دسته‌ها
اخبار

از چه اندازه مته برای ضربه 1/4-20 باید استفاده کنید؟


حفاری و سوراخ ، یک سوراخ در ف، سنج ضخیم تر برای ساخت ضروری است. از یک DIYer گرفته تا یک صنعتگر ماهر، شما از مته ها به روشی استفاده خواهید کرد. و برای جلوگیری از آسیب رساندن به ماده ای که در حال سوراخ ، آن هستید، باید حقایق اساسی مانند اندازه مته مورد نیاز خود را بیاموزید. بنابراین، چه اندازه مته برای شیر 1/4-20 نیاز دارید؟

اندازه مته من، برای ضربه های 1/4 اینچی 20 بر اساس د، نخی که قرار است ضربه بزنید تعیین می شود. علاوه بر این، سختی موادی را که قصد سوراخ ، آن را دارید بررسی کنید تا به مته‌ها آسیب نرس،د. برع،، اگر سوراخ حفر شده خیلی کوچک باشد، پیچ و مهره برای رزوه کشی چالش برانگیز خواهد بود. و در نتیجه، این ممکن است به رزوه های پیچ آسیب برساند. از طرف دیگر، اگر سوراخ بیش از حد بزرگ باشد، پیچ شل خواهد شد و در صورت سفت شدن کامل، 100 درصد استحکام ساختاری خود را نخواهد داشت.

یک مته چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، مته های ف،ی برای علاقه مندان و متخصصان DIY بسیار مهم است. چاک مته معمولاً مته ها را در جای خود نگه می دارد. و هنگامی که مته را روشن می کنید، چاک می چرخد ​​و گشتاور و سرعت محوری مورد نیاز برای سوراخ ، سوراخ را فراهم می کند.

علاوه بر این، مته‌ها را محکم نگه می‌دارد و تا زم، که آن‌ها را بردارید، آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارد. از طرف دیگر، بهترین مته های مته کانترسینک دارای یک سر با یک ساقه است که در یک چاک مته قرار می گیرد و طرف دیگر با لبه های برش.

منبع تصویر: vmfun.com

در اینجا اجزای یک مته استاندارد آمده است:

  • زاویه نقطه: زاویه ای که در نقطه برش بیت ایجاد می شود. مته ها با زوایای نوک متفاوت برای انواع مختلف مواد ایده آل هستند.
  • زاویه لب: زاویه معمولاً تعیین می کند که لبه برش مته ها چقدر کمک دریافت می کند.
  • مارپیچ: سرعت چرخش مته، نرخ حذف تراشه را تعیین می کند.
  • مک،ک: اصطلاحی که تامین کنندگان برای توصیف طول مته ها استفاده می کنند.

اندازه مته برای شیر 1/4 اینچ 20 چیست؟

اگرچه اغلب در خانه اتفاق نمی افتد، ممکن است لازم باشد گهگاه نخ های جدیدی را به ف، بزنید. سوراخی کوچکتر از شیر اما به اندازه کافی بزرگ دریل کنید تا قبل از ضربه زدن لبه ها را برش دهید. اگرچه ضربه زدن به نخ ها مفهومی ساده است، اما می تواند سخت باشد.

منبع تصویر: micro-ma،e-s،p.com

اگر سوراخ بسیار کوچک باشد، ضربه زدن تا وسط کشیده می شود و پیچاندن پیچ را در جای خود دشوار می کند. از طرف دیگر، اگر سوراخ حفر شده خیلی بزرگ باشد، پیچ به درستی با رزوه ها مطابقت نمی کند.

مته شیر معمولاً 75 درصد برای مواد سنتی یا نرم‌تر است، اما برای مواد سخت‌تر که نیاز به اتصال محکم‌تری با پیچ یا پیچ دارند، می‌توان آن را تا 50 درصد کاهش داد. هنگام ضربه زدن به مواد سخت تر، ممکن است 50 درصد رزوه ریزتر ترجیح داده شود. این ممکن است بر اندازه مته شما تأثیر بگذارد. برای یک دریل 50 درصدی برای 1/4 اینچ 20 شیر، از مته 7/32 اینچی استفاده کنید.

مراحل نحوه سوراخ ، 1/4 اینچ 20 شیر؟

هدف ضربه زدن ایجاد سوراخ رزوه ای برای عبور پیچ است. بنابراین، همیشه پیچ را آماده داشته باشید تا به شما ایده بهتری بدهد که در مسیر درستی هستید. پس از سوراخ ، سوراخ اولیه، لبه را جدا کنید تا هر گونه لبه تیز از بین برود. یک پخ در این نقطه نیز ضربه زدن را به میزان قابل توجهی آسان تر می کند.

منبع تصویر: tipsfortools.weebly.com

تراشه ها، گرد و غبار یا سایر مواد جمع شده در سوراخ یا اطراف آن را تمیز کنید. راهنمای ضربه زدن 90 درجه معمولاً هنگام ضربه زدن مفید است. علاوه بر این، هنگامی که فشار زیادی به سمت پایین بر روی سوراخ و ابزاری که روی آن کار می‌کنیم، وارد می‌کنیم، به راحتی می‌توان آن را به پهلو متمایل کرد و در نتیجه یک شیر کج ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از آن، روی بهترین ست ضربه بزنید و بمیرید برای استفاده خانگی سرمایه گذاری کنید. همچنین، وقت بگذارید و دستورالعمل های آموزش را دنبال کنید.

در اینجا مراحل نحوه سوراخ ، شیرهای 1/4 اینچی 20 آورده شده است

مرحله 1

استفاده از a نمودار اندازه مته ضربه ای برای تعیین اندازه مورد نیاز سوراخ رزوه شده.

گام 2

موقعیت سوراخ ضربه خورده 1/4-20 را تعیین کنید، از یک متر برای تعیین محل سوراخ استفاده کنید و محل آن را با کاتب مشخص کنید.

مرحله 3

نوک پانچ مرکزی را روی محل سوراخی که می خواهید ضربه بزنید قرار دهید. سپس برای ایجاد فرورفتگی در محل سوراخ، با چکش به پشت پانچ مرکزی ضربه بزنید. این کار از دور شدن مته از مرکز سوراخ جلوگیری می کند.

مرحله 4

مته را داخل موتور مته قرار دهید. برای محکم ، مته، چاک را محکم کنید. سپس، مقدار زیادی مایع برش را روی مته ،ید. در نهایت نوک مته را روی علامت مرکزی قرار دهید.

مرحله 5

ماشه موتور مته را پمپ کنید تا در حالی که به مته فشار وارد کنید، ف، را سوراخ کنید. شروع به سوراخ ، سوراخ کنید، سپس متوقف کنید و مایع برش بیشتری به مته اضافه کنید تا آن و ف، خنک بماند. در حین سوراخ ،، مایع برش بیشتری به ف، اضافه کنید.

مرحله 6

شیر 1/4-20 اینچی را در دسته سه راهی قرار دهید. سپس شیر را کاملاً داخل دسته سه راهی محکم کنید. اگر شیر از دسته سه راهی شل شد، ممکن است در حین رزوه زنی ف،ی ش،ته شود. بنابراین، مایع برش را روی آن ،ید. ضربه زدن.

منبع تصویر: metal-arc،e.ru

در حالی که دسته سه راهی را در سطح نگه دارید، شیر را در سوراخ باز کنید. سپس، با چرخاندن دسته سه راهی در جهت عقربه های ساعت، شیر آب را به سوراخ وارد کنید. اگر شیر در سوراخ گیر کرد، دسته سه راهی را 1/4 بچرخ،د و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخ،د تا از جای خود خارج شود. سپس، شیر آب را دوباره داخل سوراخ بچرخ،د. علاوه بر این، شیر را از سوراخ عبور دهید تا به پایین برسد. برای برداشتن شیر آب، آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخ،د.

مرحله 7

چرخ فلپر آسیاب را وصل کنید. سپس، با استفاده از آسیاب، سوراخ را از دو طرف سوراخ ضربه زده شده بردارید.

مرحله 8

برای اطمینان از اینکه سوراخ به درستی رزوه شده است:

  1. پیچ 1/4-20 را وارد کنید.
  2. اگر پیچ به سوراخ رزوه نمی شود، شیر آب را تمیز کنید و مایع برش را به سوراخ رزوه شده اضافه کنید.
  3. دوباره روی سوراخ ضربه بزنید تا نخ ها تمیز شوند.

سوالات متداول در مورد اندازه مته برای 1/4 اینچ 20 ضربه بزنید

1. چگونه می توانم اندازه مته را بخوانم؟

مته ها در اندازه های ،ری، متریک، حروف و اعداد گیج سیم هستند. اندازه گیری های ،ری بر حسب اینچ است، در حالی که اندازه گیری های متریک بر حسب میلی متر است. سیستم‌های اندازه‌گیری سیم و اندازه حروف مربوط به اندازه ابزار است که با کاهش گیج سیم از #107 به #1 و سپس از A به Z افزایش می‌یابد. معادل‌های اعشاری ابعاد در واحدهای ،یسی و متریک موجود است.

2. چگونه اندازه مته را برای یک سوراخ ضربه زده مح،ه می کنید؟

قطر مته شیر برابر با قطر اسمی منهای گام نخ است. بنابراین، با استفاده از این روش آسان، می تو،د قطرهای من، دریل شیر را تعیین کنید. به ،وان مثال، برای یک نخ 3/8-16، اندازه مته 0.375 0.0625 (پیچ) = 0.312 اینچ خواهد بود.

3. چگونه می توانم اندازه مته را تعیین کنم؟

محور مته را جلوی پیچ قرار دهید. فقط رزوه های پیچ باید قابل مشاهده باشند. اگر نخ ها را نبینید، مته بسیار بزرگ است. اگر بتو،د مقدار زیادی از پیچ را ببینید، بیت خیلی کوچک است.

4. در حفاری شیر 1/4 اینچی 20 چه چیز دیگری باید در نظر بگیرید؟

هنگام سوراخ ، مواد برای ضربه زدن، تعیین کنید که آیا با 50 درصد ضربه بزنید یا 75 درصد. این ممکن است بسته به سختی مواد متفاوت باشد. بنابراین، اگر بتو،د ابتدا مواد ضایعاتی را سوراخ کنید، ایده درخش، در مورد نحوه ضربه زدن خواهید داشت.

منبع تصویر ویژه:engineeringclicks.com


منبع: https://www.archute.com/drill-size-for-1-4-20-tap/