دسته‌ها
اخبار

آموزش نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان مهندس رضایی آکادمی مهندسانِ کارآموز-سایبان سید

فرم درخواست خدمات را پر کنید و از 5 دقیقه مشاوره رایگان استفاده نمایید. تمای نقشه های موجود در سایت خانه معمار به صورت فایل اتوکدی است و تمامی جزئیات در آن قرار داده شده است. این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است. نقشه طراحی شده برای این پلان در زمینی به عرض 20 و طول 25 متر مربع طراحی شده است. سازه ساختمان اسکلت بتنی و ساختمان به صورت دو طبقه ی مستقل همکف و اول می باشد . پلان ساختمان دوبلکس با مصالح بنایی طراحی شده و از سمت حیاط دسترسی دارد(جنوبی است).در طبقه ی همکف آن نهارخوری ،آشپزخانه ،خواب مهمان و سالن پذیرایی اختصاص یافته است .

  • اگر شما نیز قصد طراحی حیاط برای فضای مدنظر خودداری نیاز است که زمین ‌های شمالی خریداری کنید تا بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن طراحی کنید.
  • تا مبلمان نشود،نمی توان پی به اشتباهات آن برد؛اینجاست که نقش طراح و یک نقشه ساختمانی مطلوب،نمود پیدا می کند .خانه معمار با بیش از دو دهه تجربه در حوزه طراحی نقشه ساختمان مسکونی به شما تضمین می دهد،که این اشتباهات برای مشتریانش رخ نخواهد داد.
  • نشیمن خصوصی ازجمله فضاهایی است که اگر در هنگام طراحی نقشه ساختمان آن را لحاظ کنید، کیفیت پلان معماری و میزان رضایت ساکنین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • در پروژه‌های کوچکتر و ساده‌تر معمولاً به یک فرد حرفه‌ای و دارای مدرک نیاز نیست و طراحی این پروژه‌ها معمولاً زیر دست یک طراح ساختمان، نقشه‌کش یا یک طراح داخلی و پیمان کا ر می‌باشد.
  • این نقشه از شمال و شرق دسترسی دارد .مصالح بنایی است و دو خواب برای آن در نظر گرفته شده است.

نقشه خوانی به منظور فهمیدن اطلاعات درج شده در نقشه های مختلف اعم از پلان پارکینگ،زیرزمین، همکف،طبقات و…. میباشد لازم به ذکر است این اطلاعات در نقشه های مختلف بر اساس فاز ۱ و فاز دو بودن نقشه جزئی و یا دقیق خواهند بود. لوله کشی ساختمان که شامل تمام مسیر هایی است که به لوله کشی نیاز دارد، برای مثال لوله کشی فاضلاب، لوله کشی سرمایش و گرمایش ساختمان، لوله کشی موتورخانه، لوله کشی سیستم تهویه.

طراحی نقشه خانه

سیرکولاسیون و روابط فضاهای داخلیهنگامی که قصد طراحی نقشه ساختمانی با عرض ۸ متر دارید، لازم است که به روابط فضاهای داخلی و دسترسی ‌های آن ‌ها بسیار توجه کنید. به همین جهت نکات مهمی که برای رعایت کردن سیر کولاسیون و روابط فضاهای داخلی مهم شمرده می ‌شود را در ادامه این مطلب برای شما ذکر می‌کنیم. طراحی اتاق خواب در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت می باشد؟همان‌طور که در جریان هستید، اتاق خواب یک محل مناسب برای استراحت می باشد و جزو فضا های خصوصی به حساب می ‌آید.

تقسیم‌بندی فضاهای عمومی و خصوصی در پلان:

این برنامه از سیستم واحد های اندازه گیری متریک و امپریال نیز شتیبانی میکند. پس از کشیدن نقشه اتاق خود قادر خواهید بود آن ها را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از نظر آن ها را درباره طراحیتان مطلع شوید . بهتر است بدانیم در نظر گرفتن فضای هال و نشیمن تفاوت‌ های اندکی با سالن پذیرایی دارد. حال و نشیمن اغلب برای گپ و گفتگوهای خودمانی‌تر بین اعضای یک خانواده در نظر گرفته می شود.

نقشه ویلایی در دو طبقه طراحی گردیده است.موقعیت دسترسی آن از شمال و غرب و با سازه فلزی طراحی گردیده است. در طبقه همکف این ساختمان چهار خواب بزرگ قرار دارد.این نقشه خانه ویلایی را حتما ببینید. طبقات نیز شامل یک طبقه پارکینگ به همراه چهار طبقه مسکونی هستند.در هر طبقه نیز دو واحد سه خوابه تعبیه شده است.