دسته‌ها
اخبار

فصلنامه معماری و ساختمان

آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید. در طراحی ساختمانها باید دقت شود که همه فضاها از نور کافی بهره مند شوند ، جهت گیری مناسب ساختمان نیز می تواند در تامین کافی و مناسب نور خورشید موثر باشد . اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود . به واقع هر ابنیه و ساختمانی بر اساس آنچه که قرار است در آن واقع شود ساخته می شود و بر اساس کاربری آن طراحی ها و احداث بنا شکل می گیرد.

  • ۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند.
  • استفاده از ایده های دکوراسیون برای یک فضا بدون توجه به سبک معماری داخلی ، فرم ، نور و رنگ یکی از اشتباهات رایج است که با اجرای آنها ، نه تنها فضا دلنشین‌تر نشده بلکه ناهماهنگ‌تر نیز می گردد.
  • شرکت خط و خاک متشکل از تیمی مجرب و حرفه‌ای است که با به‌کارگیری جدیدترین سبک‌ها (مدرن و کلاسیک) و متدهای طراحی ساختمان، بنایی زیبا، منحصربه‌فرد و باکیفیت به شما تحویل می‌دهد.
  • در طراحی پوسته خارجی با در نظر گرفتن این نکته می توان آرام را به ساکنین هدیه داد و از این طریق نیز کیفیت زندگی آنها را بالا برد.
  • معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد.

معمار باید در این بخش از طرح معماری تقسیم بندی شماتیک فضا های مختلف را انجام دهد . طرح معماری یک برنامه ریزی ، تحقیق و نقشه ای از طرحی است که در حال ایجاد است و تمام آنچه که آنها در روند ساخت به آن احتیاج دارند و از تمام جزئیات پیش نویس تهیه شده است تا از بروز مشکلی در حین اجرا جلوگیری شود. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است.

او صریحاً معماری روم باستان و آثار لوکوربوزیه را منابع اصلی الهام خویش برشمرد. گرچه او هیچوقت درباره معاصرینش به صراحت سخنی نگفته بود اما در زمانی که مشغول طراحی ساختمان کتابخانه آکادمی ارکستر بود از کتابخانه طراحی شده بوسیله هیواستابینز در دانشکده پزشکی هاروارد با عنوان کتابخانه ای بسیار خوب یاد کرد. در طراحی پروژه صحت و نحوه انجام گیری این مقایسه مورد توجه معماران قرار داشته است و در این رابطه در برخی از موارد بهینه سازی هم انجام داده اند که نمونه آن استفاده از پنجره های تانل داری است که به درون گذر باز می شوند. آنها در مراحل ابتدایی کار دریافتند که دید پرسپکتیوی امتداد گذر فاقد زندگی و رنگارنگی نمونه هایی است که قبلاً بررسی کرده اند. به منظور بازنمائی این پویایی بصری آنها پنجره های مخصوصی مشرف به گذر طراحی کردند.

کلید اصلی تبدیل شدن به یک معمار موفق، داشتن مهارت های ارتباطی خوب است. یک معمار باید بتواند دیدگاه های خودش را به شکل موثری بیان کند و انتظاراتی که از پروژه معماری می رود را هم تفسیر نماید. علاوه بر این، معمارها باید د نحوه برقراری ارتباط حرفه ای با مشتریان را بلد باشند تا مطمئن شوند که نیازها و خواسته های مشتریان درک و برآورده می شود. خیلی از معمارها نه تنها در کار طراحی ساختمان هستند، بلکه روی روند ساخت آن هم نظارت دارند. برای اینکه ناظر خوبی باشید باید مهارت های رهبری قوی و خوبی داشته باشید، چون مدیریت ساخت یک ساختمان شامل سرپرستی تیم ها و اطمینان از درک و اجرای اهداف پروژه توسط همه کارگران است.

پس از ارزیابی الگوی سیرکولاسیون موجود که بازدیدکنندگان را به جای جای موزه هدایت می کرد مشخص شد که در سال اول موزه دو برابر مقدار پیش بینی شده بازدید کننده داشت. بدون این طرح سیرکولاسیون، ساختمان قطعاً کارایی موجودش را نمی داشت و احتمالاً میلیون ها بازدید کننده را ناامید می کرد. اولین وظیفه هر معمار این است که برنامه ای را دریافت می کند و برگردان فضایی آنها را ارائه دهد و به این ترتیب لابی یعنی فضایی برای ورود راهرو یعنی یک گالری و بودجه یعنی اقتصاد. در علم سینکتیک یا همان تجربه و تحلیل مسائل علمی اصلی، اساسی به نام تولید اتفاقی ایده ها وجود دارد که بر این اساس هنگام تحلیل مسائل که از راه های موجود قابل حل نیستند، هر ایده یا تصور تازه می تواند سبب گشایش شود. بخش کوچکتری از افراد، این توانایی را دارند تا با استفاده از سینکتیک و یا سایر روشهای تولید اندیشه، به ارائه ایده های متنوع برای مسائل بپردازند.

ساختمان های در حال تخریب تهران

طراحی معماری این دو برج به صورت L شکل که هر کدام 40 طبقه است از زاویه… وظیفه معمارها طراحی انواع ساختمان ها، سازه ها و سایر مفاهیم خلاق در صنایع مختلف است. ما در این مطلب شما را با کارهایی که یک معمار انجام می دهد و همینطور رایج ترین زمینه ها و انواع معماری و مراحلی که شما را به یک معمار تبدیل می کند آشنا می کنیم. معماری خانه‌ بوستان، اثر محمدتقی باقری فصل مشترک ارتباط اعضای یک خانواده است، پروژه‌ی خانه بوستان در بافتی متراکم با تراکم ساختمانی کم با مردمی عموما از قشر ضعیف اقتصادی و کم‌برخوردار قرار گرفته است.

این رسانه تخصصی با تمرکز به صدای هنرمندان و معماران باارزش ایرانی در داخل و خارج از کشور در موضوعات مرتبط و متنوع همراه با ارائه گزارش ها، مصاحبه ها و خبر ها از طریق اپلیکیشن و وب سایت IVOAA پخش و ارائه می گردد. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. نوآوران (نخبگان) ، متفکران ، هنرمندان ، معماران، مهندسان و کارشناسان و توسعه دهندگان شهر و خانه، علاقه مندان و … با مرور اتفاقاتی که در گذر تاریخ از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و دقت نظر در فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که هدف نهایی همه ما، برپایی حکومت عدل گستر است که برای یک جامعه اسلامی و رسیدن به این هدف، عنصر بصیرت لازم است. نام این ساختمان در زبان ایتالیایی به معنی جنگل عمودی است و در سال ۲۰۱۴ ساخته شده. بیشتر از ۶۰۰ درخت بزرگ، ۵۰۰ درخت کوچکتر و ۲۵۰۰ گونه گیاهی در این ساختمان وجود دارند و می توانند روزانه ۲۵ تن دی اکسید کربن هوا را جذب کرده و اکسیژن وارد محیط کنند.

این فصلنامه با هدف شناخت دیدگاه های مختلف ، برگزار کننده دو جایزه معتبر در زمینه های معماری داخلی و طراحی نما است. حمایت و نشر نتایج این دو جایزه در هر دو فصلنامه معماری و ساختمان و بین المللی 2A ، فرصتی مناسب برای ارائه الگوهای موثر و شناخت بهتر جریان های معماری معاصر کشورمان است . توجه بدین وسیله ضمن تشکر از اظهار توجه ی شما به این مجله، به اطلاع می رساند، علاقه مندان جهت درج مقاله یا گزارش خود در فصلنامه ی معماری و ساختمان، می توانند متن مقاله یا گزارش خود را به ایمیل مجله ارسال نمایند و نتایج داوری را از طریق ایمیل مجله دریافت نمایند. خواهشمند است از هرگونه تماس حضوری، تلفنی و یا از طریق پست با دفتر مجله جهت پیگیری در این زمینه خودداری نمایید و تنها از طریق ایمیل اقدام نمایید.

هزار سال معماری جهان

راه پله ای وسیع در جلوی ساختمان به سمت ورودی آن منتهی می شود و تغییر سطح بین دو طرف سایت را نشان می دهد. این راه پله به یک دیوار بزرگ شیشه ای می رسد که درب واحدهای فروشگاهی دوطبقه می باشد که بالاتر از سطح پارکینگ زیرزمینی و انباری هستند. کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند.

دانشجویان معماری

طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. 4- معمار طراحی این نوع معمار روی طراحی و ساختار کلی ساختمان کار می کند. معماران طراحی طرح اولیه ساختمان را می کشند، نقشه ها را تهیه و تدوین می کنند و طراحی ساختمان را مطابق با ترجیحات مشتری تنظیم می نمایند. علاوه بر این، معماران طراحی در انتخاب مصالح مورد استفاده برای ساخت سازه و همچنین نظارت بر تیم ساخت و طراحی در طول فرایند ساخت نقش دارند. رعایت اصولی که در ساختمان سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند، باید مورد توجه قرار گیرند. رعایت استانداردها نیز از دیگر نکات مهمی است که در معماری داخلی ساختمان باید به آن توجه شود.