مفهوم مقیاس و تن، با یک آتریوم بزرگ و طبیعی که مرکز ساختمان را پر می کند، به سطح عظیمی ارتقا یافته است. لابی های شیشه ای و باغ های آسم، در هر طبقه پنجم یک نقطه مرکزی مش، برای همه ،نان ایجاد می کند. برج به شکلی زیبا، ،اصر عمومی را در سکو با مناطق تجاری خصوصی در برج ادغام میکند و از چینها برای مدیریت دسترسی فیزیکی و بصری استفاده میکند.
فرم سازه به طور غیرقابل انکار ساختارشکنی است که توسط سیستم سازه ای فولادی آن تعریف شده است. دارای هسته های متحرکی است که بدنه اصلی برج را باز می کند و در عین حال فضای باز را به حدا،ر می رساند. هسته های گردش افست آن توسط پل های آسم، و مگا مهارهای مورب به برج اصلی متصل می شوند.
تطبیق هسته همچنین امکان شیب فعالیت عمومی به خصوصی را در هر صفحه طبقه فراهم می کند، زیرا مستاجران از فضای گردشی و اجتماعی در اطراف هسته به دفاتر محیطی ،ت تر با مناظر پانوراما حرکت می کنند. آزاد شدن از فضای داخلی ساختمان، مناطق گردش خون و امکانات رفاهی، نور طبیعی و مناظر بیرونی شهر را به دست می آورند تا از فضای عمومی معمولی به فضای عمومی پر جنب و جوش تبدیل شوند.
رویکرد برج به فضاهای گردشی، اجتماعی و کاری منحصر به فرد است و چشم اندازی جدید در طراحی برج می دهد. این در خدمت بدنه رو به رشد شنژن از متخصصان جه، است که نیازهای فضایی آنها مست،م پویایی و خودانگیختگی است. این دستگاه که به ،وان یک انکوباتور برای فناوری های نوظهور طراحی شده است، نیازهای فضایی در حال تحول را برای شرکت های در حال رشد فراهم می کند که من، کاربر مدرن است. بخش برج با گسترش سنت ساختمان فولادی داخلی 1958 Skidmore، Owings & Merrill در شیکاگو، روشی ک،یک را برای تعریف فرم از بیرون به داخل احیا می کند، در حالی که صفحات تقریباً باز را برای استفاده انعطاف پذیر ایجاد می کند. صفحه کف باز و بدون وقفه، که توسط هسته افست برج امکان پذیر شده است، انعطاف پذیری در برنامه ریزی فضا را به طور چشمگیری افزایش می دهد و محیط های کاری سالم تری را با نور طبیعی و جریان هوا افزایش می دهد.
از زاویه ساختارشکنی، حجمهای از هم گسیخته جداگانه آن به ویژگی خودانگیختگی آن میافزاید، که ممکن است به ،وان غیرمنطقی نقد شود. تن، و تعادل بین کاوش فرم و فضای قابل اجاره واقعی هنوز برای فرم های غیر انطباق گرا مورد بحث است. احساس حقارتی که برخی از این تصاویر در بیننده ایجاد میکنند دقیقاً همان چیزی است که فرانک لوید رایت در مورد مقیاس ساختمانها در شهرهایی مانند نیویورک دوست نداشت – او گفت که به انسان بیاحترامی شده است. هیبتی که چنین برج هایی در افراد ایجاد می کند، ناشی از احساس حقارت است که کاربر را تحقیر می کند. با این حال، به نظر می رسد که عموم مردم از چنین ول،جی لذت می برند، به خصوص وقتی صحبت از معماری به میان می آید، هر چه بزرگتر، بهتر است.
همانطور که د،ل آنتونی فراگا به بیان آن، این قطعه معماری به طور غیرقابل دفاعی سرمایه داری است و در خدمت تجارت بزرگ و فرهنگ شرکتی است – و به شیوه ای وحشیانه صادقانه نشان می دهد. طبقه به طبقه، معماری تسلیم خواسته های دنیای معاصر است. این نشانه جه، شدن است. قصری برای پیشرفت و زوال ذاتی آن. و در آن یک زیبا.
به دنبال الهام بخش معماری شگفت انگیزتری هستید؟ درخشش معماری مرکز فرهنگی کوجینگ و عمارت شناور آلوارو سیزا در چین را کشف کنید و خود را در عظمت فریبنده آنها غرق کنید.
اطلاعات پروژه:
معماران: معماران مورفوسیس
مکان: شنژن، گوانگدونگ، چین
مشتری: گروه هانکینگ
مهندس سازه: Halvorson + Partners، شیکاگو
مفاهیم ساختاری: John A. Martin & Associates, Inc.
MEP / حفاظت از آتش: پارسونز برینکرهوف
مفاهیم MEP و نما: Stantec
نما: SuP Ingenieure GmbH، دارمشتات، آلمان
حمل و نقل عمودی: پارسونز برینکرهوف
مشاور جنرال تاور: استودیوهای w.erk
منطقه سایت: 2.7 هکتار (1.1 هکتار)
منطقه: 110169.0 متر مربع
سال پروژه: 2016
تصاویر: معماران مورفوسیس، لو،یگونبا حسن نیت از معماران مورفوسیس، استودیو Polyhedron
منبع: https://www.archute.com/hanking-center-tower-shenzhen/