دسته‌ها
اخبار

طراحی ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-سایبان سید

با توجه به اهمیتی که نقشه ساختمان دارا می باشد، برای رسیدن به طرح مدنظر باید بارها و بارها این نقشه ها ترسیم شوند. از این رو برای اینکه طراحان طرح های مدنظر خود را به پیمانکاران نشان دهند، ترسیم نقشه ساختمان بهترین و کم هزینه ترین راه است. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند. لازم به ذکر است که گروه معماری آرکا تمامی کارهای پروژه را از صفر تا صد به عهده می گیرد و پروژه را به صورت تمام و کمال تحویل می دهد.

نقشه تمام دوبلکس طراحی شده و برای مقاومت بیشتر بنا از سازه بتنی در آن به کار رفته است.دسترسی از جنوب دارد و نمای ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است. نقشه این ساختمان در 4 طبقه با مصالح بتنی طراحی گردیده است.دارای هفت واحد است و جنس مصالح به کار رفته در نمای این ساختمان تلفیقی از سنگ و آجر است. این ساختمان اسکلت بتنی دارای دسترسی از سمت جنوب است .دوبلکس طراحی شده و دارای نمای منحصر به فردیست.

بخش ناهارخوری نیز قسمتی است که لازم است در کنار آشپزخانه و فضای نشیمن و پذیرایی به گونه‌ای صورت بگیرد که مشرف به تمامی مناطق باشد. لازم است که بخش ناهارخوری تمامی فضاهای هم‌جوار خود را پوشش دهی کند. جواب این سوال واضح است که شما با در نظر گرفتن صلاح‌دید شهرداری و مجوزهای ارائه دهنده آن ‌ها با استفاده از زمین مدنظر خود می ‌توانید هر چند تعداد از طبقات که تمایل دارید و شهرداری مجوز آن را برای شما صادر می کند، را بسازید.

  • طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد.
  • درصورتی که می توانستید با در در نظر گرفتن هزینه بیشتر زمینی را در نظر بگیرید که هزینه‌ های اجباری برای شما در نظر گرفته نشود و از این طریق بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را به صورت ایده‌آل برای آن در نظر بگیرید.
  • در رابطه با موقعیت قرارگیری بالکن ها بدترین موقعیت در واحدهای آپارتمانی می باشد که تراس در کنار پذیرایی و با دسترسی مستقیم در رابطه با پذیرایی طراحی شده باشد.
  • در اسکلت فلزی، معمولاً به شکل همون مقطع تیر ورق یا باکس یا تیرآهن دوبل نمایش می دهند.

بیشتر هنرجویان و همکاران در قرار دادن ستون در پلان دچار مشکل می شوند در حالی که این کار در ساختمان های مسکونی کار خیلی راحتی است. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد. نقشه ساختمان در این پروژه که از سمت جنوب و غرب دسترسی دارد دوبلکس طراحی شده است.

نقشه سه طبقه ساختمان جنوبی

با در نظر گرفتن زمین هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای در نظر گرفتن نقشه‌های ساختمانی نخواهید داشت. در طراحی امروز، اکثر پلان های اداری به صورت فضای باز بدون تقسیم بندی طراحی می شوند تا در آینده متناسب با گروهی که از آن فضا قرار است استفاده کنند با طراحی داخلی مناسب خود تقسیم بندی ها را ایجاد کنند. قرارگیری دستگاه پله و آسانسور در محل مناسب، تامین تعداد حداکثری پارک خودرو از نکات مهم در طراحی پلان ساختمان اداری می باشد. ۵۱ نمونه پلان برای طراحی ساختمان‌های مدرن و شیک سه خوابه که جزئیاتی مانند محل قرارگیری مبلمان، تلویزیون، کابینت و چینش لوازم خانه در آن رعایت شده است.

مهندسی که نقشه می کشد را چه می نامند؟

در این قسمت، باید کمی دقت به کار بگیرید و حالت های گوناگون جانمایی اتاق خواب ها را بررسی نمایید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. جهت طراحی پلان معماری ساختمان های مسکونی باید مراحل زیر با به ترتیب انجام دهید. در نقشه خوانی ساختمان، برای کسب اطلاعات دقیق از ساختمان، مثل تعداد طبقه و تعداد واحد در هر طبقه ومساحت های هر کدوم و … جدولی با عنوان تایتل زیربنا در نظر گرفته می شود. این سازه ها بر اساس نوع آب و هوای منطقه، شرایط محیطی، نیروی عملیاتی و هزینه اجرای آن تعیین می گردند.

اجرا های انجام شده از طریق ثبت سفارش آنلاین

بخش های بزرگ و وسیع مثل فضای اصلی خانه برای گرم و سرد شدن کامل به انرژی بیشتری نیاز دارند ولی دمای اتاق های کوچک مثل خواب شخصی با هزینه کمتری قابل تنظیم است. بنابراین اگر هدف شما مدیریت هزینه‌های انرژی است، اندازه اتاق ها را در نظر بگیرید. عبور و مرور راحت یعنی اینکه افراد و حیوانات خانگی بتوانند به راحتی در میان ساختارها حرکت کنند و همچنین جابجا کردن وسایل نیز به راحتی صورت بپذیرد.