دسته‌ها
اخبار

خستگی بهاری چیست؟ – 5 راه آسان برای مبارزه با آن |


درست زم، که ما شروع به خارج شدن از دوره “خواب زمست،” می کنیم، در اینجا بهار فرا می رسد – گل ها شکوفا می شوند، پرندگان غوغا می کنند و خورشید می درخشد. در دنیای بیرون سرزندگی زیادی وجود دارد. پس چرا من اینقدر احساس خستگی و بی انگیزگی می کنم؟ خوب، دوست من، من از ش،تن آن برای شما متنفرم، اما احتمالاً چیزی به نام خستگی بهاری را تجربه می کنید. قبل از اینکه عصب، شوید، در بین مردم از سراسر جهان بسیار رایج است. اما چرا رخ می دهد؟ چرا من چنین احساسی دارم و دوستانم اینطور نیستند؟ آیا راهی وجود دارد که بتوانم خستگی فصلی را مدیریت کنم یا به طور کامل آن را از بین ببرم؟ به خواندن ادامه دهید تا پاسخ همه آن سوالات را بیابید!

زن خسته خسته خستگی فصلی بی حالی فصلی

تبلیغات

خستگی بهاری چیست؟

همه اینها به سطح ملاتونین و سروتونینی که بدن شما تولید می کند خلاصه می شود. در طول ماه‌های سردتر که شب‌ها طول،‌تر هستند، بدن ما ملاتونین بیشتری تولید می‌کند و سروتونین کمتری تولید می‌کند، به همین دلیل بیشتر احساس خستگی می‌کنیم، می‌خواهیم بیشتر از حد معمول در رختخواب باشیم و بخوابیم و حتی ممکن است برخی از ما کمی احساس خستگی کنیم. آب و هوا برع،، زم، که روزها طول، تر می شوند، بدن ما ملاتونین کمتری ترشح می کند و نور خورشید بدن ما را تحریک می کند تا سروتونین بیشتری تولید کند که فوراً خلق و خوی ما را بالا می برد و به ما انرژی می بخشد. برخی از افراد با تغییر فصول، آن انفجار فوری انرژی را دریافت نمی کنند. کارشناسان معتقدند که این فقط به این دلیل است که بدن آنها با تغییرات آهسته تر سازگار می شود. هنگامی که دما به سرعت شروع به افزایش می کند رگ های خونی ما منبسط می شوند که متعاقباً منجر به کاهش فشار خون می شود. این فرآیندها منجر به کاهش سطح انرژی می شود که به ،وان خستگی فصلی یا بهاری نیز شناخته می شود.

خستگی فصلی در مقابل خستگی آدرنال – چه تفاوتی دارد؟

خستگی آدرنال در مقابل بی حالی بهاری استرس کمبود خواب خستگی عاطفی ذهنی

تبلیغات

در حالی که خستگی فصلی ناشی از تغییر فصل و توانایی ما برای انطباق با تغییرات گفته شده است، خستگی آدرنال از مکان کاملا متفاوتی نشات می گیرد. اگر در معرض استرس ذهنی یا عاطفی دائمی باشید، احتمالاً از این رنج می برید. هنگامی که بدن شما به حد مجاز خود می رسد، شروع به ارسال سیگنال هایی به مغز شما می کند تا نشان دهد که شما در حال تجربه یک فرسودگی هستید. اگر تحت استرس شدید غدد آدرنال شما بیش فعال می شود و شروع به تولید هورمونی به نام کورتیزول می کند که منجر به این احساس خستگی مداوم می شود.

چگونه خستگی بهاری را مدیریت کنیم؟

مدیریت خستگی بهاری بی حالی فصلی عادات سالم ترفندها

احساس خستگی دائماً جالب نیست، مخصوصاً وقتی هوای بیرون بسیار دلپذیر است و نمی‌تو،د از آن نهایت لذت را ببرید، زیرا فقط می‌خواهید در رختخواب به صورت توپ در بیایید و بقیه روز خود را در آنجا بگذر،د. خبر خوب این است که مدیریت علائم خستگی بهاری بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در واقع قدرت و انگیزه ای برای وارد ، این عادات به برنامه روزانه خود بیابید، که باور کنید، وقتی انرژی کم دارید، می فهمم که این کار غیرممکن به نظر می رسد. اما می د، چیست – من همان طور که به خودم ایمان دارم به تو ایمان دارم زیرا بارها و بارها آنجا بوده ام و می دانم که راهی برای ،وج وجود دارد. بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید به چند روش ساده نگاهی بیندازیم که می تواند به شما کمک کند یک بار برای همیشه با خستگی فصلی مبارزه کنید!

ویتامین های خود را مصرف کنید

از نزدیک دختری که در حال مصرف یک کپسول ژله ای ویتامین مبارزه با خستگی بهاره نکات آسان

اگر در فصل بهار زیاد در معرض نور خورشید قرار نمی گیرید، دلیل اینکه احساس خستگی می کنید احتمالا کمبود ویتامین D است. اگر نتو،م بدن خود را از طریق نور خورشید تامین کنیم، خوب است. مصرف برخی مکمل های غذایی ویتامین D در طول دوره انتقالی بین زمستان و بهار. ویتامین B و منیزیم همچنین دارای اثرات مفیدی در مبارزه با خستگی فصلی هستند، زیرا دارای اثرات احیا کننده و ضد استرس هستند.

یک رژیم غذایی سالم و متعادل را شروع کنید

خوردن سالاد سالم میوه های رژیمی متعادل سبزیجات با خستگی فصلی مبارزه می کند

به یاد داشته باشید، در طول این دوره تکان دهنده سازگاری، بدن شما به مقدار زیادی ویتامین نیاز دارد! سعی کنید میوه ها و سبزیجات بیشتری مانند سیب، موز و انگور به رژیم غذایی خود وارد کنید که به تحریک فعالیت مغز شما کمک می کند و انرژی بیشتری در طول روز به شما می دهد.

صبح ها دوش آب سرد بگیرید!

دوش آب سرد به سبک زندگی سالم کمک می کند مراسم صبحگاهی با بی حالی فصلی با خستگی بهاری مبارزه می کند

کارشناسان ادعا می کنند که دوش آب سرد در صبح گردش خون شما را افزایش می دهد، شما را هوشیارتر می کند و در نتیجه به شما کمک می کند با اولین علائم خستگی فصلی که در صبح شروع می شود مبارزه کنید. اگر این برای شما خیلی شدید است، می تو،د سعی کنید دوش آب گرم خود را با یک یا دو دقیقه آب جاری سرد به پایان برس،د تا به شما کمک کند تا خود را در دمای پایین کاهش دهید.

فعالیت بدنی – دشمن طبیعی خستگی فصلی

زن ورزشکار در حال تمرین برای مبارزه با خستگی فصلی بهار

ورزش ، مانند یک کابوس مطلق به نظر می رسد، زم، که به سختی می تو،د انرژی لازم برای بلند شدن از رختخواب را در صبح پیدا کنید. با این حال، فعالیت بدنی نه تنها بر وضعیت جسم، بلکه بر وضعیت روحی و عاطفی شما نیز تأثیر مثبت دارد. هرچه بیشتر ورزش کنید، متابولیسم شما سریع‌تر می‌شود و همچنین گردش خون شما را تسریع می‌کند، که، همانطور که باید تا به حال یاد می‌گرفتیم، منجر به انرژی بیشتر می‌شود!

سعی کنید صبح به جای قهوه ماچا بنوشید

نوشیدنی ماچا راه هایی برای مبارزه با خستگی بهاری نکات ارگ،ک آسان روال صبحگاهی

تفاوت اصلی ماچا و قهوه در نحوه ترشح کافئین در بدن شما است. وقتی قهوه می نوشید، کافئین به شما یک انفجار سریع انرژی می دهد که معمولاً بیش از یک ساعت طول نمی کشد و بلافاصله پس از آن که کافئین شروع به حل شدن در بدن می کند، احساس خستگی می کنید. با ماچا، کافئین در یک دوره 6 تا 8 ساعته جذب می شود که به شما توزیع یکنواخت انرژی می دهد.


منبع: https://deavita.net/spring-،igue-combat-symptoms-seasonal-lethargy-easy-tips-275968.html