دسته‌ها
اخبار

انواع طراحی نقشه ساختمان مسکونی به همراه تصاویر نما و دکور + دانلود رایگان-سایبان سید

به دلیل این‌که در برخی موارد ممکن است مبلمان اتاق مستر سبب پر شدن اتاق شود. به همین جهت است که لازم است برای اتاق خواب مستر یک فضای مناسب برای کاناپه در نظر گرفت. بهتر است بدانید اغلب افرادی از خرید زمین‌ های جنوبی استقا استقبال می‌کنند که قصد دارند، ساخت چندین واحد با نقشه ساختمان عرض ۸ متر را به صورت مستقیم در نظر بگیرند. از طرفی دیگر لازم است بدانید افرادی بیشتر از زمین ‌های جنوب بی استفاده می‌کنند که لازم می ‌دانند ساختمان ‌های شمالی مشرف بر آن ها نباشند. حتما یکی از اتاق خواب ها را با توجه به متراژ بنا به عنوان اتاق خواب مستر یا اتاق خواب والدین در نظر بگیرید. پس از مشخص شدن محل قرارگیری پله و آسانسور در نقشه پلان باید یک تقسیم بندی کلی در رابطه با فضاهای عمومی، خصوصی و نیمه خصوصی صورت گیرد.

  • زمانی که یک ساختمان با نقشه (پلان) بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند.
  • به این صورت که در ورودی آن ‌ها به هیچ سمتی اعم از ناهارخوری، نشیمن، آشپزخانه و فضای پذیرایی باز نشود و از این طریق قابل رویت نباشد.
  • توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید.
  • به‌ طور کلی فضاهای پذیرایی در دسته فضاهای عمومی اختصاص داده می باشند.
  • در این آموزش به نحوه طراحی صحیح نقشه آپارتمان مسکونی پرداخته می شود.

به همین جهت است که محل قرارگیری اتاق خواب ها در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر پر اهمیت است. حال در نظر داریم که در ادامه این موضوع تفکیک و تشریح انواع اتاق خواب‌ ها را برای شما به ‌همراه داشته باشیم. به دلیل این‌که وجود نور در محل پذیرایی بسیار مهم شمرده می ‌شود و یکی از نکات مثبت برای سالن پذیرایی می باشد، لازم است که در این سالن پرده ‌های عریض در نظر گرفته شود.

چگونگی و فرایند نقشه کشی ساختمان

انتخاب سازه آن موثر از یک طبقه بودن ساختمان و هزینه کمتری نسبت به اسکلت بتنی برای کارفرما است. سازه ساختمان اسکلت بتنی بوده و موقعیت دسترسی آن از قسمت جنوب و غرب می باشد. اگر خودتان اقدام به طراحی می‌کنید باید بدانید که هر نوع ساختمانی سبک خاص خودش را دارد.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی دوبلکس

در برخی موارد ممکن است که کارفرما به ‌غیر تصمیم نادرستی بگیرد و توجهی به این‌که شرایط مالی پروژه را پرداخت می کند، نداشته باشد. این امر ممکن است در ابتدا قدرت این که بتوان ادامه بنا را ساخت را از دست می‌دهند و کارفرما به اجبار با زیان فراوان لازم است که ملک خود را بفروش برساند. در این بخش کار، با توجه به محل قرارگیری ستون ها در پارکینگ، امکان دارد مجبور به اعمال یک سری تغییرات کوچک در پلان طبقات شوید.

اگر می خواهید تا زمان پیری در خانه جدیدتان بمانید یا قصد دارید از افراد سالخورده پذیرایی کنید، همانطور که در طراحی پلان به ایمنی کودکان توجه می‌کنید، باید رفاه و ایمنی سالخوردگان را نیز درنظر بگیرید. در رابطه با طراحی سرویس بهداشتی و حمام نیز لازم است نکاتی را در نظر بگیرید و برای این فضاها طراحی منحصر به ‌فردی داشته باشید. به این صورت که در ورودی آن ‌ها به هیچ سمتی اعم از ناهارخوری، نشیمن، آشپزخانه و فضای پذیرایی باز نشود و از این طریق قابل رویت نباشد. در نظر گرفتن این فیلتر می تواند از این‌که افراد به یک‌باره واحد فضای خصوصی منزل شوند، پیشگیری کند.