دسته‌ها
اخبار

خدمات آنلاین کوردستان نوژا سرویس-سایبان سید

بهترین حالت در طراحی آشپزخانه زمانی اتفاق می‌فتد که آشپزخانه با کمی عقب‌نشینی و با فاصله از جداره اصلی نما طراحی گردد تا ضمن بهره‌برداری از نور و تهویه طبیعی، از تابش نور مستقیم و گرم‌شدن بیش‌ازحد آشپزخانه جلوگیری شود. آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و معمولاً بانوی منزل زمان زیادی از روز را در آن سپری می‌کند. به‌همین علت نورگیری و تهویه مستقیم آشپزخانه بسیار مهم و حیاتی است. اما باید توجه شود که با توجه به وجود وسایل گرمازا مثل اجاق‌گاز، پکیج و حتی یخچال در داخل آشپزخانه و انجام فعالیتهای روزانه و خسته‌کننده، نور مستقیم و زیاد می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی استفاده‌کننده، خصوصاً در فصول گرم سال شود.

در طراحی نقشه ی هر کدام از این فضاها نیاز به رعایت کردن ضوابط مخصوص به آن هاست. تیم شاپ دکو همه ی انواع پلان های شما را به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری طراحی می کند. زیرا مدل سازی از روی نقشه معماری انجام می شود.همچینین برای ترسیم مدل نهایی به نقشه کشی نیاز دارید. استفاده حداکثری از فضا یکی از مهم ترین دلایل نقشه کشی ساختمان است. امروزه برای اینکه از فضا های کوچک بیشترین استفاده را کنند، باید در ترسیم نقشه آن توجه بسیاری کنند. در این بخش به نکات مهم و کاربردی که یک ویلای مسکونی را به فضایی دنج، آرام و زیبا تبدیل می کند بسنده می کنیم و چند مورد از طراحی ویلاهای لوکس گروه معماری هیرادانا را در تایید این موارد قرار داده ایم .

حال اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید ساختمانی برای محیط زندگی خود در نظر بگیرید که بسیار آرام باشد، توصیه ما برای شما این است که از ساختمان ‌های جنوبی استفاده کنید. ولی اگر قصد دارید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای ۲ واحد مسکونی در نظر داشته باشید، عموماً استفاده از زمین‌ های شمال می ‌تواند برای این امر مناسب‌تر باشد. به طورکلی بهتر است بدانید که هیچ گونه برتری برای تهیه زمین شمالی نسبت به زمین جنوبی نمی ‌باشد.

پس از مشخص شدن مساحت طراحی و نیاز های کارفرما تقسیم بندی فضاها آغاز می شود . تامین تعداد حداکثری پارکینگ که نیاز اکثر کارفرمایان است باعث می شود که طراحی نقشه ساختمان با جانمایی دستگاه پله و آسانسور و چیدمان ماشین ها در پارکینگ مطابق با آکس بندی ستون های سازه ای آغاز شود. داشتن اتاق خواب با ابعاد استاندار و نور کافی، سالن بزرگ و تفکیک شده از فضای نشیمن خصوصی، فضای تقسیم اتاق ها، آشپزخانه ای با ابعاد مناسب و موقعیت قرارگیری با بالاترین امکان بهره برداری از جمله نکاتی هستند که در پلان های مسکونی باید رعایت شوند. مساحت و اندازه فضای داخلی پلان معماریهنگامی‌که قصد طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر دارید، لازم است که حداکثر دقت را برای ابعاد آن در نظر بگیرید.

  • ‏در این که اتوکد حرفه ای ترین محصول نرم افزاری موجود برای نقشه کشی است، تردیدی نیست.
  • این روند را مشارکت در طرح می‌نامند که گروه فنی مهندسی کهن با پیروی از این موضوع صاحب آثار بسیاری شده است.
  • به همین جهت لازم است که برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر حتماً با دقت به تعداد طبقات پرداخت ‌و از این طریق بتوان یک ساختمان بسیار مناسب را با نقشه ساختمان با عرض ۸ متر طراحی کرد.
  • در نظر گرفتن این امر که پذیرایی لازم است در کنار ناهارخوری باشد و در کنار فضای آشپزخانه یکدیگر را تکمیل کنند، نیز مهم شمرده می شود.
  • ممکن است که این تصمیم سبب شود میزان مصالحی که برای استفاده این طبقات در نظر گرفته می شود، بسیار بیشتر شود.

در زمین های مستطیل شکل که ضلع شرق و غرب با هم برابر است میبایست 60 درصد طول را جدا نماییم. عموماً این مدل ساختمان‌ها به محیط خارج از ساختمان دید داشته و بیشتر از یک نما دارد. در پایان مطالب جهت آشنایی بیشتر ,تصاویر پلان های نامبرده را میتوانید ملاحظه نمایید. لازم است که کف توالت با کف دیگر مناطق ساختمان اختلاف سطح برخوردار نباشد، تا افراد معلول و مسن‌تر بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند.

جزئیات در طراحی ساختمان

در مقطع، ارتفاع طبقات، ضخامت سقف، ضخامت دیوار، بازشوها، مبلمان، دستگاه پله و جزئیات دقیق ساختمان نمایش داده می شود. گاهی اوقات می خواهیم قسمتی از فضای داخلی ساختمان و جزئیات اجرایی آن را به نمایش بگذاریم که از مقطع استفاده می کنیم، مقطع یک صفحه برش بوده که ممکن است ساختمان را در طول یا عرض برش داده و صفحه برش را به صورت نمای داخلی نمایش دهد. اگر قصد ساخت یک بنا را دارید باید بدانید که برای تهیه نقشه ساختمان باید طبق شرایط و ضوابط شهرسازی آن ناحیه انجام شود.

افراد حیاط را محیطی برای حس آرامش در نظر می‌گیرند

این پلان معماری به صورت فاز یک طراحی شده و سعی شده نیازهای دقیق کارفرمای پروژه در طراحی پلان مدنظر قرار گیرد.در ادامه به توضیحات بیشتر در خصوص نقشه ساختمان سه خوابه می پردازیم. همین طور لازم است که در اتاق خواب مستر میز توالت یا میز آرایش نیز تعبیه گردد. یک اتاق خواب ایده‌آل به صورتی است که بتواند فضایی بین ۲۰ تا ۵۰ متر با در نظر گرفتن نیاز و فضای اصلی مدنظر داشته باشد. به طورکلی حداکثر ابعاد خاصی که برای اتاق خواب در نظر گرفته نشده است و با در نظر گرفتن متراژ می توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را برای اتاق‌خواب تهیه کرد.

نقشه ساختمان دوبلکس سه طبقه

این کار علاوه بر استفاده حداکثر از فضای در دسترس واحد ها بر زیبایی آن ها تاثیر بسیاری می گذارد. ترسیم نقشه های سازهیکی از مهمترین مراحل ساختمان سازی که پیمانکار باید آشنایی کامل و دقیقی نسبت به این مرحله داشته باشد،نقشه کشی ساختماناست. یکی از خدمات ویژهشرکت اطمینان صنعت رهپویان، نقشه کشی ساختمان است. برای ساختمان سازی ابتدا پیمانکار باید اقدام به تهیه نقشه ساختمان کند، سپس سایر مراحل ساختمان سازی که شامل گرفتن جواز، برآورد هزینه هایساخت و ساز ساختمان، و..