دسته‌ها
اخبار

بازسازی عمیق سبز: به روز رسانی ساختمان های قدیمی به استانداردهای جدید پایداری


دیوید ودرهد از HOK و Eoin Conroy از Atenor در مورد چالش‌ها و فرصت‌های نوسازی ساختمان‌های قدیمی برای مطابقت با استانداردهای پایداری مدرن بحث می‌کنند.

ساختم، که در اوایل دهه 1960 ساخته شد، ساختمان 10 خیابان نیو بریج در مرکز لندن را می‌توان ت،یب کرد تا راه را برای جایگزینی مدرن‌تر و کارآمدتر باز کند. در عوض، ساختمان اداری مطابق با استانداردهای جدیدی بازسازی می شود که گواهینامه BREEAM Excellent و WELL Platinum را برای پایداری و سلامتی هدف قرار می دهد.

به تازگی، ایئوین کانروی، مدیر کشور ،ستان برای آتنور (توسعه‌دهنده ساختمان) برای گفتگوی زنده لینکدین در مورد چالش‌ها و فرصت‌های مقاوم‌سازی ساختمان‌هایی مانند خیابان 10 نیو بریج، به دیوید ودرهد HOK، مدیر طراحی استودیوی HOK لندن پیوست.

بحث آنها را (که توسط استف، می، از HOK اداره می‌شود) را در زیر مشاهده کنید یا برای پنج نکته کلیدی به پایین بپرید.

را

1. مقاوم سازی سبز نیاز به برنامه ریزی و خلاقیت بیشتری دارد.

از منظر معماری، مقاوم‌سازی سبز ساختمان‌های موجود اغلب نیاز به تحلیل عمیق‌تری نسبت به ساخت‌وساز جدید دارد.

Weatherhead گفت: “ما باید زمان بسیار بیشتری را برای ارزیابی داده ها صرف کنیم.” “ما باید ارزیابی کنیم که آیا مقاوم سازی آن عملی است و چگونه بر سازگاری بلندمدت ساختمان تاثیر می گذارد.”

حتی پس از مطالعه جامع داده‌ها، بهسازی‌ها همچنان می‌توانند ناشناخته‌های زیادی داشته باشند – مانند آنچه واقعاً در زیر دیوارها وجود دارد. ودرهد می‌گوید: «شاید فکر کنید می‌د،د وارد چه چیزی می‌شوید، اما وقتی بیشتر حفاری می‌کنید، بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

با ادغام راه‌حل‌های مدرن در معماری تاریخی، بهسازی‌ها همچنین می‌توانند ساختمان‌هایی را ایجاد کنند که برای مستاجر منحصربه‌فردتر و جذاب‌تر هستند.

کانروی گفت: «این قطعاً مسیر ساده‌تری نیست، اما بهسازی‌ها از نظر رویکرد طراحی منجر به نوآوری و خلاقیت می‌شوند. “ساختم، با شخصیت و هویت در بازار ارزش ایجاد می کند.”

2. همه ساختمان ها کاندیدای ایده آل برای مقاوم سازی سبز نیستند.

ودرهد خاطرنشان کرد: “مقررات آتش نش،، استانداردهای دسترسی و سایر کدها در دهه های گذشته متفاوت بود.” ما نمی‌تو،م کوته‌بین باشیم و بگوییم که یک ساختمان را نگه می‌داریم، اما بعد متوجه می‌شویم که کربن بیشتری را صرف می‌کنیم تا آن ساختمان را مطابق با استانداردهای مدرن کنیم.»

10 Fleet Street در حال حاضر و نحوه ظاهر آن پس از بازسازی که گواهینامه BREEAM Excellent و WELL Platinum را برای پایداری و سلامتی هدف قرار داده است. (تصویر: Google Streetview | HOK)

3. Retrofit همیشه کم هزینه ترین گزینه نیست.

اغلب گفته می شود که پایدارترین ساختمان، ساختم، است که از قبل وجود داشته است. با این حال، بازسازی ساختمان های موجود با استانداردهای مدرن همیشه از نظر مالی پایدار نیست.

کانروی گفت: «یکی از افسانه‌های مقاوم‌سازی یک ساختمان موجود این است که آسان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از ت،یب یک ساختمان و ساختن چیزی جدید است. “در واقع، من می گویم که این نادر است.”

Weatherhead گفت: «حفظ هر چیزی گزینه ارز، نیست. “ما باید به آنچه معقول است نگاه کنیم و رویکردی در نظر بگیریم که چه چیزی و کجا می خواهیم توسعه دهیم.”

4. رنگ سبز تنها یکی از اجزای پایداری است.

فراتر از پایداری زیست محیطی، توسعه دهندگان باید قبل از انجام بهسازی، به پایداری اجتماعی و اقتصادی پروژه نیز توجه داشته باشند.

کانروی گفت: «سه ستون پایداری وجود دارد – اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی. زم، که از پایداری صحبت می کنیم، ا،ر مردم به طور خودکار به پایداری محیط زیست فکر می کنند. برای اینکه یک ساختمان واقعاً پایدار باشد، باید از نظر مالی امکان پذیر و قابل تحویل باشد. باید تاثیر اجتماعی مثبتی داشته باشد. اگر بخش‌هایی از جامعه وجود دارند که به دلیل مشکلات دسترسی نمی‌توانند از آن بهره ببرند، نگه داشتن یک ساختمان چه فایده‌ای دارد؟»

5. قو،ن و خط مشی های پایداری باید به ذخایر ساختمان موجود توجه داشته باشد.

ودرهد و کانروی هر دو در مورد نیاز ،ت‌ها به اتخاذ رویکردی متعادل برای پایداری با تشویق به اتخاذ آن صحبت ،د و در عین حال اعمال آن را برای ساختمان‌های قدیمی‌تر غیرممکن نمی‌کنند.

ودرهد می‌گوید: «بعضی از سیاست‌ها اکنون به نظر من توسعه پایدار بلندمدت را به خطر می‌اندازد. ما باید مطمئن شویم که تصمیماتی که امروز می گیریم فقط برای بردهای کوتاه مدت پایدار نیست. به ،وان مثال، آیا نگه داشتن یک ساختمان قدیمی روی کمک حیات بهتر از ت،یب آن و جایگزینی آن با ساختم، است که می تواند 200 سال دیگر دوام بیاورد؟

کانروی گفت: “بسیاری از ساختمان ها وجود دارند که به سادگی نمی توانند به برخی از استانداردهای جدید دست یابند.” این برای مالکان ساختم، که سهام به‌روز کرده‌اند و می‌توانند مستاجران را جذب کنند، خوب است، اما برای ،، که دارای سهام تاریخی هستند و می‌خواهند مستاجران را از دست بدهند، در حالی که بهبودهای سرمایه‌ای عمده را انجام می‌دهند، خوب نیست. از منظر برنامه ریزی و اجرای سیاست، آنچه می توان انجام داد کمی بررسی واقعیت در مورد زمان بندی و مبنای سیاست های جدید است. دستور کار هنوز می تواند به جلو حرکت کند، اما این کار را به روشی بسیار متعادل تر، منظم تر و پایدارتر انجام می دهد.


منبع: https://www.،k.com/news/2023-05/deep-green-retrofits-updating-old-buildings-to-new-sustainability-standards/