دسته‌ها
اخبار

ادای احترام به نویسنده و قهرمان معماری پس از جنگ، الین هاروود


هاروود بسیار با نفوذ، که به ،وان محقق ارشد معماری در ،ستان تاریخی کار می کرد،

فهرست کتاب های او در این زمینه شامل کتاب های اخیر است بریت،ای بروتالیست: ساختمان های دهه 1960 و 1970، ،ستان: راهنمای ساختمان های فهرست شده پس از جنگ منتشر شده در سال 2003 و فضا، امید و بروتالیسم: معماری ،یسی، 1945-1975 که

هنریتا بیلینگز، مدیر میراث بریت،ا SAVE، می‌گوید: «سطوح فزاینده علاقه عمومی به بروتالیسم و ​​سایر دوره‌های معماری مدرن که قبلاً مورد علاقه‌اش نبود، عمدتاً به خاطر کتاب‌های زیادی که نوشته، تورهای بی‌شماری که به فروش رفته است، مربوط به اوست. رهبری و صحبت هایی که او انجام داده است.

دانش، عقل، اشتیاق و اشتیاق الین به معماری و طراحی قرن بیستم بی‌نظیر بود، همانطور که هدیه او برای انتقال آن به مخاطبان گسترده بود.

هاروود در ژوئن 1958 در بیستون، ناتینگهام شایر به دنیا آمد و به تحصیل در رشته تاریخ در دانشگاه بریستول پرداخت.

دانکن ویلسون، مدیر اجرایی تاریخی ،ستان، او را “حامی سرسخت معماری قرن بیستم و یک قهرمان واقعی میراث” توصیف کرد.

او گفت: «تخصص او بی‌رقیب بود و او آن را سخاوتمندانه با همکاران، مردم و همسالانش از طریق کتاب‌ها، تورهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و صحبت‌هایش به اشتراک گذاشت. او با شور و شوق خود برای ساختمان‌ها و مکان‌هایی که طرفدار پرشور آنها بود، بسیاری را برانگیخت. او به شدت دلتنگ خواهد شد.

من خیلی متاسفم که این را می شنوم. فداکاری، دانش و اعتقاد بسیار، همه با آن صدای و سبک و صدای مهیج فوق‌العاده ارائه شد که بسیار شبیه مورخ معماری معمول شما نبود. بهترین در تجارت.

— روآن مور (@RowanMoore) 20 آوریل 2023

زندگی در معماری – الین هاروود توسط دبورا سینگ مستر (انتخاب AJ 05.10.00)

پس از تکمیل اخیر او راهنمای ساختمان های فهرست شده پس از جنگ (AJ 6.7.00)، الین هاروود تصمیم گرفت که ساختمان نهایی ،ستان پس از جنگ «باید ساختمان مهندسی لستر استرلینگ باشد».

با این حال، او به سمت انتخاب های شخصی تر حرکت می کند. خانه نمایش ناتینگهام پیتر مورو (1963) یک «خاطره مدرنیستی ماندگار» از اولین دیدار او به ،وان یک براونی است.

او به جای اینکه بازیگران از دور با هم ،اشیده شوند، بخشی از اکشن را احساس می کرد. خانه نمایش یکی از نژادهای جدید تئاتر بود که منع، کننده ظهور نمایشنامه نویس، مانند جان آزبورن و هارولد پینتر و بودجه سخاوتمندانه بود. من مجذوب ساختمان‌هایی هستم که تخصص‌های فرهنگی جدید را گرد هم می‌آورند و شکل جدیدی برای بیان آن‌ها دارند.

هاروود در حال حاضر در حال تحقیق در مورد املاک بایکر رالف ارسکین در گیتسهد (بالا) است. این ،یب قدرتمندی از رنگ و پلان ها و سطوح و مواد است. این رویایی ترین طرح مسکن است. من برخی از کارهای ارسکین را در سوئد دیده‌ام، اما هیچ چیزی در حد توان بایکر نیست.

هاروود برای دستیابی به فهرست خانه‌ای که جیم و بتی کادبری براون در سال 1964 در آلدبورگ، سافولک برای خود ساخته‌اند، تلاش می‌کند. نمای بیرونی در ،نده ،نده است و تعداد زیادی تله خورشید و پاسیو را در خود جای داده است. Cadbury Browns روی جشنواره بریت،ا، موضوع کتاب بعدی هاروود، که قرار است در پنجاهمین سالگرد جشنواره سال آینده منتشر شود، کار ،د.

از اینکه الین هاروود درگذشت بسیار غمگین است. او فردی خارق‌العاده بود – سخاوتمند و از زم، که ناشناخته بودیم و کمی می‌دانستیم، برای بسیاری از ما سخاوتمندانه و دوستی فوق‌العاده دانا بود. مرگ او یک شوک و فقدان وحشتناک است.

– بارناباس کالدر (@BarnabasCalder) 20 آوریل 2023




منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/tributes-paid-to-aut،r-and-post-war-architecture-champion-elain-harwood