دسته‌ها
اخبار

دانلود رایگان ۵۱ نقشه ساختمان سه خوابه ویلایی و آپارتمانی ۳D!-سایبان سید

به دلیل این‌که لازم است از تمامی لوازم و ابزارهای متعدد برای طبخ غذاها استفاده کند و ظروف بسیاری نیاز است تا بتوان طبخ یک غذا را به همراه داشت. از تمامی قابلمه ها و ظروف متعدد که لازم است در فضای مناسبی قرار بگیرند، ممکن است فضای آشپزخانه را شلوغ جلوه دهد. با در نظر گرفتن محدودیت ‌هایی که امروزه اغلب اقشار جامعه دارند، لازم است تا املاک را در زمین‌ هایی که قطعه ای کوچک‌تری دارند، جداسازی کنند تا از این طریق بتوان نقشه ساختمان با عرض ۸ متری را نیز برای آن ‌ها در نظر گرفت.

شاید این کار در طراحی ساختمان های دارای مساحت زیاد یا در طراحی خاص، کمی دشوار باشد و به زمان بیش تر نیازمند باشد، اما در طراحی پلان ساختمان های مسکونی چنین نیست و تقریبا به راحتی انجام می شود. مهم ترین بخش در نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان نقشه های معماری می باشد . پلان یک برش افقی از ساختمان در ارتفاعی مشخص که بیشترین اطلاعات را به ما بدهد،می باشد ، که در آن فضا ها و تیغه چینی ها، نمایش داده می شود. طبقاتی که به صورت تیپ اجرا می شوند می توان در یک پلان با عنوان پلان تیپ طبقات نمایش داد. این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود. با توجه به نوع سبک معماری در نظر گرفته شده برای پروژه ساختمانی تعیین می گردند.

در این مطلب، فرض می کنیم قرار است یک آپارتمان مسکونی معمولی 4 یا 5 طبقه روی پیلوت که در هر طبقه، دارای یک واحد است را طراحی کنیم. از آن جایی که می خواهیم به شرح فرایند و مراحل طراحی پلان بپردازیم، متراژ، موقعیت و فرم زمین برای ما اهمیتی ندارند. معمولاً در نقشه های معماری پلان دیگری هم نمایش داده می شود که پلان مبلمان نامیده می شود. در این پلان، طرح پیشنهادی معمار، برای دکوراسیون داخلی و چینش لوازم منزل نمایش داده می شود. همانطور که میدانید داشتن نقشه جهت انجام هر کاری یکی از مهم ترین موارد است. از این رو با توجه به توضیحات بالا نقشه کشی ساختمان هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • حداقل مساحت آشپزخانه باید حدودا 10 درصد زیربنای مفید کل مساحت فضا باشد.
  • طراحی نما ساختمان بسته به سلیقه کارفرما دارد که شامل سبک های مختلف مدرن ، کلاسیک ، نئو کلاسیک ، ایرانی و سایر سبک ها است.طراحی نما در شرکت آرین پاراکس به صورت سه بعدی ارائه می گردد.
  • سایت فروشگاه تجهیزات نمایشگاهی و فروشگاه فروش میز، صندلی و کمد آرکا یکی از کامل ترین و مجهزترین سایت های فروشگاهی در این عرصه می باشند.
  • پس برای رفع اشکالات ساخت و ساز، کیفیت و رعایت اصول طراحی و ساختن ساختمانی با جلوه شیک و چشم نواز باید به سراغ تیم حرفه ای طراحی بروید.

به غیر از در نظر گرفتن اتاق خواب‌ ها و مساحت‌ های زیربنایی یک نقشه لازم است که استانداردهای مناسب را در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر داشته باشید. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است . در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد.

ایده آشپزخانه بزرگ

دسترسی از دو سمت شمال و جنوب به همراه دو طرف نمای 3d ،زیبایی منحصر به فردی به این نقشه داده است.سازه این ساختمان اسکلت بنایی می باشد و دارای سه طبقه است. این نقشه توسط تیم طراح خانه معمار به صورت دوبلکس طراحی گردیده است.سازه آن اسکلت بتنی با دسترسی از سمت شمال در نظر گرفته شده است.برای دریافت فایل اجرایی این نقشه به همرا فایل اجرایی نما اختصاصی آن اینجا کلیک کنید . پلان های اجرایی این نقشه با تمام جزئیات به همراه فایل نما و دکوراسیون مخصوص این نقشه مشاهده فرمایید.این نقشه اسکلت بتنی و دارای دسترسی شمال است.

تایتل و یا جدول متراژ کاربری ها:

پیشنهاد جدی من به شما این است که در طراحی نقشه ساختمان‌هایی که مساحت مفید آن‌ها کمتر از ۱۳۰ مترمربع است، به‌هیچ‌عنوان سه اتاق‌خواب طراحی نکنید. ضمن اینکه اتاق‌خواب سوم هم به‌احتمال زیاد، از لحاظ مساحت، امکانات، شکل، نورگیری و تهویه مناسب، فاقد حداقل استانداردهای اصلی طراحی پلان خواهد بود. اکثر معماران در هنگام طراحی نقشه ساختمان جنوبی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند. همانطور که می‌دانید در ساختمان‌های جنوبی از هر دو جبهه شمال و جنوب، نورگیری کامل و بدون مزاحمت انجام می‌شود و این مهم‌ترین مزیت زمین‌های جنوبی نسبت به زمین‌های شمالی است. نکته بسیار مهمی که در طراحی نقشه ساختمان‌های جنوبی باید به آن توجه کنید این است که در این ساختمان‌ها، نور جنوب از سمت حیاط به بنا تابیده می‌شود. بنابراین باید فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را در انتهای سطح اشغال و مشرف به حیاط طراحی کنید تا در طول روز، از نورگیری بهتر و مطلوب‌تری (نور جنوب) برخوردار باشند.

مساحت تراس، ارتباط مستقیمی با مساحت مفید واحد مسکونی دارد و طبیعی است هر چه مساحت واحد مسکونی شما بیشتر باشد، می‌توانید تراس بزرگ‌تری طراحی کنید. در حالت کلی بهتر است مساحت تراس را کمتر از ۱٫۵۰متر مربع در نظر نگیرید و سعی کنید آن را به‌گونه‌ای طراحی کنید که حداقل یک میز صبحانه‌خوری دونفره را بتوان به‌راحتی در آن جانمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی پلان ساختمان در علم معماری بپردازیم. پلان یک ساختمان در واقع نقشه‌ای است که یک برش افقی فرضی از سازه را به طور کلی نشان می‌دهد.

طراحی نقشه معماری ساختمان

با این حال برای عموم مردم، اهمیت و جایگاه طراحی در ساختمان سازی چندان واضح نیست! حتماً شما هم بارها ساختمان هایی با جلوه ناخوشایند را در سطح شهر دیده اید که با ایرادات کوچک و بزرگ خود، ظاهر زشتی به شهر داده اند. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.