دسته‌ها
اخبار

برج جنجالی بریکستون Adjaye توسط سازنده برداشته شد


شورای لمبث طرح 20 طبقه برج هوندو را در نوامبر 2020 تصویب کرد، اما متعاقباً توسط صدیق خان شهردار لندن در لغو تصمیم قبلی مبنی بر عدم مداخله، درخواست شد.

این طرح قرار بود در اوا، این هفته به GLA ارائه شود، اما پس از ارسال نامه‌ای که متقاضی توضیح می‌دهد که می‌خواهد طرح را لغو کند و در موضع خود تجدیدنظر کند، جلسه استماع لغو شده است.

متأسفانه دوره بسیار طول، بارداری در دو سال گذشته تأثیر عمیقی بر توانایی ارائه این مشاغل و مهارت‌های بسیار مورد نیاز در بری،تون داشته است. […]در نامه ای از طرف عامل برنامه ریزی DP9 به GLA آمده است.

این تصمیم تنها چند هفته پس از آن گرفته شد که مشخص شد مدیر شرکت Adjaye Associates، David Adjaye، توسط سه زن در یک سری اتهامات از تجاوز ، گرفته تا آزار و اذیت به سوء رفتار ، متهم شده است.

این اتهامات، که Adjaye آن را رد می کند، در تحقیقات یک ساله توسط این سازمان منتشر شد فایننشال تایمز پس از انتشار آن، مشتریان مختلف پروژه ها را لغو ،د و برنده مدال طلا از تعدادی از نقش های مشاوره کناره گیری کرد.

قبل از اینکه هوندو تصمیم بگیرد برج را بکشد، به سمت رد شدن پیش می رفت، و برنامه ریزان GLA استدلال می ،د که این طرح خیلی بزرگ است و به دارایی های میراث محلی آسیب می رساند.

شهردار لندن در ابتدا قرار بود در مورد این طرح در سال گذشته تصمیم گیری کند، اما این تصمیم به تعویق افتاد تا به تیم پروژه فرصت داده شود تا به دنبال مخالفت های ،ستان تاریخی و دیگران، تغییر طرح را بررسی کنند.

با این حال، طبق گزارش افسر GLA، متقاضی هیچ پیشرفتی به سمت ارسال بازنگری شده در سال 2023 نداشته است و مجدداً با جامعه محلی و گروه‌های میراث در این طرح درگیر نشده است.

برنامه کاربردی برای سایت در خیابان پاپ 20-24 برای مشتریان Hondo Enterprises، که متعلق به کارآفرین تگزاسی و دی جی تیلور مک ویلیامز است، تهیه شده است.

ال، باورینگ، بازرس تاریخی ،ستان (HE) با مخالفت با این پیشنهادات گفت که این برج 96 متری “به طور قابل توجهی بزرگتر از هر چیزی در مجاورت” خواهد بود و “آسیب گسترده ای” به میراث محلی وارد می کند.

بورینگ گفت این برج “عمیق ترین تاثیر” خود را در خیابان معروف بازار خیابان الکتریک بری،تون خواهد داشت.

او گفت: «توسعه پیشنهادی، به دلیل مقیاس و طراحی قاطعانه‌اش، به شدت بر فراز این خیابان صمیمی ظاهر می‌شود و مناظر خارج از منطقه حفاظت‌شده را خاتمه می‌دهد.»

و اشاره کرد که گزارش افسران برنامه‌ریزی لمبث گفته بود که تأثیر برج بر منطقه حفاظت‌شده بری،تون «بسیار منفی» خواهد بود. او افزود که محل برج برای ساختمان‌های بلند من، تعیین نشده است، و پیشنهاد کرد که مدل‌سازی شورا نشان می‌دهد که این پیشنهادها «حداقل 38 متر بلندتر» از آن چیزی است که این مکان به طور منطقی می‌تواند در خود جای دهد.

Hondo Enterprises و Adjaye Associates برای اظهار نظر تماس گرفته شده اند.

برای بیش از 2 سال در بری،تون، جامعه محلی با تلاش یک میلیونر تگزاسی برای ساختن یک برج روشویی که روح را از بازار نمادین و اصیل سازی توربو شارژ کند می جنگد.

امشب جامعه پیروز شده است. درخواست پس گرفته شده است. pic.twitter.com/wzPH69oWfs

— تاج علی (@Taj_Ali1) 17 جولای 2023




منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/adjayes-controversial-brixton-tower-withdrawn-by-developer