دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان طراحی پلان ساختمان طراحی نقشه ساختمان پلان ساختمان آرکا-سایبان سید

به عنوان مثال نمایی از ساختمان یک فروشگاه مواد غذایی که به شکل سبد طراحی شده یا فروشگاه کیف که به شکل کیف دستی طراحی شده بسیار شگفت انگیر و مسحور کننده است. طراحی ساختمان بر اساس اصول معماری، مهندسی و تکنیکی صورت می پذیرد. یک نقشه ساختمان حرفه ای و اصولی، اولین گام برای احداث یک پروژه ساختمانی می باشد. طراحی ساختمان برای تمامی پروژه های ساختمانی لازم و ضروری است که توسط یک معمار یا مهندس ساخت انجام می گردد.

  • اپلیکیشن از واحدهای متریک برای طراحی پلن پشتیبانی به عمل می آورد و برای سادگی پروسه طراحی، آیتم هایی همچون درب، پنجره، تخت خواب، سینک ظرفشویی و دیگر ضروریات یک خانه را به صورت آماده در خود دارد تا برای وارد کردنشان به نقشه احتیاجی به طراحی نداشته باشید.
  • عموماً در بسیاری از خانه‌ ها، پله‌ های حیاط را بلند در نظر می‌گرفتند تا بتوان حریمی که بین فضای داخلی منزل در نظر گرفته می ‌شود و حیاط را حفظ کرد.
  • کارفرمایان با در نظر گرفتن نیازهای متعدد خود در تلاشند تا با اضافه کردن طبقات متعدد بر روی ساختمان خود، این طبقات را به فرزندان خود تخصیص دهند.
  • حال اگر شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید ساختمانی برای محیط زندگی خود در نظر بگیرید که بسیار آرام باشد، توصیه ما برای شما این است که از ساختمان ‌های جنوبی استفاده کنید.
  • با در نظر گرفتن اقلیم و آب ‌و هوای فضای مدنظر برای نقشه ساختمان با با عرض ۸ متر لازم است که پنجره‌ های بزرگی از کف تا سقف ساختمان امتداد پیدا کنند.

پله نقشه ساختمان دوبلکسممکن است پله ‌های متعددی برای ساختمان‌های دوبلکس با نقشه ساختمانی عرض ۸ متری طراحی شود. همین طور خواب فرزندان، حال نشیمن، سرویس و حمام و توالت، آشپزخانه کوچکی بتوان برای احتیاجات بسیار اولیه در ساعات متعدد شبانه ‌روز از آن استفاده کرد، نیز در طبقه اول تعبیه می ‌شود و از این طریق می ‌تواند نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به‌ همراه داشته باشد. اما در برخی موارد به طراح و معماری که قابلیت و مهارت کافی در این امر داشته باشد، می‌تواند از این موضوع به ‌عنوان یک پوئن مثبت استفاده کند و می ‌تواند با در نظر گرفتن زمین مدنظر و متراژ آن یک نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به ایده‌آل‌ترین روش ممکن را رقم بزند. اما ممکن است برای شما سوال باشد که چگونه یک طراح می ‌تواند از این فضا استفاده کافی را به همراه داشته باشد. همین امر باعث به وجود آمدن هزینه ‌های اضافی می‌گردد و ممکن است محیط بسیاری از فضای حیاط شما را اشغال کند و نتوانید از زمین خود استفاده کافی برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را داشته باشید. برخی از افراد نیز با در نظر گرفتن سلیقه شخصی خود از خرید زمین‌ های شمالی برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر استفاده می کنند.

زیباترین و بهترین معماری بناها و ساختمان های معروف جهان

همین امر می ‌تواند یک فضای منحصر به‌ فرد برای کفش‌کن، سرویس بهداشتی، رختکن و دیگر موارد داشته باشد و سپس به فضای خصوصی نشیمن منتقل داده می شود. در این راستا بهتر است بدانید آشپزخانه کثیفی که در پشت و اواخر آشپزخانه اصلی در نظر گرفته می شود، در واقع به‌عنوان خیر حیاط خلوتی است که از آن به‌ عنوان آشپزخانه کثیف استفاده می کنند. قرار گرفتن آشپزخانه های دودی در پشت آشپزخانه هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی ‌آورد و بعد از مدتی ممکن است به فضایی برای پنهان کردن تمامی ظروف و تمامی اشیاء موردنظر باشد. همین امر به دلیل کیفیت ناکافی داشتن، ممکن است آشپزخانه‌ها ای که در پشت آشپزخانه اصلی تعبیه می شوند، را ناپسند بداند.

وظیفه مهندس مجری است که قبل از اجرا نقشه ها را بررسی دقیق به عمل بیاورد. اگر مغایرتی در نقشه ها بود آن ها را به مالک و مراجع ذیصلاح گزارش کند. برای ترسیم و پیاده کردن ایده های طراحی خود به نقشه کشی و بطبع به نقشه خوانی نیاز دارید.

همه اتاق خواب ها باید از کمدهایی با عمق 60 سانتی متر بهره مند باشند. حداقل مساحت آشپزخانه باید حدودا 10 درصد زیربنای مفید کل مساحت فضا باشد. ورودی آشپزخانه را باید حتی الامکان در نزدیکی ورودی واحد مسکونی در نظر گرفت.

ج- انجام اصلاحات پایانی (مربوط به طراحی داخلی نقشه معماری)

در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت. 3- گاهی برای اخذ مجوز از نهادهای دولتی و اصناف احتیاج به نقشه وضع موجود ساختمان است که تیم آرین پاراکس بعد از بازدید ظرف مدت پنج الی ده روز کاری این نقشه ها را ترسیم می کند. ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.

اگر اتاق خواب برای فرزند پسر باشد، می ‌توان آن را در معرض عموم نیز قرار داد. البته لازم به ذکر است بدانید که در گذشته اغلب افراد به صورت گروهی آشپزی و زندگی می‌کردند. به همین دلیل در نظر گرفتن مطبخ می‌توانست کیفیت غذاها را بیشتر کند. حال برای این‌که بخش ناهارخوری را طراحی کنید، لازم است که کیفیت و عملکرد متفاوتی را برای آن در نظر بگیرید. حتماً تا به ‌حال دیده‌اید افرادی که قصد ساخت یک فضای منحصر به ‌فرد برای آن فضای میز ناهارخوری در نظر می‌گیرند.

کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد. بنابراین توصیه می‌کنم چنین واحدهایی را به‌صورت دوخوابه طراحی کنید تا کلیه فضاها به لحاظ عملکرد، جانمایی و مساحت، از استاندارد و کیفیت مناسبی برخوردار باشد. نقشه یک طبقه پارکینگ و یک واحد بروی آن دارد که سه خوابه است .این ساختمان مصالح بنایی بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

اگر به دنبال یک فرد مهندس نقشه کش هستید یکی از دغدغه های شما کیفیت انجام کار است اما زمانیکه با یک مجموعه همکاری می کنید کار طراحی توسط یک تیم انجام می شود و نظارت بیشتری بر روند اجرای کار خواهد بود. ساختمانی با عملکرد ضعیف ساخته شده که هزینه اقتصادی و زمان زیادی صرف ساختن آن شده ولی در نهایت ساکنین و مالکین از آن رضایت کامل را ندارند. برای دانلود فیلم باکیفیت و فایل پی‌دی‌اف آموزش ستون‌گذاری ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. برای عضویت در گروه ویژه سایت رادآرشیتکت و دریافت آموزش‌های رایگان معماری، همین الان ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید. ما نقشه های فراوانی طراحی و آماده کردیم،که شما دوستان عزیز می توانید در کمترین زمان،فوری و آسان نقشه های دوست داشتنی خودتان را تهیه کنید . بخش سوم طراحی تأسیسات ساختمان که در آن به طراحی تأسیسات مکانیکی و برقی پرداخته می‌شود.