دسته‌ها
اخبار

شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | kasrasaran

شیرآلات صنعتی انواع ولو و شیر صنعتی دست اول | kasrasaran

در قسمت بالای خود شامل ديفراگمی قابل ارتجاع و فنری که ممکن است در بالا يا اینجا را ببین پايين قرار گيرد. فشردگی فنر
که فشار کار شير را تعيين می‌کند بوسيله پيچی که در قسمت بالای فنر قرار دارد تنظيم می‌شود. در اين حالت برای جلوگيری از بروز هرگونه حادثه از شيرهای ايمنی روی اين دسته تجهيزات استفاده می‌شود. در صورت بالا رفتن فشار بيش از حد مجاز اين شيرها بطور خودکار عمل کرده و با باز شده و خارج ساختن مقداری از محتوی دستگاه فشار آن را تا حد مجاز پايين می‌آورد. در مورد اين نوع شيرها ذكر اين نكته لازم است، كه همگي داراي اجزاي يكسان مي‌باشند.

  • • نسبت به تاثیرات فشار برگشتی حساس است • در تحمل فشار، محدودیت دارد.
  • در این مقاله شرکت pipingmall تلاش می­کند تا دسته بندی و کاربرد هر کدام از شیرآلات صنعتی را به طور کامل و مفید ارائه کند.
  • حوضچه های آب قدیمی و توالت‌های عمومی نیز عمدتاَ از نصب شیر شلنگی بهره میگیرند.

پس برای اینکه دچار سردرگمی در بازار شیرآلات صنعتی نشوید توصیه می‌کنیم حتما قبل از خرید تمامی شرایط خود را سنجیده و در صورت امکان با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در همه صنایع می‌توان ردی از شیرآلات صنعتی پیدا کرد. به همین دلیل در این مطلب از انواع فلنج و اتصالات آسیا استیل قصد داریم در مورد شیرآلات صنعتی، کاربردها و قیمت آن صحبت کنیم. در صنایع پتروشیمی برای کنترل و تنظیم جریانات، از شیرآلات صنعتی استفاده می کنند. همچنین برای کنترل جریان نفت و جلوگیری از مسدود شدن شیرآلات از سیستم های تزریق فشار استفاده می شود. در قسمت میانی، جایی که ذخایر و حمل و نقل نفت و گاز از اعماق دریا انجام می شود، برای حفاظت از تجهیزات در حین کنترل جریان، از شیرآلات صنعتی استفاده می شود.

انواع شیرآلات صنعتی کدام اند؟

اغلب، شیرهای کنترلی نصب شده در سیستم، به منظور کنترل مسیر، مقدار مشخص باز هستند؛ولی در هنگامی که جریان قطع می شود، شیر کنترلی باید قادر باشد تا شرایط کاملا بسته را فراهم آورد. می توان شیرهای اطمینان را به دو نوع Safety valve و Relief valve تقسیم بندی کرد. در ضمن اگر این شیرها را در خطوط لوله عمودی نصب می کنیم، حتما باید مسیر حرکت سیال از پایین به بالا باشد. شیر دروازه ای به آرامی باز و بسته می شود و به خط لوله شوک وارد نمی کند؛بنابراین نباید از این شیر انتظار واکنش سریع داشته باشیم و از آن به عنوان شیر قطع و وصل استفاده کنیم. شیرها را می توان از لحاظ عملکرد به دو گروه شیرهای دستی و شیرهای دارای عملگرد اتوماتیک تقسیم بندی کرد. برای مثال شیر یکطرفه که در ادامه مرجع شیرآلات صنعتی کاملا با آن آشنا خواهیم شد، می تواند عملگر نداشته باشد.

شیر توپی

شیرآلات صنعتی پنوماتیک دارای انواع مختلفی می باشند که در سیستم های پنوماتیک بایستی طبق فشار مورد نیاز سیستم، برای جریان گاز، دبی جریان و … زیرا اگر برای سیستم پنوماتیک مورد نظر، شیر انتخابی نامناسب باشد؛ عملکرد کلی سیستم نادرست خواهد شد. شیرآلات صنعتی تجهیزاتی هستند که در انواع مختلف تولید می شوند و در صنایع با توجه به موقعیت و نحوه عملکرد، مورد استفاده قرار میگیرند. مهمترین کاربرد آنها قطع و وصل کردن جریان سیال در درون لوله می باشد. یک شیر ایده آل شیری است که سیالات را با کمترین مقاومت و فشار از خود عبور دهد و همین طور در زمان لازم از عبور دادن سیالات به هر شکل جلوگیری کند.

فرض را بر این بزارید که قرار است آب مصرفی منازل به وسیله ی یک پمپ تامین شود. چنانچه شیر های موجود در خظوط انتقال به درستی عمل نکنند و اجازه ندهند که آب از خطوط لوله عبور نکند، فشار بر روی پمپ زیاد می شود و در نتیجه پمپ می سوزد یا آسیب جدی می بیند. این موضوع در رابطه با انواع شیرآلات صنعتی پنوماتیک در یک سیستم بادی نیز صدق می کند. شیر پروانه‌ ای یا باترفلای ولو برای باز و بسته کردن و کنترل جریان در سرویس های مختلف سیالات، بخصوص مایعات غلیظ، به‌کار می‌رود. یکی از مهم‌ترین ویژگی های شیر پروانه ای عملکرد سریع در مسدود سازی مسیر عبور سیال در کنار افت فشار پایین است. شیر پروانه ای به ویژه در سیستم‌ هایی که جلوگیری از افت فشار اهمیت بالایی دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.