دسته‌ها
اخبار

آموزش نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان مهندس رضایی آکادمی مهندسانِ کارآموز-سایبان سید

پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است. نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است. سازه به کار رفته در پروژه اسکلت بتنی و موقعیت دسترسی آن از سمت شمال است . در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد.

  • با توجه به نوع سبک معماری در نظر گرفته شده برای پروژه ساختمانی تعیین می گردند.
  • اگر به دنبال یک فرد مهندس نقشه کش هستید یکی از دغدغه های شما کیفیت انجام کار است اما زمانیکه با یک مجموعه همکاری می کنید کار طراحی توسط یک تیم انجام می شود و نظارت بیشتری بر روند اجرای کار خواهد بود.
  • در مورد سرویس‌بهداشتی و حمام هم باید این نکته را مدنظر داشته باشید و این فضاها را طوری طراحی کنید که درِ ورودی آن‌ها از هیچ‌کدام از فضاهای پذیرایی، ناهارخوری، نشیمن و آشپزخانه قابل رؤیت نباشد.
  • انتخاب تعداد طبقات برای نقشه ساختمان با در نظر گرفتن توان مالی حال یا آینده چگونه است؟برخی موارد ممکن است که کارفرما بدون این که میزان توان مالی خود را در نظر بگیرد، پیش‌بینی لازمی در رابطه با اضافه کردن طبقات برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد.
  • سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده‌آل‌ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می‌دهد.
  • طی مشاوره تخصصی و قرار دادی که امضا خواهید کرد و با پرداخت هزینه، طراحی مورد نظر شما انجام خواهد شد.

انواع مختلف نقشه های مورد استفاده شامل نقشه های معماری ، نقشه های سازه ، نقشه های HVAC ( گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع ) ،نقشه های برق و لوله کشی ، طرح های حفاظت در برابر آتش و نقشه های متفرقه می باشد که در طراحی بایستی مد نظر قرار بگیرد . در شرکت آرین پاراکس مرحله بعدی جلسه با کارفرما و بررسی خواسته های ایشان است در واقع قبل از شروع نقشه کشی ساختمان کلیه خواسته های کارفرما بررسی خواهد شد و در مورد آن بحث و تبادل نظر می شود. تخصص اصلی من طراحی پلان ساختمان‌های مسکونی است و از این کار بسیار لذت می‌برم. مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم.

نقشه ساختمان سه طبقه

از طرف دیگر خریدار هم با اطمینان خاطر صاحب ملکی می‌شود که همه جوره باب میل است. تجره ثابت کرده وقتی محل زندگی انسان باب میل باشد و انسان حس تعلق به مکان داشته باشد از لحاظ روحی و روانی آرامتر و شادتر است. گذران اوقات در مکانی که انسان آن را دوست داشته باشد، لذت بخش است و باعث می‌شود کیفیت رفتاری و زندگی انسان بالا می رود. با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود.

مراحل مهم نقشه خوانی ساختمان

زمانی که یک ساختمان با نقشه (پلان) بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند. دغدغۀ اصلی و مهم کارفرماها هزینه‌های مالی سنگین و غیرضروری است که به پروژه تحمیل می‌شود و توجیه اقتصادی ساخت را از بین می‌برد. از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم. با مطالعه این کتاب نکات بسیار مهمی درباره طراحی ساختمان‌های مسکونی و اینکه چطور باید پروژه‌های اجرایی خودتان را طراحی کنید، یاد خواهید گرفت. مساحت یک اتاق‌خواب استاندارد، صرف‌نظر از شکل ظاهری اتاق و جداره‌ها که نقش تعیین‌کننده‌ای در چیدمان و نحوه مبلمان‌کردن تجهیزات داخل اتاق دارد، حداقل باید حدود ۱۲ مترمربع باشد.

اسکلت بتنی معمولا ً در نقشه های معماری به صورت، مربع مستطیل هستند. در اسکلت فلزی، معمولاً به شکل همون مقطع تیر ورق یا باکس یا تیرآهن دوبل نمایش می دهند. در نقشه سایت پلان موقعیت و ابعاد کلی پروژه و مجاور ها و گذر های اطراف رو نمایش می دهند.

دقت داشته باشید که میزان و شدت نورطبیعی وارد شده به فضاهای داخلی پلان، باید کاملا متناسب با مساحت و نوع کاربری آن فضا باشد. طراحی نقشه ساختمان مسکونی این ساختمان که تمام دوبلکس است، دارای دسترسی از شمال وجنوب می باشد.سازه به کار رفته در آن بنایی است و دارای دو طرف نما کلاسیک است. نقشه ساختمان در سه طبقه و دارای موقعیت دسترسی از جنوب است.سازه به کار گرفته شده در آن اسکلت بنایی است و فایل نمای شیک آن در پکیج همراه پروژه قرار دارد. نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت. پیشنهاد ما بر این است که قسمت جلوی آن را کمی جلوتر یا عقب‌تر از نمای اصلی ساختمان طراحی کنید تا بتوانید یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید. اتاق خواب مهمانلازم است که در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اتاق خواب مهمان نیز در نظر گرفته شود.

حال ممکن است در برخی موارد شما هزینه لازم برای خرید آسانسور یا بالابر خانگی را نداشته باشید. همان‌طور که می‌ دانید استفاده از ساختمان دوبلکس و طراحی پلان برای آن یعنی که ۲ طبقه به صورت مجزا طراحی پلان در نظر گرفته می شود. عموماً در طبقه همکف است، ساختمانی که عمومی‌تر باشد، اختصاص می‌دهند و طبقه اول آن را یک فضای خصوصی‌تر برای کارفرما در نظر گرفته می‌شود و از این طریق می‌توان دو فضای کاملاً مجهز یکدیگر را طراحی کرد. در این مقاله از بام آرک قصد داریم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر برای شما صحبت کنیم.