دسته‌ها
اخبار

آیا پروژکتورها صدا دارند؟ چگونه از آنها صدا دریافت کنیم


آیا پروژکتورها صدا دارند و چگونه می تو،د صدای عالی را از پروژکتورهای خود دریافت کنید؟

شما موافقت خواهید کرد که سرگرمی و ارائه به صدا و تصویر نیاز دارد. فناوری پروجکشن بسیاری از چیزها را تکامل داده و یکپارچه کرده است. خوشبختانه صدا یکی از این موارد است. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان پروژکتورهایی با سیستم های بلندگوی داخلی ایجاد می کنند. این یک ویژگی مفید است، به خصوص برای واحدهای قابل حمل و استفاده از فضای کوچک.

با هریک نوع پروژکتور، اندازه و عملکرد بلند،ا متفاوت است و یافتن مدلی با بلند،ای داخلی با کیفیت ضروری است. همچنین راه های مختلفی برای دریافت صدا از پروژکتور با استفاده از بلند،ای خارجی وجود دارد.

این مطلب را بخو،د تا متوجه شوید که آیا پروژکتورها صدا دارند و چگونه می تو،د صدا را از هر پروژکتوری دریافت کنید.

آیا پروژکتورها صدا دارند؟

در ابتدا، پروژکتورها به ،وان دستگاه‌های بدون صدا برای بزرگ‌نمایی تصاویر شروع به کار ،د و یک سیستم صوتی جداگانه هنگام نمایش ویدیو، صدای همراه را پخش می‌کرد. با این حال، این روزها تغییر کرده است.

ا،ر پروژکتورهای دیجیتال صدا را از بلند،ای داخلی منتشر می کنند و می توانند سیگنال های صوتی را دریافت و تفسیر کنند. علاوه بر این، بسته به نوع پروژکتور، صداها بلندی یا حجم کم متفاوتی تولید می کنند.

پروژکتور با سیستم صوتی داخلی

اعتبار تصویر: nytimes.com

با این وجود، بسیاری از مردم بر این باورند که صدای پروژکتور یا وجود ندارد یا متوسط ​​است، اما اینطور نیست. فن‌آوری‌های صوتی بهبود یافته‌اند، و در عین حال، پروژکتورها بلند،ای قدرتمندتری را در خود جای داده‌اند. در نتیجه بلند،ای داخلی به راحتی می توانند فضاهای کوچک را با صداهای باکیفیت پوشش دهند.

بلند،ای داخلی باکیفیت خدمات خوبی را به شما ارائه می دهند، خواه یک راه اندازی سینمای خانگی سینمایی، ک، درس یا اتاق نشیمن باشد. بنابراین شما نیازی به بلند،ای خارجی مانند سیستم‌های صدای فراگیر ندارید، مگر اینکه بخواهید برای مخاطبان زیادی برنامه ریزی کنید.

علاوه بر محصولاتی با قابلیت شنود فوق العاده، هنوز هم می تو،د با دستگاه هایی برخورد کنید که کیفیت صدای خوبی ندارند. صدای آنها می تواند کوچک باشد یا با صداهای خشن که بر ارائه یا فضای سرگرمی شما تأثیر می گذارد مخلوط شود.

در مورد دستگاه‌هایی با حجم کم، می‌تو،د روی بلند،ای خارجی اضافی سرمایه‌گذاری کنید تا به فضای سرگرمی خود سرزندگی بیافزایید. در همین حال، با دستگاه‌هایی که صداهایی با صداهای تند تولید می‌کنند، کیفیت محصول و فن هیت سینک را بررسی کنید. همچنین می تو،د آن را به یک مرکز خدمات ببرید و وضعیت صدای پروژکتور شما می تواند به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

سیستم صوتی داخلی من، است حتی اگر آنقدر سطح بالا نباشد. پروژکتورهای دارای صدا راه حل های کارآمدی برای ناراحتی های سیستم صوتی خارجی هستند. اگر پروژکتور شما با وجود داشتن سیستم بلندگوی داخلی بی صدا است، احتمالاً به دلیل خطای اتصال است.

در بخش بعدی به نحوه دریافت صدا از پروژکتور خود می پردازیم.

نحوه دریافت صدا از پروژکتور

راه های زیادی برای ضبط صدا از پروژکتور وجود دارد. با این حال، این امر عمدتاً به نوع دستگاهی که استفاده می کنید بستگی دارد، به ،وان مثال، پروژکتورهای هوشمند مجهز به اتصال بلوتوث.

اتصال پروژکتور به سیستم صوتی

اعتبار تصویر: pointerclicker.com

در همین حال، پروژکتورهای سنتی برای تولید صدا به کمک کابل ها و کانکتورها نیاز دارند. بنابراین بیایید نحوه دریافت صدا از پروژکتورها با کابل و بدون کابل را بررسی کنیم.

i) نحوه دریافت صدا با HDMI

HDMI یک رسانه رایج انتقال صدا و تصویر است که توسط بسیاری از کاربران ترجیح داده می شود. این امکان انتقال صدا و تصویر با کیفیت عالی را فراهم می کند که کاربران را در حین ارائه و سرگرمی خود راضی می کند. چه دستگاه منبع یک رایانه، کنسول، جعبه کابل یا هر دستگاه رسانه دیگری باشد، تولید صدا از طریق اتصال HDMI ی،ان است.

  1. پروژکتور و دستگاه منبع را خاموش کنید.
  2. هر دو سر کابل HDMI خود را به پورت های پروژکتور و دستگاه رسانه وصل کنید.
  3. پروژکتور را به یک سوئیچ وصل کنید و آن را روشن کنید.
  4. دستگاه منبع را روشن کرده و ،وجی HDMI را انتخاب کنید.

ii) نحوه دریافت صدا با کابل های صوتی

برخی از پروژکتورها و دستگاه های رسانه ای پورت HDMI ندارند. در موردی که هر دو یا یکی از آنها فاقد پورت HDMI هستند، گزینه دیگر استفاده از کابل های صوتی است. به ،وان مثال، کانکتورهای DVI و VGA می توانند ویدیو را در حالی که کابل های صوتی را به جک صوتی AUX یا پورت RCA وصل می کنید، انتقال دهند.

  1. اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه خاموش و از برق جدا شده اند.
  2. با استفاده از کانکتورهای VGA یک اتصال ویدیویی ایجاد کنید.
  3. کابل مینی دوشاخه 3.5 میلی متری (کابل صوتی) خود را به جک AUX (درگاه صوتی) روی پروژکتور و دستگاه رسانه دیگر وصل کنید.
  4. پروژکتور را به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.
  5. دستگاه رسانه را روشن کنید.
  6. منبع ورودی من، برای ویدئو و صدا را روی پروژکتور انتخاب کنید.

iii) نحوه دریافت صدا به صورت بی سیم

ا،ر پروژکتورها با اتصال بی سیم عرضه نمی شوند. با این حال، پروژکتورهای هوشمندی وجود دارند که دارای بلوتوث و اتصال Wi-Fi هستند. برای اینکه این گزینه کار کند، این مراحل را دنبال کنید:

  1. بلندگوی بلوتوث را روشن کنید و مطمئن شوید که هیچ دستگاه بلوتوث دیگری روشن نیست.
  2. به تنظیمات پروژکتور بروید و بلوتوث را روشن کنید. این بلند،ای بلوتوث را در منطقه شناسایی می کند. همچنین، ا،ر فرستنده‌ها به‌طور خودکار با هر بلندگوی بلوتوثی که به آن متصل است جفت می‌شوند.
  3. بلندگوی بلوتوث خود را انتخاب کرده و Connect را فشار دهید.

انواع اتصال ،وجی صدا برای پروژکتورها

،وجی صدای پروژکتور

اعتبار تصویر:،،eateracademy.com

بسته به نوع دستگاه شما، به ویژه پروژکتورهای مدرن، ممکن است همه یا برخی از ویژگی های اتصال را داشته باشد که تنظیم صدا را آسان و راحت می کند. در اینجا رایج ترین ،وجی های صوتی برای پروژکتورها آورده شده است

1. ورودی و ،وجی جک 3.5 میلی متری

این نوع اتصال شبیه جک هدفون در گوشی شما است و حتی یک پروژکتور سطح پایه نیز احتمالاً از آن پشتیب، می کند. باید بررسی کنید که آیا جک 3.5 میلی متری از نوع اتصال ورودی یا ،وجی است.

برخی از پروژکتورها فقط یک جک 3.5 میلی متری، ورودی یا ،وجی دارند. اگر فقط یک نوع ،وجی باشد، فقط می تو،د از آن برای ارسال صدا استفاده کنید نه برای دریافت آن.

سایر پروژکتورها دارای دو جک 3.5 میلی متری هستند. از این رو یکی از ارسال صدا پشتیب، می کند و دیگری آن را دریافت می کند. با این وجود، توجه داشته باشید که اتصال جک 3.5 میلی‌متری، صدای آنالوگ را ارسال و دریافت می‌کند.

2. انواع اتصال RCA

RCA همچنین سیگنال های صوتی آنالوگ را با همان سطح تداخل از منابع خارجی مانند جک 3.5 میلی متری ارسال می کند. علاوه بر این، هر دو دارای سیگنال‌های ت،یم‌بندی هستند که صدای استریو را تولید می‌کنند – سیگنال‌های چپ و راست.

کابل های RCA

اعتبار تصویر: ،z.co.ke

پروژکتورها فقط می توانند انواع اتصال RCA ورودی یا ،وجی را داشته باشند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که پروژکتور شما از ،وجی RCA پشتیب، می کند تا بتواند سیگنال های صوتی را به بلند،ا ارسال کند. علاوه بر این، در صورت پشتیب، از ،وجی و ورودی، می تو،د سیگنال صوتی آنالوگ را به پروژکتور و بلند،ای خود ارسال کنید.

3. انواع اتصال S/PDIF

انواع اتصال S/PDIF صدای دیجیتال را از طریق کابل کوا،یال انتقال می دهند و همچنین می توانند انواع اتصال ورودی یا ،وجی داشته باشند. اگر پروژکتور شما از اتصال S/PDIF پشتیب، می کند، از صدای ،وجی با کیفیت بالا مطمئن شوید.

با این حال، بلند،ا با اتصالات S/PDIF ساخته نمی شوند زیرا اصول طراحی صدای آنالوگ آنها از جریان الکتریکی و نه کد باینری استفاده می کند. بنابراین، به یک دستگاه صوتی نیاز دارید که به ،وان یک رسانه بین پروژکتور و بلند،ا عمل کند. برخی از رایج ترین رسانه ها عبارتند از:

الف) کابل های S/PDIF

با استفاده از کابل نوری S/PDIF، کانکتور SPDIF را به درگاه ،وجی پروژکتور و درگاه ورودی SPDIF دستگاه دیجیتال وصل کنید. در دستگاه دیجیتال، S/PDIF ممکن است دارای بر،ب “اپتیکال” یا “در نوری” باشد.

برای ،وجی صدا به بلند،ای خارجی، بلند،ا را روشن کرده و سیستم صوتی را تنظیم کنید. دکمه ورودی پروژکتور را روی کنترل از راه دور فشار دهید تا به تنظیمات صفحه نمایش روی پروژکتور دسترسی پیدا کنید. سپس به ،وجی صدا بروید و سیستم صوتی بلندگو را با بر،ب ARC/Optical انتخاب کنید.

ب) مبدل های دیجیتال آنالوگ

مبدل های دیجیتال آنالوگ داده های دیجیتال را به سیگنال صوتی آنالوگ تبدیل می کنند. برای اتصال پروژکتور خود به بلند،ا با استفاده از DAC خارجی، یک کابل USB را از پروژکتور خود به مبدل دیجیتال آنالوگ وصل کنید، سپس از کابل RCA یا جک 3.5 میلی متری برای اتصال DAC به بلند،ای خارجی برقی خود استفاده کنید.

ج) مبدل های دیجیتال آنالوگ

مبدل های دیجیتال آنالوگ سیگنال صوتی آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کنند و صدا را از طریق کابل های صوتی مانند جک RCA یا جک 3.5 میلی متری ،وجی می دهند. پروژکتور خود را با استفاده از یک ADC به بلند،ای خارجی وصل کنید و یک کابل کوا،یال نوری یا دیجیتال را به رسیور صوتی دیجیتال آنالوگ وصل کنید. سپس مبدل صدا را با استفاده از کابل های RCA به بلند،ای خود وصل کنید.

4. اتصال بلوتوث

اگر پروژکتور شما دارای عملکرد بلوتوث باشد، اتصال بلوتوث ساده‌ترین راه برای اتصال پروژکتور به بلند،ا است. این روش اتصال با بهترین پروژکتورهای سقفی من، ترین است. فقط باید بلند،ای بلوتوث خود را با بلوتوث پروژکتور جفت کنید.

یا اگر بلند،ا از اتصال بلوتوث پشتیب، نمی‌کنند، می‌تو،د از آداپتور گیرنده صوتی بلوتوث استفاده کنید. گیرنده صوتی بلوتوث سیگنال های بی سیم را از پروژکتور شما دریافت می کند و آنها را به سیگنال های صوتی آنالوگ تبدیل می کند. سپس می تو،د این دستگاه را با استفاده از کابل RCA به بلند،ای خود وصل کنید.

5. بلند،ا یا نوارهای صوتی داخلی

جالب اینجاست که برخی از پروژکتورها دارای بلند،ا یا نوارهای صوتی داخلی هستند، به خصوص آنهایی که کیفیت بالاتری دارند. این عالی است زیرا برای سرگرمی های خانگی به بلند،ای خارجی اضافی نیاز ندارید.

با این حال، صدایی که از پروژکتور شما می آید نمی تواند برای مخاطبان بزرگتر استفاده شود. در چنین مواردی، باید از انواع دیگر اتصالات صوتی برای اتصال به بلند،ای خارجی استفاده کنید.

مشکلات رایج هنگام انتقال صدا از پروژکتور به بلندگو

اتصال پروژکتورها به بلند،ا

اعتبار تصویر: ،،eateracademy.com

اتصال پروژکتور خود به بلند،ا و عدم دریافت صدا ممکن است ناامید کننده باشد مگر اینکه جلوه ها و تزئینات هالووین را اجرا کنید. در منابع ویدئویی و صوتی و پیکربندی بلندگو و پروژکتور تغییراتی وجود دارد. بنابراین ممکن است مشکلات بالقوه تقریباً بی پای، وجود داشته باشد که می تواند باعث ایجاد مشکل در انتقال صدا از پروژکتور به بلندگو شود.

در اینجا برخی از چالش های رایج آورده شده است

  • از دست دادن ارتباط
  • نوع اتصال اشتباه
  • کابل های ش،ته
  • صدا در منبع صوتی یا پروژکتور شما بی‌صدا استr
  • تنظیم ورودی بلندگو اشتباه است
  • مسائل نرم افزاری

سوالات متداول در مورد اینکه آیا پروژکتورها صدا دارند یا خیر

الف) آیا پروژکتورهای قابل حمل صدا دارند؟

پروژکتورهای قابل حمل خوب از طریق بلند،ای یکپارچه صدای بسیار خوبی دارند. با این حال، پروژکتورهای کوچک، پیکو یا میکرو پروژکتور، معمولاً ،وجی صدا ندارند. از سوی دیگر، پروژکتورهای قابل حمل ارزان ممکن است بلند،ایی با کیفیت صدای ضعیف داشته باشند.

توجه داشته باشید که همانطور که کیفیت ویدئو در پروژکتورهای قابل حمل بسیار متفاوت است، صدا نیز متفاوت است.

ب) چگونه می توانم صدا را از تلویزیون پروژکتور به سیستم صدای فراگیر برسانم؟

شما می تو،د صدا را از تلویزیون پروژکتور خود به سیستم صوتی خود به روش های مختلفی دریافت کنید. رایج ترین راه ها استفاده از کابل HDMI یا کابل های آنالوگ مانند RCA یا جک 3.5 میلی متری است. اگر تلویزیون پروژکتور شما جدیدتر است، می‌تو،د از کابل صوتی نوری دیجیتالی که به پورت‌های نوری دستگاه نمایشگر و بلند،ا وصل می‌کنید نیز استفاده کنید. همچنین، می‌تو،د ویژگی بلوتوث را در تلویزیون پروژکتور خود فعال کرده و آن را با بلند،ای خود جفت کنید.

خط پایین

دوران پروژکتورهای بدون صدا خیلی وقت است که گذشته است و اخیراً ا،ر پروژکتورها بلند،ای داخلی دارند و می توانند سیگنال های صوتی را پردازش کنند. با این حال، ممکن است به دلیل نویز فن، ،وجی صدا کم باشد یا کیفیت پایینی داشته باشد. این امر باعث شده تا بلند،ای داخلی تا حدی قابل اعتماد نباشند.

در چنین شرایطی می تو،د از یک بلندگوی خارجی برای اتصال به پروژکتور خود استفاده کنید. تنها چیزی که لازم است HDMI، کابل های صوتی یا اتصال بلوتوث است.

اعتبار تصویر ویژه: display-central.com


منبع: https://www.archute.com/do-projectors-have-sound/