دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه های ساختمانی-سایبان سید

اسکلت بتنی معمولا ً در نقشه های معماری به صورت، مربع مستطیل هستند. در اسکلت فلزی، معمولاً به شکل همون مقطع تیر ورق یا باکس یا تیرآهن دوبل نمایش می دهند. در نقشه سایت پلان موقعیت و ابعاد کلی پروژه و مجاور ها و گذر های اطراف رو نمایش می دهند.

  • با استفاده از نقشه‌های سه بعدی می‌توانید دید بهتری نسبت به ساختمانی که قصد ساخت آن دارید، داشته باشید.
  • هدف از طراحی ساختمان‌های اداری، ارائه‌ی خدمات اداری، آموزشی، حرفه‌ای و… می‌باشد.
  • این نقشه در یک طبقه طراحی شده و صرفه جویی در هزینه از دید کارفرما در نوع سازه آن تاثیر داشت و سازه ی خانه مصالح بنایی طراحی گردید.
  • در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد.
  • درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد.

پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است. نقشه آپارتمان دو واحدی در سه طبقه طراحی شده است و شامل طبقات پارکینگ و پیلوت،همکف و اول است. سازه به کار رفته در پروژه اسکلت بتنی و موقعیت دسترسی آن از سمت شمال است . در این پلان دسترسی از سمت شمال (وردی از سمت ساختمان)بوده و در سه طبقه طراحی گردیده است .لازم به ذکر است که این نقشه دارای فایل دکوراسیون و نما نیز می باشد.

خانه دوبلکس 250 متری +نما

موضوع مهمی که در این راستا ممکن است بسیار اهمیت داشته باشد، این است که لازم است طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر براساس قوانین و ضوابطی که در چهارچوب شهرسازی در نظر گرفته شده است، انجام بگیرد. عموماً سطح تراکم در این قوانین به صورت ۶۰ درصد می باشد که لازم است از این موضوع پیروی کنید و در هنگام تهیه یک زمین نیازهای خود را مدنظر قرار دهید. تعیین محل مناسب و کاربردی برای محیط آشپزخانه در طراحی نقشه معماری، یکی از مهمترین و اساسی ترین پارامترهایی است که می تواند تاثیرات منحصر به فردی را روی سطح کیفی ساختمان بگذارد. همه ی ما می دانیم که آشپزخانه در خانه های ایرانی قلب خانه است و طراحی مناسب آن یکی از اساسی ترین بخش های طراحی نقشه ساختمان مسکونی می باشد. مساحت آشپزخانه باید حداقل ده درصد زیربنای مفید کل متراژ فضا و محیط باشد.

پلان سه طبقه تلفیقی

از طرف دیگر خریدار هم با اطمینان خاطر صاحب ملکی می‌شود که همه جوره باب میل است. تجره ثابت کرده وقتی محل زندگی انسان باب میل باشد و انسان حس تعلق به مکان داشته باشد از لحاظ روحی و روانی آرامتر و شادتر است. گذران اوقات در مکانی که انسان آن را دوست داشته باشد، لذت بخش است و باعث می‌شود کیفیت رفتاری و زندگی انسان بالا می رود. با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود.

در نقشه فاز ۱، تعداد جزییات اجرایی نمایش داده شده، محدود می باشد (جزییات اجرایی مربوط به مبحث ۱۹ مهم ترین آن است) . این موارد جزو مهمترین مسائل مربوط به نقشه کشی شهرسازی ساختمان می باشد. از این رو تنها با یک نقشه دقیق می توان از یک فضا بیشترین استفاده را کرد. و همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم رایانه، می توان نقشه هایی از فضای بیرون و درون ساختمان ترسیم کرد. که این امر هم سبب صرفه جویی در زمان طراحان و هم باعث ساختن ساختمانی با طرح دلخواه می شود.