دسته‌ها
اخبار

استفاده از داده ها برای طراحی مکان ورزشی آینده


فرنچایزهای ورزشی حرفه ای ،ب و کار خود را بر اساس وفاداری طرفداران بنا کرده اند. با این حال، طرفداران امروزی روان‌تر هستند، برای تغییر آماده هستند و به دنبال تجربیات سرگرمی جدید هستند. وفاداری آنها دیگر تضمین نشده است و این تغییر، طراحان اماکن ورزشی را مجبور می کند تا رویکرد خود را تغییر دهند.

چه اتفاقی می افتد

  • پلتفرم‌های پخش آنلاین (OTT) مانند Amazon Prime Video، Netflix، YouTube TV، Hulu و Disney+ همچنان محبوبیت خود را افزایش می‌دهند و برای جلب توجه طرفداران رقابت می‌کنند.
  • گزینه های دیگر برای طرفداران ورزش شامل بازی های آنلاین، ورزش های الکترونیکی و تورنتی از محتوای دیجیتال مانند ویدیوها، پاد،ت ها و رسانه های اجتماعی است.

سازمان‌های ورزشی و معماران آن‌ها در حال بررسی راه‌های جدیدی هستند تا اطمینان حاصل کنند که ورزش‌های زنده می‌توانند با گسترش گزینه‌های سرگرمی در دسترس مصرف‌کنندگان امروزی رقابت کنند.

ایده بزرگ: برای کمک به تیم‌ها برنده «بازی توجه»، معماران می‌توانند از داده‌های مربوط به ترجیحات طرفداران برای ایجاد محیط‌هایی استفاده کنند که فاصله بین تجربه‌های ورزشی زنده و رسانه‌ای دیجیتالی را پر کند.

از چه ،ی پرسیدیم

آبه استین، رئیس نوآوری در آزمایشگاه نوآوری ورزشی، تحقیقات مبتنی بر داده را برای درک ترجیحات طرفداران و چگونگی واکنش صنعت هدایت می کند. تحقیقات Stein با بینش 20 میلیون مصرف کننده آمریکای شمالی، تجزیه و تحلیل کمی و کیفی را برای تجزیه و تحلیل رفتار طرفداران و پیش بینی روندها ،یب می کند.

بیل جانسون، مدیر طراحی برای ورزش + تفریح ​​+ تمرین سرگرمی HOK، متخصص در طراحی مکان‌های ورزشی انعطاف‌پذیر که با تغییر رفتار هواداران سازگار باشد.

در یک لینکدین لایو رویداد (آن را در زیر مشاهده کنید) به میزب، HOK’s آنی مریلاستین و جانسون درباره نحوه استفاده از داده ها برای طراحی استادیوم ها و میدان هایی که طرفداران را درگیر و مشتاق بازگشت نگه می دارد، بحث ،د.

را
در محل تلاقی داده ها، داستان سرایی و فضا

استین با تکیه بر پیشینه خود به ،وان یک توسعه‌دهنده بازی‌های ویدیویی، آینده‌ای را متصور می‌شود که در آن مکان‌های ورزشی چیزی بیش از مک،سم‌های ارائه محتوا برای فعالیت در زمین باشد.

استاین گفت: «به جای آن، مکان را به ،وان یک رسانه داستان سرایی در نظر بگیرید. «هر،ی که وارد شود، در داستان سرایی که در آن لحظه و فضا اتفاق می‌افتد، شرکت خواهد کرد. این پتانسیل فوق‌العاده و هیجان‌انگیزی را در مورد کارهایی که می‌تو،م با آن فضاها انجام دهیم و اینکه چگونه می‌تو،م علاقه به حضور در بازی‌ها را افزایش دهیم، باز می‌کند.»

به گفته استین، قبل از اینکه این داستان ها نوشته شوند، صاحبان تیم و طراحان باید بدانند که داده ها در مورد آنچه مخاطب می خواهند به آنها می گوید. سپس آنها می توانند تجربه ایده آل روز بازی را طراحی کنند.

عمیق تر برو: جانسون گفت: “گاهی اوقات مردم به دلیلی که شما فکر می کنید آنجا نیستند.” “هر چه زودتر بفهمید که آنها در آنجا واقعاً در مورد چه چیزی هیجان زده هستند، وضعیت بهتری خواهید داشت.”

درک جمعیت‌شناسی و تجربیاتی که طرفداران به دنبال آن هستند، فرصت‌هایی را برای مشارکت با حامیان مالی غیرمتعارف باز می‌کند. جانسون افزود: «این فقط در مورد وانت، آبجو و تلفن همراه نیست. “ممکن است در مورد ،ید یا تعطیلات باشد.”

قدرت با هم بودن

املاک ورزشی همیشه به تجربه ورزشی زنده به ،وان محصول اصلی خود نگاه کرده اند. استاین دیدگاه متفاوتی دارد. “تحقیق ما نشان می‌دهد که مردم به خاطر قدرت با هم بودن و جنبه‌های دیگر مانند تجربه واسطه‌ای از محل برگزاری و راه‌یابی تجربی و کان،‌ها به سمت تجربه‌های ورزشی زنده جذب می‌شوند.”

جانسون می‌گوید هیچ چیز به اندازه ۸۰ هزار نفر در یک استادیوم وجود ندارد که همه برای یک هدف تشویق کنند. و ما به ،وان یک جامعه در حال از دست دادن آن هستیم. بنابراین هدف من این است که مردم را وادار به بازگشت به هم، جشن گرفتن با یکدیگر و تعامل کنم.”

معماری ورزشی، معماری استادیوم، معماری عرصه، طراحی ورزشی، طراحی داده محور، نحوه طراحی یک مکان ورزشی
جعبه های 72 اتاق نشیمن باشگاه در استادیوم هارد راک میامی تجربه اجتماعی به یاد ماندنی را به طرفداران می دهد.

عمیق تر بروجانسون توضیح داد که چگونه داده‌های طرفداران در مورد قدرت با هم بودن و تجربه اخیر او در اجرای گزینه‌های صندلی جدید، شیوه سنتی اختصاص دادن همه طرفداران به صندلی‌های خاص را به چالش می‌کشد. او گفت: «نشستن روی یک صندلی نحوه تعامل اجتماعی یا رفتار ما در خانه نیست.

در عوض، او با اختصاص دادن یک بخش کامل برای یک گروه، با صندلی های نرم و ،مت های استراحت در میان صندلی های ثابت، آزمایش کرده است. جانسون گفت: “ظرفیت ی،ان است، اما ارزش افزایش می یابد و تجربه اجتماعی بسیار بهتر است.” “هر بار که ما این کار را انجام دادیم، اولین چیزی بود که فروخت و مردم حق بیمه پرداخت ،د.”

بعد: AR، VR و AI

مکان‌های ورزشی می‌توانند از واقعیت افزوده و مجازی برای ادغام دنیای واقعی با شبیه‌سازی‌ها و ایجاد تجربه‌های جذاب‌تر و تعاملی طرفداران استفاده کنند. استین گفت: «AR به م،ای قرار گرفتن در یک مکان اما غوطه ور شدن در یک تجربه دیجیتالی است، مانند گرفتن پوکمون یا نگاه ، به مبلمان در آمازون در اتاق نشیمن.

Stein انتظار دارد AR نقش برجسته‌تری در رویدادهای زنده بازی کند، زیرا آنچه طرفداران از تلویزیون و تجربیات دیجیتالی خود به دست می‌آورند به تجربه زنده در یک مکان ترجمه می‌کند. او گفت: «اگر بتوانم آماری را روی تلفنم که در بالای حرکات در زمین پوشانده شده است، بیاورم، این یک تجربه غنی است.

هوش مصنوعی و مکان هوشمند آینده: به گفته Stein، فناوری هوش مصنوعی برای دانستن اینکه چه ،ی در یک مکان است، چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان تجربه خود را افزایش داد، ضروری است. «ما نوشتیم الف گزارش با اینتل درباره نقش هوش مصنوعی در مکان‌های هوشمند.» ما ادعا کردیم که هوش مصنوعی باید به ،وان شکل جدیدی از زیرساخت ها مانند برق و لوله کشی درک شود.

متعادل ، فن آوری با اصالت

نمی توان منکر نقش داده ها و فناوری در درک نیازهای هواداران و طراحی مکان های ورزشی که پاسخگوی نیازهای آنها باشد، وجود دارد. جانسون و استین با ارائه گزینه‌های سرگرمی تعاملی و همهجانبه‌تر، بر سر ملاقات با طرفداران امروزی که در آنجا هستند، توافق ،د.

با این حال، تحقیقات همچنین نشان می‌دهد – و شهود جانسون پس از 40 سال تجربه در طراحی این ساختمان‌ها موافق است – که مردم خواهان م،ا و اعتبار در سطح عمیقا تکاملی هستند.

جانسون می‌گوید: «یک نقل قول قدیمی در صنعت طراحی وجود دارد که استادیوم‌ها کلیسای جامع امروزی هستند، زیرا نمادی از جوامعی هستند که در آن ساخته شده‌اند. اما من شاهد تغییر از تمایل به انجام کاری نمادین به کاری معتبر هستم.

معماری ورزشی، معماری استادیوم، معماری عرصه، طراحی ورزشی، طراحی داده محور، نحوه طراحی استادیومطراحی مرکز Footprint در فینی، 3800 تن انتشار کربن سالانه را حذف کرد و شامل مشارکت پیشرو با Footprint، یک شرکت بسته‌بندی گیاهی، برای کاهش اثرات زیست‌محیطی این عرصه بود.

عمیق تر برو: جانسون معتقد است طرفداران جوانتر می خواهند خود را با سازمان هایی هماهنگ کنند که ارزش های آنها را به اشتراک بگذارند، که شامل مراقبت از محیط زیست و جامعه محلی است.

«آیا ساختمان‌ها می‌توانند شغل و فرصت‌های آموزشی ایجاد کنند که فراتر از باز ، دروازه‌ها و اجازه دادن به مردم برای ورود و تماشای یک رویداد ورزشی سه ساعته باشد؟ این‌ها پیام‌های ثانویه‌ای هستند که صنعت شروع به تشخیص و ارزش‌گذاری کرده است.»


منبع: https://www.،k.com/news/2023-02/using-data-to-design-the-sports-venue-of-the-future/