دسته‌ها
اخبار

طرح RMJM Milano برای پروژه پل عابر پیاده در چین در فهرست نهایی مسابقه بین المللی طراحی مفهومی قرار گرفت.


ادبیات چین باستان از پل ژائوژو به ،وان “هلال ماه برآمده از ابرها” یا “رنگین کمان در آسمان” یاد می کند. پل Zhaoz،u با دهانه 37 متر، قدیمی ترین پل قوسی باز جهان است.. این پل امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و پایه ها و نرده های تزئینی هر 300 تا 500 سال یکبار باید تعویض می شد.

پیشنهاد RMJM Milano برای پل عابر پیاده در جیا،ینگ، در استان ژجیانگ، بر اساس یک مفهوم ساده است: ایجاد پیوند بین دریاچه ج،ی و محور مرکزی شهر باست،، عبور از رودخانه Huancheng و راه آهن. ادغام پل جدید طراحی شده با موفقیت و هماهنگ در چشم انداز یکی از دغدغه های اصلی بود. آرزوی اصلی تولید طرحی معاصر و در عین حال جاودانه بود. این ،یب اعتماد و هماهنگی در منظره ناهموار و بقایای تاریخی شکننده منع، شده است.

این پل مجسمه ای به طول 300 متر و عرض 5 متر است. به دلیل شکل مواج ایجاد شده از گره های چینی و فضای فرود محدود، به دلیل محور مرکزی خود، من، برای عابر پیاده است. با وجود رویکرد مدرن آن به طراحی، طراحی معاصر سنت را حفظ می کند. عبور از پل، تجربه جدیدی برای بازدیدکنندگان است، زیرا به دلیل مسیر متغیر، شهر را از زوایای مختلف نشان می دهد. عابران پیاده و دوچرخه سواران از فرود ی،، استفاده می کنند، بنابراین هیچ اختلالی در مسیر عادی آنها وجود ندارد.

این پل به ترتیب در ارتفاع 15 متری و 8 متری روی راه آهن و روی رودخانه قرار دارد. از بخش لوله های توخالی فولادی انعطاف پذیر و پانل های سرامیکی چاپ سه بعدی در خارج ساخته شده است. هدف این بود که نشان دهیم چگونه می توان از یک رویکرد مسئولانه در طراحی برای رسیدگی به چالش های پیش روی رشته های مهندسی، ساخت و ساز و معماری استفاده کرد. پرینت سه بعدی فرآیند را ساده می کند. این یک فرآیند کارآمد است که به معماران اجازه می‌دهد طرح‌ها را نوآوری کنند و دقیق‌تر و کارآمدتر کار کنند. از آنجایی که سازه نیازی به ملات ندارد، می توان بلوک ها را برچید و پل را در مکان دیگری بازسازی کرد. پس از آن، در صورت عدم نیاز، می توان قطعات را مجددا استفاده کرد یا بازیافت کرد.برای کاهش ردپای سایت، RMJM Milano یک سازه فولادی انعطاف پذیر و قابل تنظیم ایجاد کرد که نصب آن آسان و سریع است. ،ت پایه پل یک ،پا فولادی مثلثی با لوله است و بار محوری اصلی به طور یکنواخت روی پایه شمع توزیع می شود. بخش های مستطیلی توخالی فولادی نصب شده بر روی ،پا مثلثی به ،وان یک جزء مکمل عمل می کند که به تثبیت ساختمان کمک می کند و پشتیب، از پای عابر پیاده را فراهم می کند. پانل های سرامیکی خارجی چاپ سه بعدی با قطعات توخالی دایره ای ادغام می شوند که به ،ه خود به سازه های اصلی و فرعی متصل می شوند.

این پل علاوه بر حفظ تاریخ و فرهنگ باست، چین تاریخی، تمامی ا،امات سیستم رودخانه شاد استان ژجیانگ را نیز برآورده می کند. هدف جیا،ینگ با گرد هم آوردن مرکز شهر باست، و مرکز شهر مدرن، ایجاد یک محور مرکزی شهری، محور مرکزی اصلی شهر قدیمی است. این محور شامل خیابان های عابر پیاده برای اتصال گذشته و حال می شود. با فرود بر روی این پل، محور اصلی شهری یکپارچه تر می شود.

این پل عابر پیاده کیفیت زندگی را در منطقه مرکز شهر جیا،ینگ بهبود می بخشد. همچنین تصویر محور فرهنگی مرکزی جیا،ینگ را افزایش خواهد داد. همچنین بخش جیا،ینگ کانال بزرگ را با پیاده‌روی، گشت‌وگذار، مسافرت و مشاهده فرصت‌های قدرد، فراهم می‌کند. با انجام این کار، شهر باست، و اطراف آن را تکمیل می کند، در حالی که به طور یکپارچه مدرنیته را ادغام می کند و با تغییرات آینده سازگار می شود. پل عابرپیاده پیشنهادی با اتصال هر دوی آنها، سیستم ترافیک کند بین شهر تاریخی جیا،ینگ و دریاچه ج،ی را بیشتر تقویت خواهد کرد. این امر باعث توسعه مناطق شهری و بهبود زندگی شهروندان خواهد شد.

تیم
لوکا آلدریگی، آبیناو گوئل، زویا هودا، اجم ایرم کیلین، مدهاو وارما آلوری

ویژوالایزر
یوجین مالی


منبع: https://rmjm.com/rmjm-milanos-design-for-the-pedestrian-bridge-project-s،rtlisted-for-the-international-concept-design-compe،ion/