دسته‌ها
اخبار

چگونه جوهر قلم فواره ای را تغییر دهیم؟


نحوه تغییر جوهر قلم چشمه

سلب مسئولیت | این مقاله ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد، به این م،ی که بدون هیچ هزینه ای برای شما، ممکن است کمیسیون کمی برای ،یدهای واجد شرایط دریافت کنیم.

تعویض جوهر خودکار ساده است و حدا،ر چند دقیقه طول می کشد. بسته به نوع قلم، می تو،د خودکار خود را با استفاده از مبدل جوهر داخلی، پیستون یا سرنگ به سرعت پر کنید.

سناریویی را تصور کنید که در آن به سختی روی پروژه خوشنویسی خود کار کرده اید، زم، که خطوط قلم از بین می رود و در نهایت، قلم جوهر کاملا متوقف می شود

برای کمک به شما برای غلبه بر این وظیفه چالش برانگیز، راهنمای عمیقی در مورد خودکارهای آبنما و نحوه پر ، مجدد آنها ایجاد کرده ایم. همه چیزهایی را که باید در مورد این ابزارهای نوشتاری شگفت انگیز بد،د، نحوه تغییر جوهر و نگهداری صحیح آنها را بیاموزید.

،مت های کاری یک قلم فواره

اجزای کار یک خودکار

قبل از اینکه بخواهید جوهر خودکار خود را عوض کنید، باید خود را با قطعاتی که قلم‌های آب‌نما را می‌سازند، آشنا کنید. قلم های جوهر نامرئی کار می کنند. دانستن اینکه هر ،مت چه کاری انجام می دهد به شما کمک می کند که آن را برای تعمیر و نگهداری جدا کنید.

1. کلاه لبه دار

درپوش قلم فواره ای درپوشی است که محکم روی نوک آن قرار می گیرد تا از نشت جوهر روی کاغذ شما جلوگیری کند.

2. نوک

نوک قلم فواره ای که با کاغذ تماس پیدا می کند به ،وان نوک (Nib) شناخته می شود. به طور معمول از ف، ساخته شده است، نوک آن یکی از ضروری ترین و شکننده ترین قطعات است.

3. بشکه

بشکه ،متی است که از آسیب رساندن ،اصر خارجی به نوک آن جلوگیری می کند. همچنین دارای م،ن جوهر است که مستقیماً به نوک آن متصل است.

4. م،ن جوهر

این ،متی از یک خودکار است که جوهر را در بدنه قلم نگه می دارد. هدف اصلی آن حفظ مقدار اضافی جوهر برای در دسترس بودن برای استفاده است. انواع مختلفی از مخازن جوهر وجود دارد که کارتریج‌های قابل جابجایی، مثانه‌های جوهر و مبدل‌های جوهر نیز از طراحی‌های مشابهی برخوردارند. هر کدام از اینها عملکرد متفاوتی دارند و حس نوشتاری منحصر به فردی را به قلم چشم می بخشند.

آ. کارتریج جوهر

کارتریج جوهر یک نسخه قابل جابجایی از م،ن جوهر است. این ها را می توان دوباره پر کرد و دوباره استفاده کرد و اغلب در مدل های خودکار مدرن استفاده می شود. هنگامی که کارتریج جوهر شما خشک شد، می تو،د از یک لوله یا سرنگ برای پر ، مجدد جوهر استفاده کنید.

هر دو نوع کارتریج جوهر یکبار مصرف و قابل استفاده مجدد برای ،ید در بازار موجود است.

ب. مثانه جوهر

مثانه جوهر از پ،تیک ساخته شده است، کیسه ای است که به نوک قلم و دستگیره متصل است. هنگامی که فشار روی گیره اعمال می شود، مثانه جوهر را به سمت نوک آن می فرستد و به آن اجازه می دهد مایع را روی کاغذ پخش کند.

سی. مبدل جوهر

یک مبدل جوهر در داخل بشکه وجود دارد که از مک،زم پیچی برای پر ، مجدد جوهر استفاده می کند. اهرم یک ناحیه کم فشار در داخل مبدل ایجاد می کند که جوهر را از بطری جوهر و به م،ن جوهر می کشد.

D. بشکه خود پر کن

قبل از ظهور کارتریج ها و مبدل ها، قلم های خود پر شونده در اوایل قرن بیستم بسیار برجسته تر بودند. این قلم ها از بشکه های خود به ،وان م،ن جوهر استفاده می ،د و از مک،زم پیستونی برای پر ، مجدد جوهر استفاده می ،د. تا به امروز، بشکه های خود پر شونده یک سیستم پر ، محبوب برای قلم های آبنما هستند.

چگونه قلم خود را از هم جدا کنیم

به دلیل تفاوت در طرح ها، روش های جدا ، خودکار شما می تواند کمی متفاوت باشد، اما اصل آن ثابت می ماند. مراحل انجام این کار شامل برداشتن درپوش، باز، نوک و دستگیره و برداشتن بشکه است. پس از انجام این مراحل، خودکار شما آماده تمیز ، و پر ، مجدد است.

برخی از مخازن جوهر برای پر ، مجدد از بشکه جدا می شوند. برای اطمینان از اینکه خودکار شما دارای م،ن قابل جابجایی است، با دستورالعمل های سازنده مشورت کنید.

توجه داشته باشید که می تو،د قلم خود را بیشتر جدا کنید، اما معمولاً توصیه نمی شود که این کار را انجام دهید، زیرا می تواند گارانتی را باطل کند. اگر بخواهید آن را بیشتر از هم جدا کنید، ممکن است در خطر ش،تن ،مت های شکننده قلم، مانند نوک آن باشید.

جوهر قلم خود را تغییر دهید

جوهر قلم خود را عوض کنید

1. کارتریج جوهر را دوباره پر کنید

اگر خودکار شما دارای کارتریج جوهر است، می تو،د آنها را از نوک و دستگیره جدا کنید. از یک سواب پنبه ای برای پاک ، جوهر اضافی از لبه و کارتریج استفاده کنید و قبل از ادامه کار از تمیز بودن کارتریج جوهر اطمینان حاصل کنید.

سپس یک قطره چشم یا یک سرنگ بردارید و جوهر تازه را از بطری جوهر بکشید. کارتریج خودکار را با احتیاط دوباره پر کنید تا پر شود، پس از آن می تو،د کارتریج را دوباره به نوک خودکار وصل کنید.

نکته: زم، که کارتریج قلم فواره به اندازه کافی قدیمی شد، می تو،د آن را به طور کامل تعویض کنید تا از احتمال نشتی جوهر جلوگیری شود. هنگام انجام این کار، کارتریج خودکار جایگزین را به داخل بشکه فشار دهید تا در جای خود کلیک کند و اطمینان حاصل کنید که جوهر می تواند به درستی در نوک آن جاری شود.

2. مبدل جوهر مجدد

روشی که شما یک خودکار به سبک مبدل جوهر را پر می کنید کاملاً با کارتریج جوهر متفاوت است. بیشتر قلم‌های فواره‌ای دارای یک مبدل هستند که به م،ن جوهر خودکار متصل است و یک پیستون پیچی برای پر ، مجدد دارد. اما قبل از اینکه شروع به محافظت از میز خود در برابر هر گونه قطره جوهر سرگردان کنید، چند دستمال کاغذی یا یک تکه پارچه قرار دهید.

سپس، پیستون مبدل قلم خود را با پیچ ، دستگیره پایین بیاورید تا دیگر نتو،د آن را بچرخ،د. نوک را به طور کامل در بطری جوهر فرو کنید، پس از آن می تو،د دستگیره را در جهت مخالف بچرخ،د تا پیستون جمع شود. این یک ناحیه کم فشار در داخل م،ن ایجاد می کند و جوهر را به قلم می کشد.

متوجه خواهید شد که مقداری هوا در داخل باقی مانده است که با برع، ، خودکار و پیچاندن مجدد دستگیره به راحتی می توان آن را خارج کرد. مراقب باشید جوهر ریخته نشود! می تو،د از یک دستمال کاغذی برای پاک ، جوهر اضافی از نوک آن استفاده کنید.

پس از اتمام کار، خودکار خود را دوباره جمع کنید و می تو،د با قلم جوهر بکشید از نو.

3. مثانه جوهر را دوباره پر کنید

مثانه جوهر از نظر عملکردی شبیه قطره چشم است. مانند مبدل جوهر ذکر شده در بالا، اولین قدم برای پر ، مجدد خودکار با مثانه جوهر، فرو بردن نوک آن در بطری است.

دکمه پشتی را فشار دهید تا حباب هایی در جوهر ظاهر شود و سپس آن را رها کنید. می بینید که جوهر به سمت مثانه بالا می رود، اما به اندازه کافی برای پر شدن کامل آن نیست. این مرحله را تکرار کنید تا کاملا پر شود، جوهر اضافی را روی نوک خود پاک کنید و خودکار آماده استفاده مجدد است.

4. خودکارهای خود پر شونده را دوباره پر کنید

سادگی پر ، مجدد خودکارهای خود پر شونده همان چیزی است که آنها را حتی با اختراع کارتریج ها و مبدل های جوهر محبوب نگه داشته است. اینها با استفاده از مک،زم پیستونی داخلی کار می کنند که با چرخاندن درپوش انتهای قلم فعال می شود.

بنابراین، برای پر ، خودکار خودکار خود پر شونده، درپوش کور آن را باز کنید و پیستون را تا جایی که می تو،د به عقب برگرد،د. پس از این، نوک آن را در یک بطری جوهر فرو کنید و پیستون را کاملاً به سمت پایین فشار دهید. این باعث می شود جوهر به داخل بشکه قلم سرازیر شود و پس از آن مایع آماده استفاده است. مراحل را چند بار تکرار کنید تا حباب های هوا از بین برود و کارتان تمام است! به همین راحتی است.

وقتی قلم فواره‌ای شما ناگهان از کار می‌افتد چه باید کرد؟

وقتی خودکار شما ناگهان از کار می افتد، غریزه شما ممکن است به شما بگوید فورا جوهر را عوض کنید. اما، ممکن است همیشه اینطور نباشد و می‌تو،د کاری کنید که نوشتن دوباره شروع شود، به شرطی که جوهر آن کم نباشد.

این چند قدم است که می‌تو،د انجام دهید تا قبل از تعیین اینکه آیا به یک دسته جوهر تازه نیاز دارد یا خیر، دوباره کار کنید.

1. نوک خشک شده را جوان کنید

این احتمال وجود دارد که جوهر خودکار شما به درستی جریان نداشته باشد. شاید نوک آن خشک شده باشد یا چیزی مانع از جوهر م،ن شده است. در هر صورت، شما می خواهید مشکل را برطرف کنید زیرا یک دسته جوهر تازه مشکل را حل نمی کند.

ابتدا سطح جوهر خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قلم مقدار کافی در آن باقی مانده است یا خیر. اگر چنین شد، می‌تو،د سعی کنید خودکار را به آرامی روی کاغذ تکان دهید تا ببینید آیا نوک به مایع اجازه می‌دهد از آن عبور کند یا خیر.

به آرامی روی نوک آن ضربه بزنید و سعی کنید با آن خط خطی کنید تا جوهر خشک از نوک بدون فشار دادن آن جدا شود. توجه به این نکته مهم است که در صورت دست زدن به قلم با نیروی بیش از حد ممکن است به نوک آن آسیب برس،د که ممکن است برای ابزار نوشتاری شما فاجعه بار باشد.

همچنین می تو،د از یک یا دو قطره آب برای فعال ، مجدد جوهر خشک شده در نوک آن و شروع مجدد آن استفاده کنید. جوهر ممکن است در اولین استفاده از آن کمی محو شود، اما به آرامی به رنگ عادی خود باز می گردد.

2. سیل خوراک

اگر نوک مدام با مشکلات جریان جوهر مواجه می شود، ممکن است مجبور شوید خوراک را با جوهر پر کنید. این شامل فشار دادن جوهر از م،ن به نوک با استفاده از مک،سم پر ، قلم است. می تو،د این کار را برای مبدل های جوهر و کارتریج ها با فشردن آنها انجام دهید. برای مدل های دیگر، باید مک،زم را به طور مکرر کار کنید تا زم، که جوهر بیرون بیاید.

اطمینان حاصل کنید که حوله و دستمال کاغذی زیادی در حین پر ، خوراک دارید، زیرا احتمال نشتی وجود دارد.

3. تمیز ، کامل

اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، ممکن است نیاز به پا،ازی کامل داشته باشید. این فرآیند برع، راهنمای پر ، مجدد است – شامل تخلیه م،ن جوهر به جای پر ، مجدد آن است.

هنگامی که قلم را جدا کردید و جوهر را پاک کردید، م،ن جوهر را با جوهر پر کنید و آن را در یک فنجان بشویید. این کار را تا زم، که قلم کاملاً تمیز شود ادامه دهید و بگذارید اجزای آن روی دستمال کاغذی یا پارچه ای خشک شوند. پس از خشک شدن، م،ن جوهر را دوباره پر کنید، قلم را دوباره سرهم کنید و بگذارید چند دقیقه قبل از استفاده بماند.

این باید هر گونه مشکل باقی مانده در سیستم تحویل جوهر قلم آبنمای شما را حل کند. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد با سازنده تماس بگیرید و ببینید که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. تنظیم نوک به مجموعه ای از مهارت ها و ابزارهای خاصی نیاز دارد که فقدان آن ها ممکن است تعمیر را برای شما بسیار دشوار کند.

مواردی که هنگام نگهداری از قلم خود باید به خاطر بسپارید

قلم‌های آبنما نسبت به سایر ابزارهای نوشتاری به مراقبت بیشتری نیاز دارند و برای اینکه به خوبی به شما خدمت کنند نیاز به نگهداری منظم دارند. بنابراین، شما باید مراقب عملکرد قلم خود باشید.

برای این منظور، در اینجا نحوه نگهداری قلم خود برای حفظ عملکرد طول، مدت بدون مشکل آورده شده است. به هر حال، یک خودکار دست نخورده، بزرگترین ابزار یک نویسنده است!

1. تمیز ، و ذخیره سازی

هنگام تعویض جوهر، همیشه باید خودکار خود را قبل از تعویض تمیز کنید. این کار احتمال ،یب شدن جوهرهای مختلف با هم و ایجاد یک سایه رنگ ناخواسته را از بین می برد.

نکته: همچنین باید قبل از نگهداری طول، مدت قلم خود را تمیز کنید. به این ترتیب، احتمال عدم کارکرد خودکار به دلیل زنگ زدگی و سایر عوامل ،صری را کاهش خواهید داد.

2. هنگام جدا ، قلم خود مراقب باشید

وقتی قلم خود را جدا می‌کنید، از دانستن نحوه عملکرد هر ،مت سود زیادی خواهید برد. به این ترتیب، درک بیشتری از نحوه مراقبت از قطعات در طول جلسات تعمیر و نگهداری خواهید داشت.

3. مواد برای جلوگیری از

قلم شما در صورت تماس با مواد تهاجمی مانند مایعات پاک کننده و مالش الکل ممکن است تغییر رنگ دهد. این امر برای قلم‌هایی که قطعات آن از نقره ساخته شده‌اند، دو برابر می‌شود، زیرا اگر در نزدیکی چرم یا ،تیک نگهداری شوند، می‌توانند لکه‌هایی از ا،یداسیون ایجاد کنند.

4. به طور منظم قلم را تمیز کنید

خودکارهای آبنما باید هر 4 تا 8 هفته یکبار تمیز شوند تا در آینده دچار مشکل در نوشتن نشوند. بر خلاف بسیاری از خودکارهای مدرن، قرار است خودکار شما تا آ، عمر دوام بیاورد و تمیز ، منظم به آن کمک می کند تا به این طول عمر دست یابد.

قلم فواره ای، خودکار زیبا روی سطح چوبی روستایی، فو، انتخابی.  نحوه تغییر نتیجه جوهر قلم چشمه.

نحوه تغییر نتیجه جوهر قلم چشمه

قلم‌های فواره‌ای یک ابزار نوشتاری جاودانه هستند که قرن‌ها تاکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در زمان‌های قدیم، آن‌ها نمادی از وضعیت برای مدیران بودند و به آن‌ها این امکان را می‌دادند که خودکار خود را دوباره پر کنند، نه اینکه مجبور به حمل جوهردان باشند. خوشبختانه در حال حاضر بسیار رایج تر هستند.

پر ، مجدد خودکار آن را برای مدت طول، تری نسبت به آنچه که در یک بشکه جوهر به دست می آورد، حفظ می کند. مهم نیست که چه نوع خودکاری داشته باشید، تجربه نوشتن بی نظیری با استفاده از آنها خواهید داشت و پر ، مجدد آنها مانند همیشه ساده است. پس از همه، وظیفه پر ، مجدد نیازی به آزاردهنده نیست.

و با آن، این راهنمای تغییر جوهر خودکار به پایان می رسد. نوشتن مبارک!


منبع: https://www.architecturelab.net/،w-to-change-fountain-pen-ink/