دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه های ساختمانی-سایبان سید

طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. نقشه سه طبقه ساختمان با موقعیت دسترسی عالی از شمال و جنوب است.این ساختمان اسکلت بتنی دارای یک واحد مستقل در طبقه همکف و دو واحد دو خوابه در طبقه اول است.جهت دانلود و مشاهده این نقشه مدرن آپارتمان کلیک کنید. ساختمان در زمینی با موقعیت شمالی واقع شده.سازه این ساختمان اسکلت بتنی می باشد. به همین خاطر حداقل فضا به حجم دیوار اختصاص یافته .ایننقشه ساختمان سه خوابه دارای هال پذیرایی مجزا و فضایی برای نهار خوری است. مساحت اتاق خواب ‌ها نیز نکته‌ای حائز اهمیت دیگری در راستای طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می باشد.

  • ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می خواهید خانه خود را طراحی کنید.
  • قطعا طراحی هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است و گروه فنی مهندسی کهن با در نظر گرفتن این موضوع در طراحی های خود از یک چارت استاندارد که توسط مهندسین طراح تهیه شده تبعیت میکند.
  • کیفیت پلان معماری شما هنگامی بالاتر می رود که بتوانید رضایت ساکنین فضا را در نظر بگیرید.
  • عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید.
  • در طراحی پذیرایی دقت کنید که استفاده‌کنندگان از این فضا و میهمانان، دید مستقیم به فضای کار آشپزخانه نداشته باشند تا کسی که در آشپزخانه مشغول فعالیت است (مخصوصاً در زمان حضور میهمان در منزل) معذب نباشد.

سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید. آتلیه معماری مسعودیان با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجراء بر اساس اصول معماری و طراحی داخلی منازل با حدود ۱۵ سال تجربه کاری در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و همچنین بازسازی ساختمان، بازسازی خانه و آپارتمان در خدمت شما هموطنان می باشد. عموماً آشپزخانه جزئی از سالن به حساب می‌ آید و آشپزخانه ‌های امروزی به عنوان آشپزخانه های دیواری نام گرفته اند. نقش اپن آشپزخانه در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت است؟بهتر است بدانید طراحی کردن اپن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها ممکن است یک الگوی اشتباه و بی‌ مصرف در نظر گرفته شده باشد. به ‌طور کلی موضوع اپن و طراحی آن در خانه ‌های ایرانی اشتباه می باشد.

به هر قیمتی واحد ۳ خوابه طراحی نکنید

مساحت مفید واحد مسکونی و تعداد اتاق‌خواب‌ها، دو عامل کلیدی است که درصورت تمایل به طراحی نشیمن خصوصی، باید حتما به آن‌ها توجه داشت. نقشه ساختمانی که در سه طبقه طراحی شده است شامل طبقه زیرزمین ،همکف و اول است. در طبقه زیر زمین ،پارکینگ قرار دارد.طبقه همکف و اول نیز هرکدام به یک واحد مستقل 3 خوابه اختصاص یافته است .این پلان دارای طراحی اختصاصی نما و دکوراسیون داخلی است . این پلان 3 طبقه مناسب زمین های با ابعاد محدود است و اسکلت بتنی طراحی شده است.رودی آن از سمت جنوب است.برای مشاهده ابعاد این نقشه و سفارش طراحی نقشه ساختمان مسکونی می توانید از مشاورین خانه معمار کمک بگیرید.

نمای ساختمان بسته به طراحی پلان، چیدمان فضاها و نحوه قرارگیری باز شوهای طراحی می شود (شکل گیری نمای ساختمان به این عوامل بستگی دارد). شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید. طراحی نقشه های معماری بر طبق دستور نقشه ، پلان و نماها ، ضوابط و قوانین شهرداری و با توجه به نیاز کارفرما و پیشنهادات طراحان و مهندسین و کارشناسان عمران و معماری انجام می شود . در صورتی که نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه کشی ساختمان و مراحل تهیه نقشه را دارید با کارشناسان و مشاوران آرین پاراکس در ارتباط باشید. پس از مشخص شدن پهنه بندی ، مالک تقاضای دستور نقشه می کند که بر اساس آن کار تهیه نقشه های مهندسی شروع می شود.

در این مرحله از طراحی که فرم کلی پلان، تقریبا آماده شده، باید به سراغ اصلاحات و ریزه کاری ها بروید. در این مرحله، با توجه به ستون گذاری که در مرحله پیشین صورت گرفت، شاید لازم باشد تغییراتی جزئی در پلان های تیپ طبقات ایجاد کنید. این بدین معناست که درب اتاق خواب ها نباید از بخش های دیگر منزل به شکل مستقیم، قابل مشاهده باشد. آشپزخانه را در محلی قرار دهید که نور و تهویه مناسب و مستقیم داشته باشد. برای کسب مهارت کافی در زمینه نقشه های معماری ، پیشنهاد میکنیم از محصولات فوق العاده زیر استفاده نمایید. معمولاً از فضاهای تلف شده در زیر زمین ها، برای طراحی انباری استفاده می شود.

برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند . در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند . به همین خاطر علاقه و همچنین نوع نیازمندی کارفرما در این موضوع نقش اصلی را ایفا می کند . در این خصوص ضروری است که ابتدا یک مصاحبه ی حضوری با کارفرما توسط متخصصان معماری و سازه ی هیرادانا انجام شود و خواسته های کارفرما به دقت بررسی و وارد مرحله ی طراحی نقشه های معماری و سازه گردد . برای شروع یک پروژه ساختمانی پس از مطالعات اولیه نیاز به طراحی نقشه معماری است امر نقشه کشی ساختمان آن قدر حائز اهمیت است که سابقه چند هزار ساله در تاریخ معماری ایران و جهان دارد.

طراحی نقشه‌های معماری شامل موارد زیر می‌شود :

به دلیل این‌که در برخی موارد و مواقع ممکن است خرید و تهیه زمین ‌های جنوبی سبب امنیت بیشتر شود و همین امر و موضوع توانسته خرید انواع زمین ‌های جنوبی را پررنگ‌تر جلوه دهد. به طور کلی زمین ‌های جنوبی می ‌توانند برای ساخت آپارتمان ‌ها و ساختمان ‌های چندواحدی کاربرد مناسب‌تری را به همراه داشته باشند و از این طریق می ‌توان نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن ‌ها در نظر گرفت. برخی از کارفرمایان ممکن است خواسته ‌ها و نیاز های متفاوتی در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشند و برخی دیگر ممکن است از پله گریزان باشند و قابلیت این‌که بتوانند یک زمین را برای طرح موردنظر خود انتخاب کنند، نداشته باشند. البته لکه گذاری پلان، جانمایی پلکان و آسانسور را نیز در بر می گیرد، اما به خاطر اهمیت محل قرار گرفتن باکس پله در نقشه و تاثیر آن روی فرایند طراحی پلان، بهتر است طراحی آن در نخستین مرحله صورت گیرد. برخلاف تصوری که اکثر هنرجویان معماری دارند، لکه گذاری پلان ساختمان های مسکونی، اصلا کار دشواری نیست.

تصمیماتی که یک معمار طراح ساختمان می گیرد در امنیت عمومی مؤثر است. معمار نقشه پلان ساختمان را طراحی می کند و طراحی بر اساس نامه معمار، مهندسی می شود. تکنولوژیست های معماری به عنوان طراحان ساختمان آموزش می بینند و مهم است که به مدارس معماری رفته باشند. از طرفی طراحی پلان، کار یک نفر نیست و یک کار گروهی به شمار می رود. به همین منظور، برای طراحی پلان باید به سراغ یک تیم با تجربه و متخصص بروید تا نتیجه کار موفقیت آمیز باشد.