دسته‌ها
اخبار

طراحی نقشه های ساختمانی-سایبان سید

در برخی از پهنه بندی ها حداکثر سطح اشغال به 40 درصد کاهش می یاید یا حتی اجازه ساخت بنای مسکونی در آن ممنوع است و فقط می توان در آن یک سوله صنعتی یا بنای تجاری داشت. 3- گاهی برای اخذ مجوز از نهادهای دولتی و اصناف احتیاج به نقشه وضع موجود ساختمان است که تیم آرین پاراکس بعد از بازدید ظرف مدت پنج الی ده روز کاری این نقشه ها را ترسیم می کند. ۶-حمام باید در نزدیکی اتاق خواب ها باشد و باید توجه کنید که درب آن از بقیه ی قسمت های خانه دیده نشود. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد.

کارفرمایان با در نظر گرفتن نیازهای متعدد خود در تلاشند تا با اضافه کردن طبقات متعدد بر روی ساختمان خود، این طبقات را به فرزندان خود تخصیص دهند. انجام شده این مهندسین مشاور، قابل رویت و بررسی هستند.خدمات ثبت سفارش طراحی پلان آنلاین و یا حضوری در مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران از طریق کلیک بر روی لینک زیر انجام می شود. آخرین کاری که برای تکمیل طراحی پلان باید انجام داد، مبلمان کردن پلان به صورت اصولی و صحیح است. مبلمان اصولی و صحیح پلان، از جمله مواردی است که کمک می کند ایرادات طراحی خود را ببینید و برای اصلاح آن ها اقدام نمایید. سعی کنید در طراحی آشپزخانه، طوری عمل کنید که محرمیت فضا تا حدودی حفظ شود و محل کار (شامل سینک و گاز) از همه قسمت های سالن پذیرایی، قابل مشاهده نباشد. برای تفهیم بهتر مطالب نیز، از تصاویر پروژه های اجرایی استفاده شده است.

  • پس از طراحی معماری فاز یک پروزه، مهمترین قدم، طراحی فاز یک سازه آن است که بتوان استخوان و پیکره اصلی سازه بنا را جهت تامین فرم ارائه شده، ایجاد نمود.
  • حال اگر فضای مدنظر برای شما بسیار کوچک باشد، می توانید در طبقه همکف نیز اتاق مهمان در نظر بگیرید تا از این طریق یک نقشه ساختمان با فضای ۸ متر متری را طراحی کنید.
  • این گونه نقشه ها و مدل های مورد نظر شما را ترسیم می کند تا ساختمان مد نظرتان را بسازد.
  • طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌.

همه اتاق خواب ها باید از کمدهایی با عمق 60 سانتی متر بهره مند باشند. حداقل مساحت آشپزخانه باید حدودا 10 درصد زیربنای مفید کل مساحت فضا باشد. ورودی آشپزخانه را باید حتی الامکان در نزدیکی ورودی واحد مسکونی در نظر گرفت.

لسه آموزش عملی طراحی پلان

همین امر می ‌تواند یک فضای منحصر به‌ فرد برای کفش‌کن، سرویس بهداشتی، رختکن و دیگر موارد داشته باشد و سپس به فضای خصوصی نشیمن منتقل داده می شود. در این راستا بهتر است بدانید آشپزخانه کثیفی که در پشت و اواخر آشپزخانه اصلی در نظر گرفته می شود، در واقع به‌عنوان خیر حیاط خلوتی است که از آن به‌ عنوان آشپزخانه کثیف استفاده می کنند. قرار گرفتن آشپزخانه های دودی در پشت آشپزخانه هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی ‌آورد و بعد از مدتی ممکن است به فضایی برای پنهان کردن تمامی ظروف و تمامی اشیاء موردنظر باشد. همین امر به دلیل کیفیت ناکافی داشتن، ممکن است آشپزخانه‌ها ای که در پشت آشپزخانه اصلی تعبیه می شوند، را ناپسند بداند.

طراحی نقشه ساختمان مسکونی

همین امر نیز ممکن است برای طولانی‌تر شدن مثلث کار در آشپزخانه مهم و اثرگذار باشد. به ‌عنوان نمونه آشپزخانه کثیف یا آشپزخانه سرخ پز یک فضای مستقل به غیر از آشپزخانه اصلی داشته باشد تا بتواند فضای اصلی آشپزخانه را تمیز در نظر بگیرد. حال ممکن است در خانه‌های دوبلکس مدرن به این فکر کنید که در طبقه اول لازم است طراحی چه فضایی صورت بگیرد؟ بهتر است بدانید عموماً در طبقه اول ساختمان های دوبلکس یک خواب مستر که می ‌تواند فضای خصوصی برای والدین باشد، در نظر گرفته می شود. حال در تلاشیم در ادامه این مطلب در رابطه با عوامل تأثیرگذاری که در رابطه با نقشه‌ ساختمان با عرض ۸ متر وجود دارند، بیشتر برای شما بگوییم.

وظیفه مهندس مجری است که قبل از اجرا نقشه ها را بررسی دقیق به عمل بیاورد. اگر مغایرتی در نقشه ها بود آن ها را به مالک و مراجع ذیصلاح گزارش کند. برای ترسیم و پیاده کردن ایده های طراحی خود به نقشه کشی و بطبع به نقشه خوانی نیاز دارید.

فقط برتری مورد نظر زمین شمالی حیاط در نظر گرفته و طراحی‌شده برای آن می باشد و از این طریق ممکن است، جلوه خاصی به محیط ببخشد. اگر شما نیز قصد طراحی حیاط برای فضای مدنظر خودداری نیاز است که زمین ‌های شمالی خریداری کنید تا بتوانید نقشه ساختمان با عرض ۸ متر را برای آن طراحی کنید. لازم به ذکر است که مراحل طراحی نقشه ویلاها و ساختمان های دوبلکس را نیز می توانید با توجه به همین اصول پیش ببرید. نقشه کشی ساختمان با توجه به مراحل اجرایی آن، به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. اولین مرحله از مراحل نقشه کشی ساختمان، ترسیم نقشه معماری ساختمان است.