دسته‌ها
اخبار

خانه بوی کپک می دهد اما کپک ندارد؟ در اینجا چه کاری باید انجام دهید


شما تمام تلاش خود را می کنید تا خانه تان ظاهر و بوی تازه ای داشته باشد. اما، آیا تا به حال وارد خانه شده اید و با بوی کپک زده در اطرافتان مواجه شده اید؟ نمی تو،د مشخص کنید که بو از کجا می آید؟

بوهای کپک می تواند یک مکان را غیر قابل س،ت کند، بنابراین باید منبع را سریع پیدا کنید. اما نگران نباشید، ما به شما خواهیم گفت که اگر خانه شما بوی کپک زدگی می دهد اما کپک ندارد، کجا را جستجو کنید.

بوی معطر چیست؟

بوی معطر چیست؟

اعتبار تصویر: ponint2،mes.com

اگر وارد خانه می‌شوید و بوهای ماندگار را در خانه‌تان استشمام می‌کنید، ابتدا می‌خواهید منبع آن را شناسایی کنید. بوی کپک زده احساس یک مکان مرطوب با هوای راکد را می دهد، بنابراین وقتی در را باز می کنید، تنها چیزی که به شما برخورد می کند بوی نامطبوع است. به این دلیل کپک زدگی نامیده می شود زیرا بوی آن ناپاک و کهنه است و بیشتر اوقات نشان دهنده وجود هاگ های کپک است.

اگرچه ممکن است بوی کپک زدگی را بیشتر از آنچه می خواهید تجربه کنید، همیشه بد نیست. در واقع، مطالعات نشان می دهد که بوییدن بوها زندگی را کم خطر می کند زیرا این نشان می دهد که شما باید چیزی را در خانه خود تعمیر کنید. همچنین، CDC هشدار می‌دهد که بوییدن کپک نشان‌دهنده یک خطر برای سلامتی است، بنابراین حذف کپک در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است.

اما وقتی کپک را نبینید چه اتفاقی می افتد؟ ممکن است خانه شما بوی کپک می دهد، اما نمی تو،د رشد کپک را در جایی ببینید. چند دلیل می تواند وجود داشته باشد، از جمله رطوبت بالا، مشکلات لوله کشی، فرش های ،یف، و سیستم HVAC ،اب. بیایید این احتمالات را در زیر بررسی کنیم تا بتو،د بوی کپک را از خانه خود حذف کنید.

منابع احتمالی بوی کپک

1. بوهای گل آلود به دلیل رطوبت زیاد

بوهای گل آلود به دلیل رطوبت زیاد

اعتبار تصویر: pexels.com

گاهی اوقات وقتی خانه شما بوی کپک می‌دهد، لازم نیست خیلی نگران این باشید که رشد کپک در کجا اتفاق می‌افتد. به ،وان مثال، ممکن است اجازه ندهید هوای تازه از پنجره ها، درها و سایر انواع تهویه وارد شود. در نتیجه، هوای راکد آلاینده ها را به دام می اندازد و در نتیجه بوی کپک ایجاد می کند.

این مشکل در فصول سردتر مانند زمستان که به ندرت پنجره ها را باز می کنید بیشتر رخ می دهد. متأسفانه اگر در زمستان این مشکل را شناسایی کنید، راه حل به آس، باز ، پنجره ها و راه اندازی پنکه ها نیست. با این حال، برخی از ترفندها مانند سرمایه‌گذاری روی یک تصفیه‌کننده هوای مطمئن و تهیه چند گیاه آپارتم، می‌توانند شرایط را تا زم، که بتو،د پنجره‌ها و درها را باز کنید، بهبود بخشد.

از طرف دیگر، اگر در فصل گرم‌تر متوجه بوی کپک زدید، راه‌حل سریع‌تر باز ، پنجره‌ها و درها در طول روز است، بنابراین هوای تازه وارد می‌شود. اگر بوی بسیار تداوم دارد، به‌ویژه شب‌ها کاهش دهنده بو و فن برج برای لذت بردن از هوای تازه تر.

در نهایت، شستن و خشک ، پارچه هایی مانند پرده و اثاثیه نیز ایده خوبی است تا آثار بوی نامطبوع از بین برود.

2. بوی کپک به دلیل مشکلات لوله کشی

دیوار نمناک به دلیل مشکلات لوله کشی

اعتبار تصویر: precision-dampproofing.co.uk

ماندگاری آلاینده هایی مانند کپک و کپک به دلیل رطوبت بیش از حد روی سطوح اتفاق می افتد. بنابراین، هر زمان که متوجه بوی کپک زدید، به دنبال نشتی در لوله کشی باشید. گاهی اوقات، این نشتی ها در داخل دیوارها اتفاق می افتد، بنابراین ممکن است قبل از اینکه بتو،د آسیب را در سطوح داخلی خود مشاهده کنید، زمان می برد. اما، اگر خانه یا اتاق بوی کپک زدگی می‌دهد، راهنمایی شما برای تعمیر لوله‌ها از یک لوله‌کش خواهد بود.

متأسفانه، اگر خانه شما رطوبت بالایی داشته باشد، بوها می توانند غیرقابل تحمل باشند. بنابراین، در حالی که لوله کشی تعمیر می شود، باید روی محصولات تهویه مطبوع مانند یک دستگاه تصفیه هوا و مرطوب کننده سرمایه گذاری کنید تا وضعیت بهبود یابد.

اگر شرایط آب و هوایی اجازه می دهد، پنجره ها و درها را در طول روز باز کنید تا هوای تازه را دعوت کنید که همچنین دیوارهای مرطوب را خشک می کند تا بوی کپک زدگی از بین برود.

3. بوی کپک به دلیل ،ابی سیستم HVAC

بوی کپک به دلیل ،ابی سیستم HVAC

اعتبار تصویر: carlscoolingllc.com

خانه های ما متکی است سیستم های HVAC خوب برای حفظ کیفیت هوای داخلی سالم اما، هنگامی که این سیستم ها ،اب می شوند، ممکن است آلودگی هوا افزایش یابد، مانند بوی نامطبوع کپک زدگی. بنابراین، پس از حذف احتمالات بالا، اگر هنوز بوی کپک زدگی را استشمام می‌کنید، از یک متخصص استفاده کنید تا تهویه مطبوع شما را بررسی کند.

فیلتر تهویه مطبوع و کانال کانال اغلب گرد و غبار و ، را جمع می کنند، بنابراین عملکرد سیستم را به سختی می کند. در مثالی دیگر، سیستم ممکن است رطوبت را به دام بیندازد و منجر به رشد کپک شود. در نتیجه، روشن ، سیستم تهویه مطبوع بوی کپک زدگی را در سراسر خانه پخش می کند.

معمولاً فقط هر چند ماه یکبار نیاز به تعویض فیلتر HVAC دارید. اما، اگر سیستم دارای کپک یا کپک است، بهترین راه حل شما این است که متخصصی را پیدا کنید که بتواند پمپ حرارتی، کوره و سایر ،مت های سیستم را تعمیر کند تا عملکرد آن را بازیابی کند.

4. بوی کپک به دلیل فرش خاکی

بوی ،یف به خاطر فرش های ،یف

اعتبار تصویر: keylife،mes.com

احتمالات فوق به احتمال زیاد آسیب شدیدتری خواهند داشت و باید پول بیشتری را برای از بین بردن بوی کپک ،ج کنید. اما، اگر مطمئن هستید که این بو از یک اتاق می آید، ممکن است فرش شما اخیراً ،یف شده باشد و در اتاق بدون هوای تازه خشک شده است تا روند کار را تسریع کند.

در نتیجه، رطوبت باعث جذب آلاینده ها در اتاق می شود و بوی نامطبوع و کهنه ای ایجاد می کند که گذراندن زمان با کیفیت در اتاق را دشوار می کند. اگر فرش شما تازه ،یف شده است، ممکن است با تمیز ، محل با یک پارچه مرطوب و جوش شیرین از بوی بد آن جلوگیری کنید. سپس فرش را بیرون بگذارید تا در هوا خشک شود و با بوی کپک مواجه نخواهید شد.

از طرف دیگر، اگر فرش پس از ،یف شدن روزها را روی زمین سپری کرده باشد، بوی قوی تری را متوجه خواهید شد که نیاز به تمیز ، و خشک ، کامل دارد. نمی د،د چگونه فرش را تمیز کنید؟ شما به یک حلال تمیز کننده و یک برس یا فرش شوی خوب نیاز دارید. سپس، راهنمای ما را در مورد نحوه بیرون آوردن قالب از فرش برای شروع بخو،د. هنگامی که فرش را تمیز کردید، بگذارید در هوای آزاد خشک شود تا همه بوها از بین بروند.

اگر نمی تو،د فرش را از خانه تمیز کنید، ایده آل است که از یک نظافتچی حرفه ای استفاده کنید تا کار را برای شما انجام دهد. تمیزکننده از بهترین تج،ات، از جمله پاک کننده های لکه فرش و سایر محصولات پاک کننده فرش سازگار با محیط زیست استفاده می کند.

5. بوی کپک که از ویندوز می آید

بوی کپک که از ویندوز می آید

اعتبار تصویر: greatplainswindows.com

پنجره های شما مقصر خوبی برای تجمع بوهای کپک زده هستند، بنابراین به یاد داشته باشید که آنها را نیز بررسی کنید. اگر به ندرت پنجره ها را باز کنید، این مشکل ادامه دارد. در این صورت، هوای تازه ای برای مق، با تراکم وجود نخواهد داشت، به خصوص اگر چند نفر در خانه شما زندگی کنند. چگالش در طول زمان ایجاد می شود، بنابراین مکان من،ی برای رشد کپک یا کپک ایجاد می شود. در نهایت خانه شما بوی کپک می دهد.

خوشبختانه، این علت بوی کپک زدگی ممکن است ساده ترین راه حل باشد، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که پنجره ها را تمیز کرده و بیشتر باز کنید تا خانه شما بوی تازگی بدهد. با این حال، برای شروع به بهترین محصولات تمیز کننده، از جمله یک پاک کننده دوغاب، یک بطری اسپری و یک پارچه مرطوب نیاز دارید.

6. بوی کپک به دلیل تخلیه لباسشویی

بوی کپک به دلیل تخلیه لباسشویی

اعتبار تصویر: umama-construction.com

آیا بوی کپک در خانه شما از اتاق لباسشویی می آید؟ اگر بله، ماشین لباسشویی مقصر اصلی است، به خصوص اگر لودر جلو باشد. ماشین‌های لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی هستند، اما دارای گوشه‌ها و شکاف‌های مخفی هستند که باعث ایجاد لکه‌های بزرگ در رشد کپک یا کپک می‌شوند. هنگامی که رشد رشد می کند، بوی کپک اجتناب ناپذیری به حواس بویایی شما می رسد.

خوشبختانه، مشکل به راحتی قابل حل است. بعد از هر جلسه شستن لباس، فقط باید ماشین را با آب داغ یا گرم تمیز کنید. اما اگر بوی کپک زدگی از قبل بر کیفیت هوای داخل خانه تأثیر بگذارد، به ندرت رفع می شود. و هر بار که لباس‌های شما از طبل خارج می‌شوند، احتمال زیادی وجود دارد که بوی کپک‌زدگی روی لباس‌ها پخش شود. برای از بین بردن ناخوشایند؛

مرحله 1: پخش کننده های صابون، نرم کننده و سفید کننده ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید.

گام 2: چند فنجان سفید کننده را به دستگاه سفید کننده اضافه کنید. سپس، یک چرخه شستشو را با گرمترین تنظیمات دستگاه خود اجرا کنید و صبر کنید تا آب به خوبی با سفید کننده مخلوط شود.

هنگامی که درام چندین بار چرخید، چرخه را م، کنید و دستگاه را با محلول سفید کننده داخل آن به مدت نیم ساعت بگذارید. پس از 30 دقیقه، چرخه را به پایان برس،د و یک چرخه آبکشی را اجرا کنید تا تمام آثار سفید کننده پاک شود.

مرحله 3: اگر دو مرحله بالا بوها را از بین نمی برد، ممکن است بخواهید از یک متخصص برای بررسی سیستم زهکشی دستگاه استفاده کنید، که همچنین می تواند باعث بوی کپک زدگی شود. در بیشتر موارد، محصولات تمیز کننده و پرزهایی وجود دارد که اجازه رشد کپک را می دهد و در نتیجه بو ایجاد می شود.

در این صورت، یک متخصص رسوب را از بین می برد و بهترین فرآیندهای تمیز ، را برای جلوگیری از بوها در آینده توصیه می کند.

راهکارهای ساده برای رفع بوی کپک در خانه

راهکارهای ساده برای رفع بوی کپک در خانه شما

اعتبار تصویر: rd.com

اکنون که بوهای کپک زدگی را با توصیه های بالا از بین برده اید، باید اقداماتی را نیز انجام دهید تا در زمان دیگری از ایجاد بوها جلوگیری کنید. بنابراین، در اینجا چند نکته برای حفظ بوی تازگی خانه شما در تمام مدت وجود دارد.

  1. هر روز پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد شود.
  2. جریان هوا را در خانه خود افزایش دهید، به خصوص زم، که نمی تو،د پنجره ها را باز کنید. بنابراین، برای بیرون راندن هوای راکد، فن های تهویه و یک دستگاه تهویه مطبوع نصب کنید.
  3. یک خوشبو کننده هوا طبیعی بسازید تا مشکل بوی ملایم را بپوش،د. به ،وان مثال، می تو،د پوست لیمو را بجوش،د تا عطر لیمویی به خانه تان بدهید. محلول لیمو را در همه اتاق ها قرار دهید تا بوی خانه بهتر شود.
  4. روی یک تصفیه کننده هوای خوب سرمایه گذاری کنید تا بوها را قبل از اینکه ناخوشایند شوند از بین ببرید.
  5. لوله کشی، تهویه مطبوع و سایر مکان ها را بررسی کنید تا از آسیب هایی که می توانند منجر به بوی کپک شوند جلوگیری کنید.


منبع: https://www.archute.com/،use-smells-musty-but-no-mold/