دسته‌ها
اخبار

افزایش برنامه ریزی برای طرح دانشجویی پر مشاجره نیال مکلافلین آکسفورد


در گزارشی به شوراها قبل از جلسه کمیته برنامه ریزی در هفته آینده، سارا د لا کوز، برنامه ریز اصلی، تصویب پیشنهادهای تمرین برنده جایزه استرلینگ را برای سایت در کنار رستوران Gee’s درجه II در Banbury Road توصیه کرد.

معماران نیال مک لافلین سال گذشته درخواستی را برای توسعه این طرح در شمال آ،فورد برای ایجاد حفاری های دانشجویی، یک غرفه با کاربری مختلط و یک ساختمان دپارتمان برای مرکز مطالعات آسیای ج، شرقی (SASC) ارائه کرد.

این طرح، برای دانشگاه آ،فورد و کالج هرتفورد، کمتر از نیم مایل با پروژه دانشگاه شمالی این تمرین فاصله دارد – توسعه کالج دانشگاهی آ،فورد.

آ،ین پیشنهادها برای تبدیل یک ویلای مجزا در جاده Banbury از کاربری دانشگاهی به مس، و همچنین ساخت شش بلوک جدید است.

این غرفه دارای یک اتاق مطالعه، اتاق تفریح ​​و اتاق مش، است، در حالی که یک ساختمان جدید دانشگاهی برای SASC فضاهای آموزشی و مطالعه را در کنار امکانات پشتیب، فراهم می کند.

،ستان تاریخی گفت که این پیشنهادها “میزان آسیب کمی” به محیط رستوران گی وارد می کند، “محیط باغ ویلای تاریخی را فرسایش می دهد و آن را با فرم ساخته شده جایگزین می کند”. اگرچه این آسیب کمتر از حد قابل توجهی است، اما گفته شده است که “وزن قابل توجهی” باید به حفظ دارایی های میراث داده شود.

انجمن ویکتوریا با اشاره به آسیب به اهمیت منطقه حفاظت شده حومه ویکتوریا شمال آ،فورد به این طرح اعتراض کرد. و گروه محلی، گروه ویکتوریایی انجمن معماری و تاریخی آ،فوردشایر پا را فراتر گذاشت و این پیشنهادها را به‌،وان «توسعه بیش از حد وحشتناک» و «هتک حرمت م،ب» توصیف کرد.

اما افسران برنامه‌ریزی به این نتیجه رسیدند که مزایای این پروژه بیشتر از هر آسیبی است و گفتند که «مطالعه مادی قابل توجهی به نفع این پیشنهاد» وجود دارد، زیرا با «اه، و اه، کلی» چارچوب سیاست برنامه‌ریزی ملی مطابقت دارد.

معماران نایل مک لافلین با کتابخانه جدید «پیچیده» خود در کالج Magdalene کمبریج جایزه RIBA Stirling 2022 را دریافت ،د.

دیدگاه معمار

از طریق مالکیت جمعی سایت، مشتری به ،وان یک همکاری بین کالج هرتفورد، دانشکده مطالعات جه، و منطقه ای آ،فورد (OSGA)، کالج کلوگ و کالج روبن گرد هم آمده است تا پیشنهادی برای ایجاد یک جامعه پویا از دانشگاهی و مس، ایجاد کند. و تسهیلات دانشجویی برای فارغ التحصیلان، کارکنان و جامعه گسترده تر.

توسعه پیشنهادی شش ساختمان جدید برای اقامت فارغ التحصیلان و همچنین تبدیل ویلاهای موجود در جاده بانبری 43-45 به اتاق های دانشجویی فراهم می کند. همچنین طیف وسیعی از کاربری‌های مش، و فضاهای اجتماعی موجود در پاویون کالج هرتفورد و ساختمان‌های دپارتمان جدید برای مرکز مطالعات آسیای ج، شرقی (SASC) پیشنهاد شده‌اند. ساختمان‌های پیشنهادی در مجموعه وسیعی از فضاهای باغی احیا شده طراحی شده توسط کیم ویلکی قرار خواهند گرفت.

این پروژه فرصتی نادر برای بهبود شرایط موجود در سایت با طرحی است که به شدت از بافت مس، منطقه حفاظت شده حومه ویکتوریا شمال آ،فورد الهام گرفته و غنی شده است. توسعه پیشنهادی فرصت ارزشمندی را برای کالج‌ها فراهم می‌کند تا مجموعه متنوعی از ساختمان‌ها و عملکردها را از طریق اجرای یک طرح مبتنی بر چشم‌انداز متحد کنند.

پیشنهادات فرصتی ارزشمند برای متحد ، مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و عملکردها فراهم می‌کند

ساختمان ها در سراسر سایت مطابق با مقیاس و ویژگی های بافت موجود ویلاهای آجری بلند و درختان بالغ چیده شده اند. بلوک‌های پیشنهادی با دقت قرار داده شده‌اند تا این دارایی‌ها را به گونه‌ای که مفهوم تاریخی «ویلاها و باغ‌ها» را ادامه دهد، با هر ساختمان اقامتی در پشت یک جفت ویلا موجود قرار داده شده‌اند.

در جایی که ساختمان ها در امتداد نمای خیابان قرار دارند، مقیاس و موقعیت آنها به ریتم ویلاهای همسایه اشاره دارد. جهت آنها با خیابان همسو می شود و ردپای آنها محیط سایت را کامل می کند در حالی که امکان اتصال بصری به مرکز سایت را از طریق شکاف ها فراهم می کند.

این پیشنهاد به دنبال حفظ ا،ریت درختان نمونه بالغ بزرگ سایت و بهبود وضعیت آنها است. این از طریق حذف کاشت درختان با کیفیت پایین و شکل گیری مناظر جدید پیشنهاد می شود. مجموعه‌ای از زمین‌های باغ، چمن‌زارها و میدان‌ها یک بلوک سرسبز داخلی را فراهم می‌کنند که اطراف آن درختان و ساختمان‌های جدید چیده شده‌اند.

این برنامه بیشتر بر موقعیت ساختمان ها در محدوده سایت برای ایجاد مجاورت های کلیدی تأثیر می گذارد. کاربری های آکادمیک به سمت ج، سایت، در مجاورت ساختمان های دانشکده موجود در امتداد جاده Bevington واقع شده است.

طرح اولیه اتاق مش، پاویون کالج هرتفورد

داده های پروژه

محل آ،فورد
مقامات محلی شورای شهر آ،فورد
نوع پروژه ساختمان دانشگاهی، خوابگاه دانشجویی و فضاهای تحصیلی و اجتماعی
مشتری دانشگاه آ،فورد و کالج هرتفورد
معمار معماران نیل مک لافلین
معمار منظر کیم ویلکی
مشاور برنامه ریزی کارتر جوناس
مهندس سازه اسمیت و دیوار کاری
مشاور M&E ما، فوردهام
مشاور پایداری ما، فوردهام
نقشه بردار کمیت گلیدز
مدیر پروژه خدمات پروژه CPC
مشاور میراث فرهنگی دونالد اینسال همکاران
طراح اصلی Bureau Veritas
سطح ناخالص طبقه داخلی 12250 متر مربع
فرم قرارداد و/یا تدارکات تایید شدن
CO سالانه2 انتشارات تایید شدن
هزینه کل تایید شدن


منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/niall-mclaughlin-planning-boost