دسته‌ها
اخبار

طراحی حمام پایدار: چگونه یک حمام سازگار با محیط زیست ایجاد کنیم


همه در صنایع مختلف اکنون مواد سازگار با محیط زیست را برای تولید محصولات انتخاب می کنند و سعی می کنند به آن رویای زیست محیطی سبز دست یابند. طراحی داخلی نیز از این امر مستثنی نیست و ما سعی کرده ایم طراحی های خود را در طول سال ها پایدارتر کنیم.

در حالی که تبدیل به یک طراحی حمام سازگار با محیط زیست می تواند دردسرساز باشد، اما می تواند صورت حساب های شما را کاهش دهد، حمام شما را بهتر جلوه دهد و به تأثیر مثبت بر محیط کمک کند. در این مقاله، ما چند روش خلاقانه برای ایجاد یک حمام سازگار با محیط زیست، غیر سمی و پایدار را به اشتراک می گذاریم.

طراحی حمام پایدار: 11 روش خلاقانه

محصولات و روش های مختلفی برای ساخت حمام سازگار با محیط زیست وجود دارد. برخی ممکن است بگویند استفاده از محصولات بدون پ،تیک سازگار با محیط زیست است و برخی دیگر ممکن است بگویند باید از محصولات کاملا طبیعی استفاده کنید.

در این بخش، روش‌ها و مثال‌هایی خلاقانه برای تبدیل به یک حمام پایدار را به اشتراک می‌گذاریم.

1. مواد سازگار با محیط زیست برای کاشی و کفپوش

ا،ر حمام ها دارای کاشی و کف سرامیک یا انواع دیگر مواد غیر قابل بازیافت هستند. اولین راه برای تغییر به یک حمام پایدار، استفاده از مواد قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد برای کف و کاشی است.

به ،وان مثال، می تو،د از سنگ مرمر، گر،ت یا حتی چوب استفاده کنید. هر سه این مواد برگرفته از طبیعت هستند و بدون هیچ ردپایی می توانند به طبیعت برگردند.

2. حمام فولادی

به جای استفاده از وان سرامیکی، می تو،د از وان استیل استفاده کنید. پایدارتر و قوی تر است و شما می تو،د آن را به راحتی حفظ کنید. وان های فولادی نیز به ،وان گزینه ای مقرون به صرفه هستند. بنابراین اگر نمی‌خواهید برای وان حمام هنگفتی ،ج کنید، یا برایتان مهم نیست که خیلی فانتزی است، احتمالاً حمام‌های سبز رنگ بهترین انتخاب هستند.

3. ،اصر نجات

اگرچه ممکن است استفاده از مواد نجات یافته در طراحی حمام خوب به نظر نرسد، اما به روشی آگاهانه از محیط زیست، آنها در واقع بسیار مفید هستند. شما همیشه می تو،د مواد نجات و حیاط های نجات را در مکان های مشابه برای بازسازی و تغییر کاربری اقلام برای کل خانه و حمام خود پیدا کنید. به این ترتیب می توان دوباره از اقلام مستعمل استفاده کرد و به هر قیمتی از هدر رفتن جلوگیری کرد.

4. دیوارهای چوبی

اگر فکر می‌کنید که بودجه بسیار من،ی با ضایعات کم داشته باشید، دیوارهای چوبی گزینه‌های عالی برای حمام نیز هستند. ما اشاره کردیم که می تو،د از کفپوش چوبی استفاده کنید، بنابراین در داخل دیوارها چندان تعجب آور نخواهد بود.

5. از رنگ برای یک ظاهر طراحی استفاده کنید، نه مواد اضافی

فرض کنید می‌خواستید سبک کف خود را تغییر دهید و کاشی‌های موزاییک قطعاً اولین گزینه‌ای است که به ذهن شما می‌رسد. مجدداً، به منظور ترویج کم یا بدون ضایعات در استفاده از مواد، می‌تو،د دیوارها یا کف را رنگ کنید تا به هر شکلی که می‌خواهید به آن‌ها حالت دهید. هم می توانند زیبا ظاهر شوند و هم مواد کمتری هدر می روند.

من همچنان تا حد امکان از استفاده از رنگ اجتناب می کنم. با این حال، هنوز هم نسبت به کاشی، موزاییک، یا محصولات پ،تیکی جدید ترجیح داده می شود.

6. از مواد طبیعی برای پرده دوش استفاده کنید

اگر به دنبال استفاده از پرده حمام برای حمام خود هستید، به خاطر داشته باشید که بیشتر پرده های دوش پ،تیکی هستند. در عوض، می تو،د پنبه ارگ،ک را به ،وان یک گزینه طبیعی عالی برای پرده حمام خود در نظر بگیرید. آنها بی خطر هستند، هیچ گونه ،یبات آلی فراری را آزاد نمی کنند و همچنین به راحتی قابل تمیز ، هستند.

به علاوه، می تو،د از ، های پ،تیکی جلوگیری کنید. معمولاً استاندارد جه، منسوجات ارگ،ک می تواند به شما کمک کند بفهمید که آیا موادی که برای پرده حمام خود انتخاب می کنید سازگار با محیط زیست است یا خیر.

“استاندارد جه، نساجی ارگ،ک یک استاندارد جه، برای الیاف ارگ،ک است. وقتی آنها یک محصول را تایید می کنند، به این م،ی است که محصول فقط از مواد سازگار با محیط زیست، همه طبیعی و غیر سمی مانند پنبه ارگ،ک استفاده می کند.”

7. مینیمالیسم

یکی از اولین دشمنان طراحی حمام سازگار با محیط زیست و پایدار، استفاده از محصولات زیاد اینجا و آنجا است. به جای استفاده از محصولات یا ،اصر مختلف حمام، سعی کنید تا حد امکان به تعداد کمتری از آنها بپردازید. به ،وان مثال، در انتخاب بین لوازم بهداشتی با جزئیات زیاد یا استفاده از مواد زائد مختلف، از وسایل ساده تر استفاده کنید. یا به جای استفاده از نورپردازی فانتزی، از نورپردازی ساده یا قدیمی استفاده کنید.

منظور من از مینیمالیسم، پر، از استفاده از هر ،صری در حمام است که ضروری نیست.

8. استفاده مجدد از مواد طبیعی

در این روش شما دو راه برای تغییر کاربری مواد دارید. شما می تو،د از مواد بازیافتی استفاده کنید یا فقط یک هدف جدید برای اقلام طبیعی موجود پیدا کنید. به ،وان مثال، آیا به دنبال قفسه پرده دوش هستید؟

به‌جای استفاده از مواد پ،تیکی یا ،ید مواد جدید، می‌تو،د به سادگی یک کنده درخت را تغییر دهید تا به ،وان یک قفسه عمل کند. با سایر لوازم حمام و سایر محصولات پ،تیکی یکبار مصرف حمام، می تو،د همین کار را انجام دهید. این کار باعث کاهش ضایعات می شود و شما را به یک حمام دوستدار محیط زیست نزدیک می کند.

9. محصولات و لوازم جانبی سازگار با محیط زیست مانند دستمال توالت و مسواک

وقتی صحبت از حمام دوستدار محیط زیست می شود، افراد کمتری به محصولات حمام یا محصولات زیبایی فکر می کنند. البته این محصولات می توانند مواد شیمیایی سمی در خود داشته باشند و تهدیدی برای طبیعت باشند.

به ،وان مثال، میله های شامپو و نرم کننده، مسواک های پ،تیکی فنجان های قاعدگی و حتی دستمال توالت شما می توانند دارای مواد شیمیایی مضر باشند.

باید به فکر تهیه لوازم و محصولات حمام سازگار با محیط زیست باشید که شامل مواد طبیعی و ارگ،ک، مواد گیاهی و مواد بدون ضایعات هستند.

به ،وان مثال، به جای استفاده از مسواک پ،تیکی، از مسواک های بامبو استفاده کنید. همچنین می تو،د از کاغذ توالت بازیافتی به جای دستمال توالت تازه تولید شده برای کاهش ضایعات بیشتر استفاده کنید.

10. از روغن های ضروری استفاده کنید

وقتی صحبت از روغن ها می شود، سعی کنید از محصولات حمام ساخته شده با روغن های ضروری و روغن نارگیل استفاده کنید. آنها باید عاری از روغن نخل و عاری از بطری های پ،تیکی باشند. روغن های ضروری مغذی، با کیفیت و طبیعی هستند. آنها حتی می توانند نتایج بهتری نسبت به محصولات زیبایی با مواد شیمیایی مصنوعی و خشن به دست آورند.

11. از محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست استفاده کنید

برای محصولات پاک کننده یا شستشوی بدن سعی کنید از محصولات طبیعی و موثر مانند جوش شیرین استفاده کنید. این محصولات معمولاً کارآمد هستند و حتی برندهای معتبری مانند Crest از آنها برای خمیر دندان خود استفاده می کنند.

چه چیزی یک طراحی حمام پایدار را ایجاد می کند

ما تمام این روش های عالی برای داشتن حمام دوستدار محیط زیست را ذکر کرده ایم. با این حال، فقط برای اینکه بتو،د این روش ها را بداهه نویسی کنید و با طراحی خود تطبیق دهید، در وهله اول باید بد،د که چه چیزی یک طراحی حمام پایدار را ایجاد می کند. در اینجا چند استاندارد اساسی وجود دارد.

1. ،اصر قابل استفاده مجدد

اول از همه، سعی کنید ،اصر قابل استفاده مجدد یا قابل استفاده مجدد را هدف قرار دهید. از ،ید مواد مختلف صرفاً برای اینکه حمام شما ظاهر و احساس بهتری داشته باشد خودداری کنید. بعلاوه، استفاده مجدد از مواد و محصولاتی که دیگران عرضه می کنند نیز راهی عالی برای کاهش ضایعات است.

2. مواد قابل بازیافت

همانطور که از ،اصر قابل استفاده مجدد مانند لوازم جانبی استفاده می کنید، استفاده از مواد قابل استفاده مجدد و قابل بازیافت نیز عالی است. به ،وان مثال، از محصولات بدون پ،تیک استفاده کنید و سعی کنید چوب یا ف، را هدف بگیرید.

3. گرمایش کارآمد

ما اغلب از کارایی منابع آب و گرمایش چشم پوشی می کنیم. ماریا سنیسار، رئیس طراحی داخلی در می گوید: یک رادیاتور اغلب کارایی کمتر و انرژی بیشتری نسبت به گرمایش از کف دارد.” رنوول. اگر منبع گرمایش خود را بهینه کنید و آن را کارآمدتر کنید، حتی می تو،د قبض های خود را کاهش دهید.

نتیجه گیری در مورد حمام پایدار

اگر تصمیم دارید برای به حداقل رساندن ضایعات به سراغ محصولات حمام یا حمام دوستدار محیط زیست و سبز بروید، کاملاً حق با شماست و بهترین زمان برای انجام این کار است. با چیزهایی که می تو،د تغییر دهید و سبک زندگی خود شروع کنید، مانند استفاده از محصولات بدون پ،تیک و مواد طبیعی.

در مرحله بعد، می تو،د به مواد ارگ،ک و لوازم جانبی مانند پرده دوش یا لوازم بهداشتی بروید. روش‌های زنبور عسل معمولاً در حمام‌های پایدار مورد استفاده قرار می‌گیرند، و اگر از آنها پیروی کنید، به زودی حمامی شگفت‌انگیز خواهید داشت که طبیعت نیز آن را دوست خواهد داشت.


منبع: https://www.archute.com/sustainable-bathroom-design/