دسته‌ها
اخبار

دستگاه کشش مفتول | fouladgostar

دستگاه کشش مفتول | fouladgostar

نحوه عملکرد دستگاه کشش دستگاه کشش با استفاده از قدرت پیشرفته تراشه ها و سیستم‌های کنترلی قدرتمند، امکان تولید سیم‌هایی با اندازه، شکل و دقت دلخواه را فراهم فولاد گستر کیانی می‌کند. این دستگاه با استفاده از یک سری قالب‌ها و در حضور یک مخزن روغن، سیم را از قطر بزرگتر به قطر کوچکتر کشیده و به شکل یکنواختی درآورده و همزمان با این عمل، سختی سیم نیز افزایش می‌یابد. با توجه به اینکه نمونه به آرامی کشیده می‌شود، می‌توانید با تغییر طول نمونه، کشش مفتول را محاسبه کنید. بعضی از انواع مفتول را باید پس از تولید با استفاده از فلز دیگری روکش کرد.

  • در این فرایند، پودر فلزی مورد نظر با افزودن یک ماده پیشرفته‌دهنده (فلزی یا غیرفلزی) و یک ماده پیوست‌دهنده (مثل واکس) مخلوط شده و به شکل مفتول فشرده می‌شود.
  • فرایند کشش در روند ساخت مفتول وابسته به مواردی نظیر ترتیب قرار گیری قالب ها و همچنین اندازه سطح مقطع مفتول ورودی و خروجی می باشد.
  • کشش مفتول تجاری معمولاً با مفتولی به قطر ۹ میلی‌متر که نورد گرم شده‌است شروع می‌شود.
  • انتهای دستگاه معمولاً دارای یک قرقره یا کلاف است بنابراین محصول نهایی یک سیم با قطر مورد نظر به صورت قرقره یا کویل می باشد.
  • در واقع، در هنگام کشش سیم، سرعت حرکت قالب‌ها و کلیدها به صورت خودکار تنظیم می‌شود تا سیم به طول دلخواه رسیده و به طور خودکار قطع شود.
  • دستگاه کشش مفتول یکی از مهمترین و پرکاربردترین دستگاه کشش  است که در صنایع مختلفی مانند صنایع فولادی، صنایع برق، صنایع خودروسازی و … استفاده می‌شود.

دستگاه کشش مفتول در اصل از یک موتور الکتریکی، دو صفحه کشش و یک دستگاه کشش کنترل تشکیل شده است. مرحله کشش می تواند چند بار و با استفاده از قالب های مختلف انجام شود. هر قالب کوچک تر از قالب قبلی بوده و به این ترتیب می توان به قطر دلخواه رسید. هنگامی که به صورت صنعتی تولید مفتول مورد نظر باشد می توان از ماشین آلاتی که ویژه این کار طراحی و ساخته شده اند استفاده نمود. فرمول دلتا اجازه می دهد که تاثیرات زاویه قالب و میزان کاهش سطح مقطع به نحو موثری با یکدیگر ترکیب شده و با تغییرات در کاهش سطح مقطع و زاویه قالب بتوان شرایط بهینه ای برای کشش مفتول فراهم آورد.

خط تولید مفتول گالوانیزه به روش کانتینیوس

در هنگامی که مفتول به داخل دستگاه کشش مفتولی وارد می‌شود، قطر آن به کمک ابزاری به نام توپی قالب متغیر می‌شود. بعد از این مرحله، مفتول از طریق یک سری قرقره‌ها به محل کشش سیم منتقل می‌شود. صنعت کشش مفتول در زمره عملیات نورد سرد قرار دارد و جهت استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به مفتول و همچنین سایز کردن دقیق تر آن ها مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه شما رد پای محصولات مجتمع فولاد کویر را تقریبا همه جا می توانید پیدا کنید.

قرارگیرد

شرکت شایان رهنورد آریا
فروش و خدمات تخصصی نصب و راه اندازی انواع اینورتر صنعتی کنترل… دستگاه ها بر روی ماشین های چاپ و رنگرزی ، ماشین کاغذ ، ماشین نساجی ، ماشین تراش ، ماشین کشش سیم و مفتول ، ماشین رولینگ فولاد ، پمپ و کمپرسور و تزریق پلاستیک و … کشش مفتول به منظور کاهش سطح مقطع آن با رد کردن
مفتول از یک یا چند دوزه و کشش آن‌ انجام می‌شود. کاربردهای زیادی برای این نوع
مفتول‌های کشیده شده وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به فنرها، کابل‌ها، آلات
موسیقی، خودروسازی و … این فرآیند معمولا در دمای محیط انجام می‌شود،
بنابر این به عنوان یک عملیات کار سرد طبقه‌بندی شده و به علت کار سرد انجامی روی
آن خواص مواد را بهبود می‌بخشد.

طراحی و ساخت خط تولید کشش مفتول

سختی حاصل از عملیات اعمال نیرو بر روی فولاد در اثر ریز شدن دانه ها و در هم ریختن نظم کریستالهای فولاد است. اما در متالورژی برای نظم دادن به کریستالهای فولاد راهی وجود دارد که باعث ایجاد نرمی فولاد و یا از بین بردن اثر سختی ایجاد شده در اثر عملیات مکانیکی می گردد. این روش که از طریق حرارت دادن فولاد و نگهداشتن آن در دما و زمان معینی صورت می گیرد عملیات آنیل نام دارد. این پودر کشش  یا پودر فریت (Ferrite Powder) از مخلوطی از اکسید آهن (Fe2O3) و کربنات باریم (BaCO3) تهیه می‌شود.