دسته‌ها
اخبار

آنلاین سازه طراحی معماری ساختمان در فاز صفر، یک و دو طراحي

پایگاه خبری معماری و نما در سال ۱۳۹۹ با هدف اطلاع رسانی و ارائه آخرین مطالب آموزشی و پژوهشی در حوزه معماری بویژه نما در صنعت ساختمان شروع به کار نموده است. شهرداری وین با هدف ایجاد مناظر شهری خنک‌تر، به دام انداختن CO2 و تنوع زیستی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا، اجرای یک ابتکار برای نصب فضاهای سبز کوچک در نما، سقف و حیاط ساختمان‌ها و ایجاد نمای سبز ساختمان را در پیش گرفته است. شاید در نگاه اول به نظر برسد که کشور منزوی و بسته ای مانند کره شمالی چرا به هتلی با این معماری فوق العاده زیبا و خاص نیاز دارد؟ با این حال ساختن این بنای ۱۰۵ طبقه از سال ۱۹۸۷ آغاز شد و هنوز بعد از گذشت ۳۰ سال به مرحله بهره برداری نرسیده است.

  • همه طرح‌هایی که در این مرحله تولید می‌شود، می‌بایست با کارفرما به اشتراک گذاشته شود تا نظر او نیز در صورت امکان، در طرح‌ها پیاده‌سازی شده و تغییرات لازم اعمال شود.
  • بخشی از عوامل تاثیر گزار بر کیفیت زندگی انسانها از طریق طراحی درست معماری ساختمان و چیدمان تجهیزات داخلی و تاسیسات قابل حصول هستند و با رعایت استانداردها وبهره گیری از مصالح مناسب می توان بدان دست یافت .
  • وقتی فضا توسط عناصر تشکیل دهنده فرم شروع به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن می‌کند، معماری بوجود می‌آید.
  • با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند.

تناسب ابن دو در کنار یکدیگر می تواند فضایی زیبا در اختیار افراد قرار دهد. ساخت خانه با معماری کولونیال ایده ای بسیار عالی برای خانواده های پر جمعیت است؛ زیرا به اندازه کافی فضا برای اعضای خانواده دارد. نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ آشنایی با سبک های رایج معماری گزینه های پیش روی شما را محدودتر نموده و راحت تر می توانید طرح ایده آل خود را انتخاب کنید. یکی از مطالبات اصلی شهروندان آسفالت جاده دستگردان، بین دو جاده ۷۵ متری رضوی و جاده سرخس(بولوار حر) بود که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شده و ظرف ۷۲ ساعت به اتمام خواهد رسید. شهرداری مشهد مقدس براساس اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته حدود 24 هزار و 500 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد.

وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید. به طور کلی، تبدیل ایده به فرم بسیار مهم است و هر قدر توانایی متخصص طراحی معماری در این زمینه بیشتر باشد، نتیجه کار ایده‌آل‌تر خواهد شد. ایده را می توان تصاویر ذهنی دانست که با اندیشیدن، تکامل و یا از طریق مشاهدات و تجزیه و تحلیل‌های ذهن خلق می‌شود. صحبت کردن در مورد نرم افزارهای معماری بدون اشاره به Revit تقریباً غیرممکن است. Revit به عنوان یکی از غول های صنعت معماری، به کاربران اجازه می دهد تا طرح ها و نقشه های ساختمانی ۲ بعدی، مدل های سه بعدی و رندر ارائه دهند.

آرشیو شماره ها: ۲۲

در فاز یک معماری یا همان طراحی معماری، کلیه اطلاعات بدست آمده در فاز صفر معماری پیاده سازی می شوند و در قالب طرح های معماری و نقشه های اولیه معماری، فاز یک نامگذاری می شوند. نقشه های اولیه فاز یک معماری شامل پلان های طراحی معماری، مقطع های معماری، طرح های معماری و… می باشد. در واقع طراحی فاز یک معماری حد واسط مطالعات معماری و پلان های نهایی معماری و اجرای پروژه معماری می باشد از اینرو بسیار حائز اهمیت است که در فاز یک معماری دقت لازم را داشته باشیم و با برگزاری جلسات و تبادل نظرات و اطلاعات با دست پر به فاز دوم معماری برویم تا دچار دوباره کاری های غیر استاندارد نشویم. توسعه صنعتی و رشد روزافزون نیازها در جوامع انسانی، تنوع ساختمان ها و رشته های تخصصی مرتبط با معماری را نیز افزایش داده است. حجم بالای دانش میان رشته ای و تخصص های غیرمرتبط با معماری در ساختمان ها و مجموعه های صنعتی، نقش معمار، عوامل مؤثر و روش طراحی آن ها را برای معماران با چالشی جدی مواجه ساخته است.

روح فرهنگ شهری بر تمام فعالیت‌های مدیریت شهری حاکم باشد

اگر موضوعی حضور تمام ویژگی های مورد نظر را در خودش داشته باشد آنگاه می تواند به عنوان الگویی برای طراحی پروژه در نظر گرفته شود. در نهایت می توان گفت ساختمان و طراحی معماری آن، شامل بسیاری تصمیمات کوچک و بزرگ است و طبیعتا کسب مهارت و ارتقا آن در جهت تولید ایده ها و کانسپت هایی که توانایی پاسخگویی به این گسترده وسیع را داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فراموش نشود که طراح خوب آن شخصی است که بتواند اهمیت نیازهای مختلف را درک کرده و بر اساس نیاز کارفرما، به هر موضوع در حد خود آن، بها دهد. طراح باید بداند که سازه یا که به طراحی پلان ساختمان برای آن می پردازد در چه شرایطی قرار دارد و تحت تاثیر چه نوع عواملی است و در چه نوع اقلیم آب و هوایی قرار دارد تا نوع ساختمان و جهت قرار گیری آن و نوع سقف و … ان برای طراح مشخص باشد و او با استفاده از این اطلاعات اقدام به انتخاب طرح مناسب برای سازه کند . از آنجایی که نوع اقلیم همچون میزان بارش و وزش باد و … تاثیر زیادی بر مصالح ساختمانی دارد پس باید معمار در هنگام طراحی طرح مناسبی ارائه دهد تا در هنگام خواندن پلان ساختمان نیز مهندس مجری بتواند این اطلاعات را به صورت دقیق اجرا کند .

کمبود زمین مانع توسعه فضای سبز حاشیه شهر مشهد

به عنوان مثال، یک معمار برنامه ریزی محدودیت های قانونی سایت یا همان محل اجرای پروژه را مشخص می کند یا پروژه را برای تایید و کسب مجوز به مقامات محلی و منطقه ای ارائه می دهد. همچنین می‌توانید مراحل اخذ مجوز تخریب ساختمان و شروع اجرای ساختمان جدید خود را به تیم حرفه‌ای اجرا و نظارت شرکت خط و خاک بسپارید و از بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند شوید. به عنوان یکی از آخرین نمونه های رونق معماری در ایران، ویلا سه طبقه برای برادر جوان در لواسان، منطقه ای در شمال شرقی شهر تهران می باشد که از آن به عنوان بورلی هیلز تهران یادشده است. سنگ هایی را در اطراف هر طبقه از آپارتمان شماره یک که دارای پنج طبقه است، قرار داده. این ساختمان شامل هشت آپارتمان در طبقات فوقانی آن و دو مغازه در همکف است. ساختمان شش طبقه اندرزگو در هر طبقه خود یک واحد آپارتمان دارد و به گونه ای طراحی شده که امکان زندگی آرام و آسوده را در محله ای شلوغ که با انواع مختلفی از ساختمان با مصالح و ارتفاعات گوناگون پرشده است، فراهم می کند.