دسته‌ها
اخبار

بهترین نرم افزار پلان طبقه برای معماران، طراحان و مهندسان


هنگام انتخاب بهترین نرم افزار پلان طبقه چه نکاتی را باید در نظر گرفت

1. سطح مهارت

این یک نکته ضروری هنگام انتخاب نرم افزار من، برای پروژه های شما است. شما باید برنامه ای را با توجه به سطح مهارت خود انتخاب کنید، یا ممکن است محصولی را ،یداری کنید که نتو،د آن را اجرا کنید. نرم افزار پلان طبقه دارای گزینه های مختلف پیچیده و کاربر پسند برای متخصصان، مبتدیان و طراحان داخلی مشتاق است. بنابراین، یکی باید متن، با شما و آنچه می تو،د انجام دهید.

سطح مهارت

منبع تصویر: blog.ipleaders.in

برای دریافت نرم افزارهای پیچیده تر با عملکردهای متعدد که به کاربران ماهرتری نیاز دارد، باید یک دوره آموزشی بگذر،د. بسیاری از سیستم های نرم افزاری دارای دوره های آموزشی یا ابزارهای آنلاین رایگان هستند که می تو،د از آنها برای یادگیری نحوه مدیریت آنها استفاده کنید. در این مورد، شما همچنین باید به زمان به ،وان یک عامل فکر کنید زیرا یادگیری برخی از دوره ها ممکن است چند روز یا هفته طول بکشد.

پس از آن، ثبت نام برای دوره های آزمایشی رایگان بهترین راه برای دانستن اینکه آیا می تو،د از یک نرم افزار پلان طبقه خاصی استفاده کنید یا خیر است. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که نرم افزار را آزمایش کنید و ایده ای از آنچه می تو،د انجام دهید به شما می دهد. برای استفاده حدا،ری از آزمایش، مطمئن شوید که تا حد امکان از ویژگی های موجود استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن سوال در حین تست نرم افزار، از تماس با پشتیب، مشتری آنها دریغ نکنید. ا،ر شرکت‌های نرم‌افزار برنامه‌ریزی کف، پشتیب، آنلاین 24/7 را برای کمک به مشتریان با نگر،‌های مربوط به محصولات خود دارند. پس باید خوب باشی

2. سیستم مورد نیاز و در دسترس بودن برنامه موبایل

ا،ر گزینه های نرم افزار پلان طبقه از رندرینگ با سرعت بالا برای زنده ، طرح های خود استفاده می کنند. در نتیجه، کاربران باید اطمینان حاصل کنند که سخت افزار مح،اتی آنها می تواند پروژه را مدیریت کند. این به م،ای نیازهای ذخیره سازی، سرعت پردازنده و RAM است، حتی اگر نرم افزار مبتنی بر مرورگر باشد.

نکته خوب این است که برخی از بهترین نرم افزارهای پلان طبقه، برنامه های موبایلی را ارائه می دهند که به کاربران اجازه می دهد مستقیماً از تلفن یا تبلت خود طرح بسازند. طراحی پلان تبلت به دلیل کنترل های صفحه لمسی کاربر پسند بسیار محبوب است.

3. سازگاری دستگاه

یکی از اولین گام‌ها در انتخاب بهترین نرم‌افزار پلان زمین باید این باشد که تصمیم بگیرید از چه سخت‌افزاری استفاده می‌کنید و بررسی کنید که آن دستگاه چه چیزی را پشتیب، می‌کند. دسکتاپ ها و لپ تاپ ها، مدادهای مک،کی و تبلت های طراحی هر کدام دارای نرم افزارهای سازگار با سیستم خود هستند. می خواهید ابتدا مشخصات نرم افزار را بررسی کنید و ببینید چه سیستم عاملی قادر به اجرای برنامه است.

نرم افزار نقشه کشی کف

منبع تصویر: elevatusarchitecture.com

در مورد سازگاری، شما همچنین باید تصمیم بگیرید که چگونه برنامه ریزی می کنید. می تواند کاملاً آنلاین باشد و ،وجی شما را در فضای ابری ذخیره کند. همچنین می تو،د برنامه ای را انتخاب کنید که نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نداشته باشد و پس از اتمام کار خود را ذخیره کنید. این روشی برای اطمینان از دریافت بهترین کیفیت تصویر در طول فرآیند رندر سه بعدی است.

علاوه بر این، برخی از رایانه‌ها ممکن است فضای ذخیره‌سازی لازم را نداشته باشند و ممکن است توسط برنامه‌های خاص کند شوند زیرا قدرت پردازش زیادی را اشغال می‌کنند. در این مثال، گزینه دیگر شما این است که سخت افزار کامپیوتر خود را ارتقا دهید یا یک دستگاه پیشرفته تر برای اجرای برنامه های سنگین مانند نرم افزار برنامه ریزی زمین تهیه کنید.

همچنین نرم‌افزاری وجود دارد که برای مثال، اگر به‌طور زنده از آن استفاده نکنید، ممکن است در تولید استاندارد مورد نظر شما بهینه نباشد. این نوع نرم افزار اغلب به صورت آنلاین به یک سرور خارجی متصل می شود و توسط ارائه دهنده SaaS اجرا می شود و نیاز به پیوند مداوم با آن دارد. فرض کنید دستگاه شما نمی تواند مدت زمان طول، اتصال به اینترنت را تحمل کند. در این صورت، انتخاب نرم افزاری که به شما امکان کار آفلاین را می دهد بهتر است.

4. امکان همکاری

طراحی باید مشارکتی باشد، بنابراین احتمالات همکاری را برای نرم افزار برنامه ریزی کف در نظر بگیرید. حتی سازندگان و طراحان DIY باید بتوانند هنگام کار روی یک پروژه با یکدیگر، ایده های خود را از یکدیگر منع، کنند. علاوه بر این، سازندگان، طراحان و مهندسان حرفه ای باید بتوانند با استفاده از یک فایل نرم افزاری، مشکلات را حل کرده و طرح بندی را تعیین کنند.

بسیاری از بهترین نرم افزارهای برنامه ریزی زمین به کاربران اجازه می دهند چندین بار ورود ایجاد کنند و به دیگران دسترسی داشته باشند. برع،، سایر برنامه‌های نرم‌افزار پلان طبقه ممکن است به کاربران اجازه دهند تا نقاشی‌هایی را که ایجاد کرده‌اند از طریق پیام‌رس، یا ایمیل با افراد متعدد دعوت کنند یا به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، برخی از برنامه‌ها یادداشت‌برداری می‌کنند و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهند تا پیش‌نویس‌ها را علامت‌گذاری کنند تا ویژگی‌ها یا تغییرات خاصی را برجسته کنند، و به همه اجازه می‌دهند نظرات یا نگر،‌ها را در زمان واقعی ببینند.

5. اه، و هدف شما برای پروژه های شما

اه، و هدف پروژه شما هنگام انتخاب من، ترین پلان کف بسیار مهم است. برخی از آنها برای دکوراتورهای داخلی و صحنه پردازان خانه بهتر است. نرم افزارهای دیگر برای مهندسان و طراحان گرافیکی که با رندر سه بعدی، طرح های نقشه و نقشه برداری کل پروژه های دارایی، از جمله سقف، باغ ها و مکان های شومینه کار می کنند، ایده آل است.

اه، و هدف شما برای پروژه های شما

منبع تصویر: thirtybyforty.com

اگر به دنبال برنامه‌ریزی کف DIY بیشتر هستید، انتخاب یک برنامه ساده برای سفارشی‌سازی، قرار دادن و جابجایی مبلمان برای شما مفید خواهد بود. نرم افزار تنها با ویژگی های اساسی که برای چیدمان اتاق خود به آن نیاز دارید، همچنین به شما این امکان را می دهد که بر روی نمایش ایده های خلاقانه خود تمرکز کنید بدون اینکه در این فناوری گم شوید و حواس خود را پرت کنید تا بفهمید چگونه کار می کند.

جنبه دیگری که باید در نظر بگیرید سازمان شما و اینکه آیا به ابزارهای مشارکتی نیاز دارید یا خیر است. فرض کنید با یک تیم یا شرکای مانند معماران ارشد یا طراحان اتاق کار می کنید. در آن صورت، باید اطمینان حاصل کنید که نرم افزار انتخابی شما دارای عملکردهای اشتراک گذاری است که شرکت کنندگان می توانند به ایده های طراحی شما دسترسی داشته باشند. این نوع نرم‌افزار اغلب دارای ویژگی‌های آنلاین است که در آن می‌تو،د با شخص دیگری در یک محیط زنده و بی‌درنگ روی یک پروژه کار کنید.

6. تجسم گزینه ها

نمای بالا به پایین پلان طبقه معمولاً هنگام طراحی چیدمان مفید است. با این حال، بدون گزینه های تجسم پیشرفته مانند رندرهای سه بعدی، درک درست ظاهر و احساس پلان طبقه دشوار است.

تبدیل پلان طبقه به تجسم سه بعدی به طراحان و مشتریان این امکان را می دهد که یک پیاده روی مجازی را انجام دهند. آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های کلیدی مانند فضاهای پیاده‌روی کاربردی، قرارگیری درها و پنجره‌ها و طرح‌های رنگی را درک کنند. همچنین، اگر چیزی نیاز به تعمیر داشته باشد، می توانند آن را در مراحل اولیه طراحی به جای پس از اتمام سازه پیدا و تعمیر کنند.

7. بودجه

هزینه نرم افزار پلان طبقات با قیمت های مختلف و طرح های اشتراک ارائه می شود که شما باید آنها را ارزیابی کنید. هر برنامه ویژگی های مختلفی را ارائه می دهد که محدوده قیمت را تعیین می کند. نرم افزار خاصی که به شما امکان می دهد کارهای پیچیده تری را انجام دهید، هزینه بیشتری نسبت به نرم افزارهایی با ویژگی های اساسی برنامه ریزی کف دارد. قیمت آنها همچنین منع، کننده استفاده موقعیتی از نرم افزار است زیرا برخی از آنها برای مشاغل ساخته شده اند. در مقابل، دیگران برای استفاده منفرد یا فردی من، تر هستند.

خالق پلان طبقه آنلاین

منبع تصویر: arc،plan.com

یک نکته عملی در اینجا این است که مزایا و معایب هر برنامه را فهرست کنید و نحوه استفاده از هر برنامه را تعیین کنید. اپلیکیشنی را پیدا کنید که بتواند کاری را که باید انجام دهید، انجام دهد. کدام یک به شما پول بیشتری برای پول شما می دهد؟

برخی از برنامه ها گزینه پرداخت سالانه را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر یک طرح اشتراک ماهانه ارائه می دهند یا به شما اجازه می دهند یک بار نرم افزار را ،یداری کنید. در این صورت، باید بودجه خود را پیش‌نویس کنید تا تصمیم بگیرید که با کدام برنامه قیمتی موافقت کنید. نکته حیاتی این است که هر بسته نرم افزاری پلان طبقه را بر اساس ویژگی های آنها، آنچه از آنها می خواهید و توانایی های شما در برابر یکدیگر وزن کنید.

مح،ه هزینه اشتراک ماهانه و مقایسه آن با برنامه سالانه نیز خوب است. اما باید در نظر داشته باشید که چه مدت از نرم افزار استفاده خواهید کرد. اگر از آن برای یک پروژه بلند مدت استفاده می کنید، استفاده از یک برنامه سالانه یک انتخاب معقول است. اما برای یک پروژه کوتاه مدت، اشتراک ماهانه که می تو،د قبل از تاریخ صورتحساب بعدی خود برای چند ماه کار انصراف دهید، به نفع مالی شما خواهد بود تا پرداخت یک بار در سال.

نتیجه گیری در مورد بهترین نرم افزار پلان طبقه

انتخاب نرم‌افزار پلان طبقه من، برای خود یا شرکت‌تان در چند مرحله انجام می‌شود. شما می تو،د با محصولات موجود در بازار آشنا شوید. قبل از حرکت به جلو، مطمئن شوید که می د،د فناوری پلان طبقه چیست و شامل چیست. این به شما کمک می کند تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشید تا بد،د برای چه چیزی آماده هستید.

در مرحله بعد، می‌تو،د مجموعه‌ای از سؤالات را بررسی کنید تا به شما کمک کند هر یک از برنامه‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. با بررسی بودجه، نیازهای استفاده، سطح مهارت و قابلیت های دستگاه، به مزایا و معایب هر یک نگاه کنید.

یکی از بهترین روش‌ها این است که نرم‌افزار پلان زمین را که همراه با آزمایش‌ها و دستورالعمل‌های آموزشی ارائه می‌شود، آزمایش کنید تا بتو،د با ویژگی‌ها بازی کنید. چه این اولین باری است که نرم افزار نقشه کشی را ،یداری می کنید یا خیر، همه این ،اصر در کنار هم باید شما را در مسیر درستی برای انتخاب بهترین نرم افزار نقشه کشی قرار دهند.

سوالات متداول در مورد بهترین نرم افزار پلان طبقه

1. آیا Visio برای پلان کف خوب است؟

آره، Visio می تواند برای ایجاد طرح های کف مفید باشد. این یک نرم افزار نمودار همه کاره است که شامل اشکال و ابزارهای مختلف برای ایجاد پلان های طبقه، از جمله پنجره ها، درها، دیوارها و مبلمان است. Visio همچنین دارای ویژگی هایی است که امکان ویرایش و تنظیم آسان پلان طبقه شما را در صورت نیاز فراهم می کند، مانند افزودن بر،ب ها و ابعاد، تغییر اندازه و چرخش اشکال و حتی ایجاد نمودارهای سه بعدی.

با این حال، به خاطر داشته باشید که Visio اساساً برای طراحی پلان زمین طراحی نشده است و ممکن است برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌ای را که برخی از گزینه‌های نرم‌افزار پلان طبقه اختصاصی ارائه می‌دهند، نداشته باشد.

2. کدام نسخه از اتوکد برای پلان کف بهترین است؟

AutoCAD Architecture بهترین نسخه اتوکد برای طراحی پلان است. این یک نسخه تخصصی از اتوکد است که دارای ابزارها و ویژگی هایی است که به طور خاص برای طراحی معماری و ساختمان طراحی شده اند. علاوه بر این، شامل چندین ابزار برای کمک به شما در ایجاد سریع و دقیق نقشه های طبقه است.

AutoCAD Architecture می تواند مدل های سه بعدی از طرح های شما را ایجاد کند و آن را برای ایجاد پلان های طبقه ایده آل می کند. این به شما کمک می کند تا برنامه های خود را به صورت واقعی تری تجسم کنید و هرگونه مشکل احتمالی را قبل از شروع ساخت و ساز شناسایی کنید.

3. کدام نرم افزار برای پلان سه بعدی استفاده می شود؟

گزینه های نرم افزاری مختلفی برای ایجاد پلان های سه بعدی وجود دارد، اما در اینجا برخی از محبوب ترین آنها وجود دارد:

  • SketchUp نرم افزار مدل سازی سه بعدی محبوب برای طراحی داخلی و پروژه های معماری است. این یک گزینه عالی برای ایجاد پلان های سه بعدی است زیرا استفاده از آن آسان و بصری است.
  • اتوکد نرم افزار طراحی قدرتمندی است که دارای ویژگی های مدل سازی سه بعدی است. معمولاً در صنایع ساخت و ساز و معماری استفاده می شود و آن را به گزینه ای شناخته شده برای ایجاد پلان های سه بعدی طبقه تبدیل می کند.
  • Sweet Home 3D نرم افزار رایگان و متن باز برای پروژه های معماری و طراحی داخلی است. دارای چندین ابزار برای ایجاد پلان های سه بعدی است و می تواند یک گزینه عالی برای مبتدیان باشد.

4. چه نرم افزاری برای ساخت پلان کف بهترین است؟

SketchUp بهترین نرم افزار پلان طبقه در لیست ما است. برای مبتدیان و متخصصان عالی است. همچنین یک فضای کاری کاملاً قابل تنظیم فراهم می کند که از ابتدا شروع می شود. علاوه بر این، هر زمان که در پروژه خود گیر کردید، نرم افزار مدرسان زنده ای را ارائه می دهد که برای پشتیب، در دسترس هستند.


منبع: https://www.archute.com/best-floor-plan-software/