دسته‌ها
اخبار

آموزش نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان مهندس رضایی آکادمی مهندسانِ کارآموز-سایبان سید

سازه به کار رفته در آن سازه بتنی و به صورت دوبلکس طراحی شده است . نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند. نقشه دارای دو طبقه پارکینگ و همکف است .برای طبقه همکف سه خواب در نظر گرفته شده و مصالح به کار رفته در آن مصالح بنایی است.برای مشاهده نما زیبای این پلان اینجا کلیک کنید .

  • به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود.
  • انتخاب کردن محل مناسب برای جانمایی آسانسور و پلکان در داخل طرح، روی کیفیت سایر قسمت های ساختمان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
  • در نقشه سایت پلان موقعیت و ابعاد کلی پروژه و مجاور ها و گذر های اطراف رو نمایش می دهند.

بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد.

طراحی دکوراسیون

یعنی انگار ما سقف ساختمان را برداشته ایم و آنچه را که از بالا مشاهده می کنیم پلان ساختمان ما است. در پلان ساختمان نحوه قرار گیری فضاها و ارتباط آن ها با یکدیگر، همچنین نحوه قرار گیری تمامی بازشوها (درب و پنجره ها)، قرار گیری پله و آسانسور و چیدن مبلمان فضاها وجود دارد. طراحی کامل یک مجموعه ی ویلایی شامل فضای نشیمن، اتاق خواب های مستر و عادی، طراحی محوطه و باغ، فضاهای جانبی لنداسکیپ شامل فضای آتشدان، فضای باربیکیو، مسیرهای با پوشش گیاهی سبز و دلنشین، جکوزی و استخر، فضاهای استراحت و نشیمن می شود . در ادامه چندین پلان از پروژه ویلایی چمستان مختص کارفرمای عزیزمان جناب رحمتی را مشاهده میکنید . چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید .

منظور از مقطع ساختمان چیست؟

یک تصویر عمودی از فضای خارج ساختمان است ، که در آن جانمایی پنجره ها ،نوع مصالح طراحی شده و ورودی ها اعم از پیاده و سواره مشخص می شود. اگر پروژه ای دارید که می خواهید شروع کنید ، امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم طرح ها و ایده های خود را بگیرید و آنها را به ساختمانی که همیشه می خواستید تبدیل کنید. در ضمن ، نمونه های طراحی ساختمان و مطالعات موردی را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا برخی از الهامات و ایده ها را برانگیزد.

عموماً برای مصالح حمام و توالت رنگ روشن در نظر می‌گیرند تا از این طریق نظافت آن‌ها همیشه برقرار باشد. برای ثبت سفارش و هر گونه انتقاد و پیشنهاد لطفا فرم مقابل را پر نمایید. مهندس نقشه بردار به جمع آوری، آماده سازی، ذخیره سازی، پردازش، مدیریت، تحلیل، تلفیق، بازیابی و انتقال داده های مکان مرجع می پردازد. سیستم های سازه های فولادی به دسته های سیستم قاب خمشی، قاب های ساده به همراه مهاربند و قاب ساده به همراه دیوار برشی، قاب خمشی به همراه مهاربند و قاب خمشی به همراه دیوار برشی بتنی، قاب خمشی به همراه دیوار برشی فولادی تقسیم بندی می شوند.

اما هنگامی‌که در جوار آشپزخانه اصلی باشد، در امتداد کابینت‌های اصلی آشپزخانه کثیف تعبیه می ‌شود و برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند کاربردی مناسب را در نظر بگیرد. آشپزخانه کثیف چیست؟آشپزخانه کثیف فضایی است که با در نظر گرفتن فضای کلی ساختمان موجود شما لازم است که برای طبخ انواع غذا و یا سرخ پز خانه‌ها استفاده می‌ شود. این فضا خارج از دید ساکنین می باشد و برای پخت ‌و پز و راحتی می ‌توان از این آشپزخانه استفاده کرد. این آشپزخانه در کنار و یا انتهای آشپزخانه اصلی قرار می‌گیرد و تمامی پخت غذا ‌ها در این منطقه انجام می شود.

نمونه پلان‌هایی که به صورت سه بعدی طراحی شده‌اند و امکان مشاهده همه‌ی بخش‌ها و شیوه چیدمان لوازم هم در آن مشخص شده است. با استفاده از نقشه‌های سه بعدی می‌توانید دید بهتری نسبت به ساختمانی که قصد ساخت آن دارید، داشته باشید. درست است که نور طبیعی نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت فضاهای معماری دارد، ولی در برخی فضاها، نور زیاد و بیش‌ازحد می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و افت کیفیت فضاهای داخلی گردد. اشتباهی که اکثر معماران و طراحان جوان در هنگام طراحی نقشه ساختمان مرتکب می‌شوند، این است که در فضاهایی که به نور مستقیم دسترسی دارند، پنجره‌ها را به‌گونه‌ای طراحی می‌کنند که حداکثر سطح نورگیری را داشته باشد. این موضوع شاید برای فضایی مثل پذیرایی تا حدودی درست باشد، اما برای بسیاری از فضاهای داخلی اینگونه نیست. اتفاقاً در خیلی از موارد باید شدت نور ورودی به داخل فضا کنترل شود تا ایجاد مزاحمت نکند.