دسته‌ها
اخبار

طراحی پلان آنلاین مهندسین مشاور دکتر سرور و همکاران

یکی دیگر از موارد بسیار تأثیر گذار در هزینه نقشه کشی یک ساختمان یا ویلا کاربری آن است. در واقع ساختمان می‌تواند یک بنای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی یا غیره باشد. مسلما برای طراحی نقشه کشی هر بنا با کاربری متفاوت، می بایست ساختمان نیز طبق ضوابط و اصول نظام مهندسی انجام شود. در طراحی پلان ساختمان محیط هایی که در فضای ساختمان وجود دارند را به ترتیب تعیین و ترسیم کنید.

  • اگر از این منظر به ساخت بنا بنگریم هم باز به این نتیجه می‌رسیم که حتی در این شرایط هم باید طرح و نقشه خوب و اصولی را بسازند تا پس از اتمام پروژه بتوانند آن را به فروش برسانند.
  • پیمانکار کسی است که به یک گواهی یا مدرک دیپلم در پیمان کاری معماری رسیده است و خدماتی را در قالب مرتبط با آماده‌سازی مدارک ساخت سازمان ارائه می‌کند.
  • طراحی نقشه های ساختمانی شامل انواع ساختمانها با کاربری های متنوع می باشد که می توان به فضاهای آموزشی ، اداری ، تجاری ، مسکونی ، فضاهای کودک ، فضاهای تفریحی و ورزشی اشاره کرد که هر کدام پیچیدگی ها و برآورده کردن نیازهای خاص خود را می طلبد .
  • چون، جزئیات ساختاری یک ساختمان کوچک امکان دارد در ذهن افراد بماند.
  • مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد.
  • پلان ساختمان سه طبقه با اسکلت بتنی طراحی گردیده و شامل سه طبقه پارکینگ ،همکف و اول می باشد.طبقه همکف به یک واحد سه خوابه و طبقه اول به دو واحد دو خوابه اختصاص داده شده است.

مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردم در عین سادگی، بسیار مهم هستند و اگر به ساختمان‌های اطراف‌تان نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اکثر این موارد در طراحی پلان معماری آن‌ها رعایت نشده است. شما سعی کنید در طراحی نقشه ساختمان‌های مسکونی حتما این موارد کلیدی را رعایت کنید. رعایت همین اصول و نکات به‌ظاهر ساده، می‌تواند کیفیت طراحی پلان‌های معماری شما را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. سازه این نقشه ساختمان تلفیقی از مصالح بنایی و اسکلت بتنی می باشد .دسترسی به آن از سمت شمال و شرق ساختمان است.طبقه همکف به صورت دوبلکس و طبقه اول به صورت دو واحد مستقل طراحی گردیده است.برای دانلود پلان سه طبقه تلفیقی کلیک کنید. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. موقعیت دسترسی ساختمان از شمال و در سه طبقه طراحی شده و نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است .

نقشه تجاری مسکونی

در راستای کاهش زمان و هزینه ی کارفرمایان , گروه تخصصی معماران ما سعی بر آن دارد که خدمات مهندسی خود اعم از طراحی پلان(نقشه ی ساختمان) , نما خارجی و طراحی داخلی را بصورت آنلاین و فقط با دریافت ابعاد ملک و خواسته های مالک , طراحی و در کمترین زمان و نازلترین قیمت ارسال نماییم. کارفرما در این مرحله طراحی آنلاین عنوان طراحی مورد نظر خود را مانند طراحی پلان، طراحی محوطه، طراحی ویلا، طراحی دکوراسیون داخلی آنلاین انتخاب مینماید. پس از طراحی نقشه ساختمان بصورت دو بعدی و تایید اولیه توسط کارفرما طراحان آرین پاراکس اقدام به مدل سازی پلان و طراحی سه بعدی می کنند. جهت مشاهده پلان های سایر پروژه ها اعم از ویلایی ، مسکونی ، اداری تجاری و نما به بخش پروژه ها زیر مجموعه طراحی نقشه ساختمان مراجعه کنید .

اجرا های انجام شده از طریق ثبت سفارش آنلاین

از همه مهم تر در مورد سبک مورد علاقه ی کارفرما از او سوال کنید که به سبک کلاسیک علاقه مند هستند و یا طراحی سبک مدرن را می پسندند. در مرحله ی اول برای رسم یک پلان باید با کارفرمای پروژه یک جلسه برگزار کنید و تمام نیاز های کارفرما را به صورت دقیق یادداشت کنید. این محدودیت ها می‌توانند ناشی از قوانین و مقررات ساختمان سازی و سخت گیری های ضوابط شهرداری باشند. به همین جهت باید دقت کافی را حین ترسیم پلان به خرج دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

حتما در طراحی نقشه ساختمان، یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق والدین (اتاق‌خواب مستر)، بزرگ‌تر از سایر اتاق‌ها طراحی کنید. حداقل فضای استاندارد و کافی برای اتاق‌خواب والدین به علت وجود تجهیزات بیشتر، حدود ۱۵ مترمربع است که می‌تواند بسته به زیربنای مفید واحد مسکونی، حتی تا ۳۰ مترمربع و بیشتر هم طراحی گردد. پلان ساختمان مسکونی یک طبقه زیر سه خواب دارد و با اسکلت بتنی است.جای گذاری اتاق خواب ها نیز در این نقشه وضعیت مناسبی دارد. سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است.

۳-باید تا جایی که امکان دارد درب اتاق خواب والدین از اتاق خواب فرزندان دورتر باشد و کنار هم قرار نگیرند. ۱- مساحت و متراژ یکی از اتاق خواب ها باید از اتاق های دیگر بیشتر باشد که برای اتاق مستر و یا والدین باشد. برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد. برای دانلود فیلم باکیفیت آموزش نحوه محاسبه ارتفاع ساختمان، ایمیل اصلی خودتان را در کادر زیر وارد کنید.

پروژه ساختمان خود را برنامه ریزی کنید یا خانه خود را مبله کنید. فاز 2 معماری ، جزئیات ، بزرگنمایی ها مدل سازی سه بعدی از پروژه ها با 3D مکس و یا CAD حجم سازی و نماسازی با نرم افزارهای تریدی مکس… در این مرحله از فرآیند طراحی معماری ی آنلاین، کارفرما اطلاعات تکمیلی خود را مانند ابعاد، اندازه، محدودیت ها و دغدغه های موجود در طراحی، تصاویری از محل مورد نظر، فایل های لازم برای طراحی و سایر اطلاعات به نظر مهم را برای مهندس ارسال و از طریق واتساپ ارسال می نماید. بنابراین پس از بدست آوردن اطلاعات درباره موقعیت زمین، ابعاد و اندازه ها، اقلیم و ضوابط مربوط به آن منطقه شروع به طراحی نقشه های فاز یک که همان پلان، نما و برش هست مینماییم. نخست گروه آرکا نیازها و الویت های شما را به خوبی درک می نماید و با تبحر زیاد اقدام به طراحی می نماید. اقدامات بعدی و مورد لزوم با سرعت و با کیفیت بالا به اجرا در می آیند.