دسته‌ها
اخبار

اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان هادی کریمی-سایبان سید

آن ها دریافتند که ساکنان این منطقه، اغلب بالکن های یکنواخت بلوک های جدید را با پانل های رنگارنگ شیشه یا سنگ تراشی پوشش می دهند و مکان های شخصی سازی شده ای را برای آویزان کردن لباس و نگهداری وسایل ایجاد می کنند. آن ها احساس می کنند که این مسئله باید از ابتدا در طراحی ها در نظر گرفته می شده است. همچنین این آجرکاری موج گونه دسترسی به سطوح بالایی ساختمان، جایی که ورودی بخش اداری است را فراهم می کند. ما ۱۱ مورد از بهترین نمونه های ساختمان ها و پل های جدید کشور را در اینجا جمع آوری کرده ایم و موردبررسی قرار داده ایم. [نیازمند یادکرد]کنفرانس بین‌المللی معماری پایدار (فرهنگ، تاریخ، هویت و میراث)[۳] و مراسم تقدیر از معمار معاصر ایرانی[نیازمند منبع] بوده‌است.

  • طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند.
  • چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید یا صرفاً به دنبال ظاهری کاملاً جدید باشید، بازسازی دفترکار و ساختمان اداری یک فرصت عالی برای بازسازی کل فضای اداری شما است.
  • از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید.
  • در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است.
  • طراحی ویلای مدرن و لوکس با یک تراس باورنکردنی، استخر شنا و ارتباط با فضای باز و هر چیزی که در هنگام زندگی در تعطیلات می‌توان آرزو داشت…

معماران با استفاده از این سبک ساختمان ها را به گونه ای طراحی می کنند که انگار ساختمان در حال ذوب شدن می باشد. در طراحی موج دار ساختمان ها با سبک ساختار شکن محدودیت خاصی وجود ندارد. دیوارهایی که شیب دارند، سطوح کج و سایر المان های کج وشیب دار همگی از اجزای این سبک معماری به شمار می روند. هرج و مرج و اشکال عجیبی که از این سبک پیروی می کنند کاملا دقیق و برنامه ریزی شده است. رایج‌ترین راه شکل دادن به یک تصور یا مفهوم مقایسه است؛ مقایسۀ روابط عینی بین اشیا.

طراحی فاز یک معماری

موزه گوگنهایم بیلبائو و موزه فرهنگ پاپ در سیاتل از مهمترین بناهایی هستند که به این سبک ساخته شده اند. این نوع معماری پیرایش و تزیین را باز به میان می آورد و از رنگ های زرق و برق دار و آرایه های نامتجانس بهره می برد. این سبک تمامی ابعاد و جنبه های غیر قابل انعطاف سبک مدرن را تغییر داد و آنها را به المان های انعطاف پذیر و زیباتر تبدیل کرد. نشانه هایی از سبک کلاسیک وجود دارند که تغییر زیادی یافته اند.

این اطلاعاتی است که برای نشان دادن مطابقت پروژه با کدهای کاربری زمین، ساختمان و انرژی قابل اجرا، و سایر دستورالعمل ها و مقررات قابل اجرا مورد نیاز توسط شهر یا حوزه قضایی صادرکننده مجوز لازم است. ما این نقشه‌ها را همراه با فرم‌های مختلف مورد نیاز برای درخواست مجوز به بازبینی‌کننده طرح‌های محلی ارسال می‌کنیم، پیشرفت را در طول دوره بررسی نظارت می‌کنیم و اطلاعات یا توضیحات اضافی را در صورت درخواست ارائه می‌کنیم. هدف ما این است که پروژه شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر به پایان برسانیم، اما طول و هزینه این مرحله بسته به حوزه قضایی، پیچیدگی پروژه، و هر منطقه تاریخی خاص یا فرآیند بررسی طراحی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. اجرای پروژه‌های ساختمانی، فرایند بسیار پیچیده‌ای است که نیاز به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی‌ها و انتخاب مسیری مشخص دارد. چنانچه تصمیم دارید ساختمان موردنظر خود را طراحی و اجرا کنید، بهتر است از همان ابتدا به فکر طراحی داخلی آن باشید و پروسه طراحی و اجرای بنای خود را طبق نقشه و پلان مشخصی پیش ببرید. از اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا آغاز شد و تا اواخر قرن 18در اروپا بسیار شکوفا شد و سپس در آمریکای مرکزی و جنوبی مورد توجه قرار گرفت.

سبک مدرن به دلیل سادگی و خطوط تمیز جالبش مشهور است که از لحظه‌ای که به آن نگاه می‌کنید، تأثیر چشمگیری بر جای می‌گذارد. برای سالیان متمادی، آشپزخانه جزء جدایی ناپذیر فضای نشیمن است، بنابراین ظاهر آن تاثیر زیادی بر ظاهر کلی این فضا دارد.وقتی خطوط ساده با مواد و رنگ های مدرن… در این مرحله، ما فرآیند ترجمه برنامه را به یک طراحی ساختمان کارآمد آغاز می کنیم. زمان آزمایش گزینه ها و دریافت یک ایده کلی از ظاهر و احساس است.

اکثر سبک هایی که بعد از رنسانس در اروپا به وجود آمدند می توانند جزء معماری کلاسیک محسوب شوند. تناسبات زیبا و ظاهر باشکوهی که در این سبک به کار می رود، زمینه را برای ایده ها و تحولاتی نو پدید می آورد. عبادتگاه های اصلی و سایر مکان های مهم شهری در تمدن یونان و روم به سبک کلاسیک ساخته شده اند. ساختمان مسکونی اندرزگو توسط دفتر آینه برای محلی در نزدیکی بلوار اندرزگو منطقه ای پرجنب وجوش و بانشاط در شمال پایتخت ایران طراحی شده است. کرکره های چوبی، حریم و سایه ای را برای این ساختمان ایجاد کرده که با خطوط نمای گرانیتی پشت آن هماهنگ است.

محمد فرشیدی

خانه شما دچار فرسودگی شده است و از طراحی معماری آن رضایت ندارید! خیالتان آسوده باشد، چراکه با تیمی متخصص از معماران، مهندسین عمران و تاسیسات طرف هستید. تیم و اکیپ های حرفه ای ®MMG Office بیش از ۱۵ سال سابقه بازسازی خانه، فروشگاه و محل کار اداری را دارند. تیم اجرایی ما در کیفیت و سرعت اجرای دکوراسیون داخلی خانه و محل کار شما حرف اول را می زند. پروژه های طراحی معماری و اجرای ویلاهای لوکس و مدرن در مناطق مختلف کشور توسط گروه معماری معتمد و همکاران انجام شده است.

(طراحی شده توسط گروه معماری نکست آفیس)

شرایط اقتصادی ساخت و ساز ها را به سوی خانه های آپارتمانی و کوچک سوق داده است و این مهارت و هنر معماران و طراحان را در ساخت فضایی بهینه و زیبا که نیازهای افراد را از مفهوم خانه پوشش دهد در معرض دید قرار می دهد. استفاده از سبک های معماری متناسب با فضای کوچک و نحوه طراحی آن مستلزم اطلاعات و تخصص در این زمینه می باشد تا هم طراح و هم کارفرما را به هدف نهایی برساند. از جمله سبک های طراحی ویلا که امروزه مخاطب بسیاری دارند می توان به طراحی ویلای مدرن، طراحی ویلای کلاسیک، طراحی ویلای لوکس، طراحی ویلای تلفیقی و طراحی ویلای لاکچری اشاره کرد. تمامی سبک های طراحی معماری ویلای اشاره شده در محل آتلیه معماری، در دفتر مرکزی MMG Office واقع در شهر تهران، حاشیه بلوار اندرزگو در منطقه یک انجام می شود.