دسته‌ها
اخبار

برج یادبود جام جهانی قطر توسط هفته استودیو معماری


هرگز ساختم، برای یادبود کارگران مهاجر جام جه، که در قطر جان خود را از دست داده اند ساخته نخواهد شد!

در جریان ساخت ورزشگاه های قطر برای جام جه، فوتبال 2022، بسیاری از کارگران مهاجر جان خود را از دست دادند. و معماران پاریس، Week Architecture، بنای یادبودی را در سال 2014 پیشنهاد ،د. این بنا به افتخار کارگران مهاجری است که جان خود را از دست دادند.

این یادبود با ،وان یادبود جام قطر، توجه را به تعداد کل مرگ و میرهای پیش بینی نشده مرتبط با ساخت سازه ها جلب می کند. در حالی که تعداد آن هنوز ناشناخته است، ما را به این فکر می‌کند که چگونه یک تراژدی بزرگ یک رویداد نمادین را احاطه کرده است که یک جشن باشکوه در سطح بین‌المللی است.

مفهوم طراحی برج تکاملی – یادبود جام جه، قطر

یادبود جام جه، قطر – پروژه معماران 1 هفته 1 طرح «معماری خودانگیخته» را در یک هفته ارائه کرده است که نشان دهنده شدت خسارات انس، است.

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: insider.gr

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: ar،ect.imgix.net

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: week.archi

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: week.archi

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: livejournal.com

مفهوم قطر بلندترین برج به شکل پیچشی است که از دال ها/ماژول های بتنی ساخته شده است. آنها آنها را با دو ماژول و دو راه پله در هر طبقه یکی بر روی دیگری به ،وان ماژول های طبقه قرار دادند. هر بلوک جامد نشان دهنده یک کارگر فوت شده است. بنابراین، با افزایش تعداد مرگ و میر، ارتفاع برج نیز افزایش می یابد.

یادبود جام جه، قطر – تحلیل

در سال 2014، طراحان پیش‌بینی ،د که اگر تعداد کارگران از دست رفته کاهش نیابد، ارتفاع این بنای یادبود به 1.5 کیلومتر می‌رسد. در حالی که در حال حاضر، زم، که کار کامل شده و جام جه، در شرف راه اندازی است، ارتفاع این آسمان ،اش به 4.4 کیلومتر می رسد و تعداد کشته ها به 6751 نفر می رسد.

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: week.archi

تجزیه و تحلیل ارتفاع برج از سال 2012 تا 2020 را نشان می دهد که به سه دوره 2012، 2016 و 2020 ت،یم می شود. این نشان می دهد که هر دال بتنی نشان دهنده کارگری است که در محل ساخت و ساز آ،ین نفس خود را سپری کرده است. به طور کلی، ارتفاع (4.4 کیلومتر) در سال 2020 در مقایسه با ارتفاع (1.5 کیلومتر) در سال 2012 حدا،ر سه برابر می شود.

افزایش قابل توجهی هم در تعداد کشته ها و هم افزایش برج ها وجود دارد که باید به ،وان اولویت مورد توجه قرار گیرد.

تعداد کشته ها – هنوز نامشخص است!

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: static.dezeen.com

هزاران کارگر در جریان ساخت و سازهای مربوط به ورزشگاه جام جه، 2022 قطر جان باختند. بی عدالتی و غم انگیزترین موقعیت ها در فعالیت های ساختم، قطر برای کارگران اتفاق می افتد. علیرغم تلفات مداوم آنها، نام کارگران و دلایل تلفات آنها مشخص نیست و اخباری نیز منتشر نمی شود. علاوه بر این، کارگران با توجه به مهلت های ساخت و ساز به وظایف خود باز می گردند.

تحلیل رو،مه بریت،ایی – گاردین نشان می دهد که از زمان اهدای جام جه، به قطر بیش از 6500 کارگر مهاجر جان خود را از دست داده اند. ا،ر کارگران از سریلانکا، هند، پا،تان، نپال و بنگلادش بودند.

مقامات محلی قطر گزارش دادند که علل طبیعی – ایست قلبی و تنفسی دلایل اصلی مرگ آنهاست. با این حال، سازمان عفو ​​بین المللیک سازمان متمرکز بر حقوق بشر ذکر کرده است که این علل طبیعی علت معقولی برای مرگ آنها نبوده است.

دلایل اصلی آن عبارت بودند از – شرایط سخت زندگی وحشتناک، سایت‌های ساخت‌وساز خطرناک، و کارگر، که در طول روز در دمای شدید گرم کار می‌کنند که باعث کم‌آبی، گرمازدگی و فشار کاری می‌شود.

همچنین بخو،د: 15 تا از بلندترین مجسمه های جهان

اندیشه های معمار: یادبود جام جه، قطر

برج یادبود جام جه، قطر

منبع: week.archi

آژانس 1 Week 1 Project توسط دو معمار پاریسی – Axel de Stampa و Sylvain Macaux آغاز شده است. از طرح و پرداختن به مسائل جامعه هراسی ندارند.

“ما انتخاب کردیم آسمان ،اش نوع شناسی، زیرا ماهیت چشمگیر و مهیج ارتفاع فوق العاده ای که پروژه می تواند به آن برسد، به آن اجازه می دهد تا مقیاس فاجعه انس، و تعداد قرب،ان دائما در حال افزایش را منع، کند. استودیو گفت دریاها.

علاوه بر این، از آنجایی که این برج دائما در حال رشد است، هیچ محدودیت نظری ارتفاع وجود ندارد، گونه‌شناسی دیگر پروژه این اجازه را نمی‌داد.

نیاز شدیدی به اقدامات مؤثر برای هدایت نیروی کار بر اساس حقوق بشر و کار در محیطی دلپذیر طبق استانداردهای بین المللی وجود دارد. در حالی که طراحی یادبود جام جه، قطر فقط یک تصور است و برای ساخت و ساز واقعی نیست، اما آگاهی را افزایش می دهد تا فرد بتواند شدت مشکل را درک کند و نگر، ایجاد کند.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد ایده های بهبود خانه، نکات تمیز ، و دکوراسیون به سایت مراجعه کنید ایده های معماری

برای به روز رس، روزانه ما را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید @architectures_idea.




منبع: https://architecturesideas.com/qatar-world-cup-memorial-tower/