دسته‌ها
اخبار

سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا-سایبان سید

این سبک با عناصر گران قیمت خود، بسیار جذاب، تا حدی ساده اما بسیار شیک ظاهر می شود. برج پیزا، اکثر بناهای شهر سن جیمینیانو در ایتالیا و کلیسای جامع دورام در انگلستان نمونه هایی از سبک معماری رمانسک می باشند. تعریف ما همچنین باید بگوید معماری چه چیزی را به ساختمان می ‌افزاید. بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد. پس خصوصیات ساختمان عامل معماری نیست چون در کپی کردن ویژگی ها ثابت است.

در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد. خدمت به صنعت ساختمان کشور و ارتقای سطح کیفی و تخصصی معماری و ساختمان سازی کشور هدف و آرزوی ماست. وجود خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای موجب پیشرفت و ماندگاری می گردد. وجه تمایز تیم طراحی MMG OFFICE بواسطه همین طرحها و ارائه های خلاقانه می باشد.

در طراحی ساختمان اداری که معمولا دارای رفت و آمدهای زیادی هستند، طراحی پلان و وجود سیرکولاسیون مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا ساختمان های اداری با توجه به ریز فضاهایی که مورد نیازاند، طراحی و اجرا می شوند. گروه معماری آرکا در عرصه ساخت، مشارکت، طراحی، مدیریت پیمان ساختمان، دکوراسیون داخلی، امور بازسازی و ساخت غرفه های نمایشگاهی فعالیت دارد. در فاز یک، بر اساس اطلاعاتی که طی مرحلۀ قبل یعنی فاز صفر به دست آمده بود، طراحي معماري صورت می‌گیرد.

  • بنابراین اشکال ساده، مستطیل شکل، فرم های هندسی و عناصر خطی ویژگی های اصلی معماری نمای مدرن را تشکیل می دهند.
  • این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد.
  • مرکز فرهنگی حیدر علی اف در آذربایجان، شهر هنرها و علوم در والنسیا و برج گرکین در لندن از نمونه های این سبک به شمار می آیند.
  • شهر نئوم عربستان در شمال غربی عربستان سعودی، استان تبوک قرار دارد.
  • در ادامه این مقاله به ویژگی های معماری و طراحی جذاب آن پرداخته می شود.

ما گاهی اوقات برای شناخت بهتر مشتریان فرم ها و سوالاتی آماده میکنیم. همکاری در این راه به ما امکان می دهد تا ارزش ها و نیازهای مشتریان را بهتر درک کنیم و در نتیجه طرحی ایجاد کنیم که فردیت شخص را با عملکرد بهینه منعکس کند. ارائه مشاوره و طراحی فضاهای خاص نظیر آلاچیق‌ها، مسترها، سرویس‌ها، سونا، استخر و… ساختمان کرایسلر و ساختمان امپایر استیت از مهم ترین بناها به سبک آرت دکو هستند.

فرم جستجو

اگر فضاهای مختلف یک ساختمان در ارتباط فضایی مناسبی با یکدیگر قرار گیرند ،فعالیتها راحتتر و بهتر در آن انجام می شوند و کاربران احساس بهتری دارند و کیفیت زندگی آنها بالا تر می رود . فصلنامه‌ی معماری و ساختمان 20 سال سابقه و فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف و مرتبط با معماری در سطح کشور منتشر و توزیع می‌گردد. به همت دست اندرکاران و مخاطبان خود امروزه به عنوان مرجعی قابل قبول در گستره ادبیات مکتوب معماری، جایگاه مورد انتظار خویش را در سطح ملی به دست آورده است. برسی کیفیت فضا ـ معماری ,خلاقیت، مصالح، نور پردازی، کارایی عناصر، رنگ، نور، بافت، همنشینی عناصر، طراحی داخلی، تکنیک و … مسلما طرح ها و پلان های فاز یک، زیربنای همه ی مراحل بعدی می باشند.

طراحی ساختمان اداری

طراحی ویلای مدرن و لوکس با یک تراس باورنکردنی، استخر شنا و ارتباط با فضای باز و هر چیزی که در هنگام زندگی در تعطیلات می‌توان آرزو داشت… فضاهایی که به طور حرفه ای برنامه ریزی شده اند با قوانین ساختمان مطابقت دارند و مطابق با روش زندگی شما در آنها کار می کنند. در این مرحله ما نقشه های طراحی را به مجموعه ای کامل و دقیق از اسناد ساخت و ساز تبدیل می کنیم.

هزینه طراحی ساختمان بر اساس نفر ساعتی که مهندسان تیم طراحی در یک پروژه فعالیت می کنند با احتساب یک ضریب بالاسری جهت بیمه مالیات و درآمد دفتر و یا شرکت مهندسین مشاور تعیین می شود که این ضریب بین 1.5 تا 3 می باشد. طراحی ساختمان،با توجه به کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربری ها معمولا مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی و ورزشی و … نکته آخر، گروه معماری آرکا به همراه نیروی متخصص خود آماده است که هر گونه سبک و دکوراسیون مورد علاقه شما را پیاده سازی نماید.

مکان، کمیت و نوع روشنایی پارکینگ به‌ دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا نور کافی برای کاربران پارکینگ فراهم شود. طراحی پارکینگ نیازمند پیش‌بینی فضا برای تعداد خودروهای پارک شده است و باید بر اساس داده‌های دقیق صورت گیرد. ساخت دهانه مناسب و همچنین تعداد ورودی‌ها و خروجی‌ها مهم است.

این بناها دارای دیوارها و بدنه ضخیم و سنگین، پایه های محکم، طاق های گرد، برج های بزرگ، دالان های تزیین شده و پنجره ها بسیار محدود و کوچک می باشند. تزئینات داخلی فراتر از فرم های لوزی شکل و زیگزاگ نمی رفتند. کلاسیک به معنای عالی ترین محصول فرهنگی می باشد که با ویژگی معینی مانند اعتدال، احتیاط، هماهنگی و توازن اجزا شناخته می شود.

هدف ما پایبندی به تعهد خود و ارائه خدماتی فراتر از انتظار کارفرمای پروژه می باشد و همواره سعی بر خلق فضا و ساختاری زیباتر و با عملکرد مطلوب‌تر داریم. مجموعه خط و خاک از سال 1389 فعالیت خود را در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی در شهر مشهد آغاز کرد و هم اکنون با ارائه دقیق ترین نقشه های ساختمانی همراه با ضمانت اجرایی در خارج از شهر مشهد نیز فعالیت میکند. طراحی فنی ساختمان شامل تهیه پلان، مقاطع، شبیه‌سازی‌ها و تصاویر سه بعدی، فرم و بافت کلی پروژه و طرح‌های دقیق آن، آرایش‌های فضایی، نما، نمای کلی و تعیین نوع و مقدار حدودی مصالح ساختمانی است.