دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه ساختمان و طراحی پلان ساختمان اویم شاهانه-سایبان سید

اغلب طراحان و معماران در نظر دارند که لازم است در قسمت جنوبی‌ترین مکان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر سالن پذیرایی تعبیه گردد تا بتوانند از نور مناسبی برخوردار باشد. عموماً لازم است که این سالن در دسترس باشد تا به محض این‌که میهمانان به منزل شما وارد شده‌اند، بتوانند از آن استفاده خاصی داشته باشند. به همین سبب با در نظر گرفتن این مسئله می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را نیز طراحی کرد. به دلیل این‌که بعد از این‌که عملیات پخت غذا به پایان رسید، فضای آشپزخانه به حدی شلوغ می‌ شود که ممکن است آقایان علاقه‌ای به ماندن در این فضا نداشته باشند.

  • در نقشه خوانی ساختمان، برای کسب اطلاعات دقیق از ساختمان، مثل تعداد طبقه و تعداد واحد در هر طبقه ومساحت های هر کدوم و … جدولی با عنوان تایتل زیربنا در نظر گرفته می شود.
  • گاهی وقت ها، ممکن است نقشه های ساختمان با ابعاد زمین مطابقت نداشته باشه.
  • اتفاقاً در خیلی از موارد باید شدت نور ورودی به داخل فضا کنترل شود تا ایجاد مزاحمت نکند.
  • اولین مرحله از مراحل نقشه کشی ساختمان، ترسیم نقشه معماری ساختمان است.

قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند. هر چند در خصوص نمای ساختمان، می توان، با اعمال تغییرات توسط مهندس معمار ، نمای مدرن ، نئوکلاسیک و … نیز طراحی گردد. امیدوارم که مطالعه این مقاله، دید تازه‌ای نسبت به اهمیت طراحی پلان ساختمان مسکونی به شما داده باشد. حتماً باید یک فیلتر (فضای تقسیم) در محل ورودی آپارتمان طراحی کنید. این فیلتر علاوه بر اینکه از ورود مستقیم و یک‌باره افراد به فضاهای عمومی و خصوصی منزل جلوگیری می‌کند، می‌تواند محل مناسبی برای طراحی رختکن، کفش‌کن، سرویس‌بهداشتی و گاهی ورودی مجزا به آشپزخانه یا نشیمن خصوصی باشد. طبیعی است که خیلی از افراد واحدهای سه‌خوابه را به واحدهای دوخوابه ترجیح می‌دهند، اما باید توجه داشت که در هر ساختمانی و با هر متراژ زیربنایی نمی‌شود واحدهای سه‌خوابه طراحی کرد.

ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می

پیمانکار کسی است که به یک گواهی یا مدرک دیپلم در پیمان کاری معماری رسیده است و خدماتی را در قالب مرتبط با آماده‌سازی مدارک ساخت سازمان ارائه می‌کند. یعنی از پیمان کاران توسط طراحان معمار استخدام می‌شوند در حالی که برخی از آنان ممکن است به‌طور مستقل مشغول به کار باشند. فرایند طراحی آنلاین همزمان با تعامل کارفرما طبق یک برنامه زمانبندی مشخص شروع خواهد شد. کارفرما در این مرحله با انتخاب نمونه های مورد پسند خود، به طراح این امکان را می دهد تا زودتر بتوانند با خط فکر او آشنا شوند و با دیدگاه بهتری فرآیند طراحی آنلاین شروع شود.

نقشه آپارتمان 5 طبقه

روند طراحی در شرکت کهن بصورت مشارکتی بوده؛ بدین منظور کارفرما همه ایده‌های خود را با کادر مهندسین طراح بازگو کرده و هر تصوری که در فکر خود از خانه آرزوها دارد، شرح می‌دهد. سپس گروه کهن با علم به مهندسی روز علایق کارفرما را بررسی و به سمت ایده‌آل‌ها فرم داده و با خلاقیت و تخصص محصولی کارآمد که پاسخگو به حداکثر نیاز کارفرما بوده را ارائه می‌دهد. این روند را مشارکت در طرح می‌نامند که گروه فنی مهندسی کهن با پیروی از این موضوع صاحب آثار بسیاری شده است. در یک سازه مسکونی در بیشتر مواقع کارفرماها فقط به داشتن نقشه فاز یک اکتفا می کنند اما وقتی که کار به اجرا رسید، در صورتی که در محیط ها و فضاها طراحی داخلی از اهمیت بسیار خاصی برخوردار باشد، درخواست پلان فاز دو و همچنین دیتیل های اجرایی می کند.

به دلیل این‌که اگر بانویی که خانه درحال آشپزی او در آشپزخانه می باشد، معذب نشود. اسکلت ساختمان برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را چگونه انتخاب کنیم؟عموماً در شهرها سازه‌های ساختمان می ‌تواند هزینه ‌های بسیار بالایی را برای اسکلت به همراه داشته باشند. اما در شهرهای کوچک مصالح بنایی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ممکن است کمتر باشد. همیشه در نظر داشتن این سوال مهم شمرده می شود که کدام یک از سازه‌ها می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد.

مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. رعایت همین اصول و نکات به‌ظاهر ساده، می‌تواند کیفیت طراحی پلان‌های معماری شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد.