دسته‌ها
اخبار

علائم نشت دال در اطراف خانه و آنچه که باید انجام دهید: یک راهنمای کامل


اگر صاحب خانه هستید، می‌د،د که نگهداری از اموالتان در شکل خوب چقدر مهم است. با این حال، یکی از مسائلی که ممکن است ایجاد شود، نشتی دال در لوله کشی زیر فونداسیون خانه شما است.

بنابراین، چگونه می تو،د علائم نشت دال را پیدا کنید؟ فقط از خودت بپرس! آیا متوجه قبوض آب بالاتر از حد معمول، نقاط مرطوب یا گرم در طبقات خود شده اید؟ اینها و موارد دیگر می تواند نشانه هایی از نشت تخته در اطراف خانه شما باشد.

در صورت عدم کنترل، نشت دال می تواند آسیب قابل توجهی به خانه شما وارد کند. اجازه دهید شما را در مورد برخی از نشانه‌های نشت تخته در اطراف خانه‌تان راهنمایی کنیم و اگر مشکوک به وجود آن هستید، چه کاری باید انجام دهید.

نشتی اسلب چیست؟

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

اگر به درستی ند،د نشتی دال چیست، نمی تو،د علائم را در زمان وقوع آن شناسایی کنید. بنابراین، در اینجا یک خلاصه کوچک از چیست:

نشتی دال یک مشکل لوله کشی زیر پایه دال بتنی خانه شما است.

این ممکن است زم، اتفاق بیفتد که یک لوله آب یا خط فاضلاب در زیر فونداسیون خانه شما نشت کند. سپس آب یا فاضلاب می تواند از فونداسیون عبور کند و به خانه شما آسیب برساند.

علاوه بر این، نشتی دال می تواند به دلایل مختلفی از جمله جابجایی خاک، ساخت و ساز ضعیف یا به سادگی پیری لوله ها ایجاد شود. بنابراین، مراقب علائم باشید، زیرا برای به حداقل رساندن زوال، باید سریع عمل کرد.

بنابراین، اگر متوجه چیز غیرعادی در اطراف خانه خود شدید، وقت آن است که با یک متخصص تماس بگیرید، زیرا این کار هم به تجربه و هم تج،ات من، نیاز دارد. پیدا ، و تعمیر نشتی دال

7 نشانه نشت اسلب که باید مراقب آنها باشید

چه چیزهای غیرمعمولی می تو،د به دلیل نشت دال متوجه شوید؟ خوب، چیزهای غیرعادی نشانه نشت تخته است. بنابراین، بیایید به آن شیرجه بزنیم!

بیشتر از قبض آب معمولی

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

آیا متوجه شده اید که اخیراً قبض آب شما بیش از حد معمول بوده است؟ این می تواند نشانه نشت دال باشد.

هنگامی که یک لوله آب زیر فونداسیون خانه شما شروع به نشت می کند، می تواند باعث افزایش سرسام آور قبض آب شما شود. حتی یک نشت کوچک می تواند صدها گالن آب را روزانه هدر دهد و در پایان ماه به یک صورت حساب سنگین می رسد.

طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، یک خانواده آمریکایی به طور متوسط ​​روزانه حدود 300 گالن آب مصرف می کند. اما اگر قبوض آب بالاتر از حد معمول را تجربه می کنید، باید دلیل انجام تعمیرات لازم را بیابید.

نقاط مرطوب یا گرم در کف شما

آیا اخیراً متوجه لکه های مرطوب یا گرمی در کف خانه خود شده اید؟ اگر چنین است، می تواند نشانه نشت دال باشد. نشتی دال می تواند باعث شود که آب یا فاضلاب از فونداسیون شما عبور کند و به خانه شما نفوذ کند و لکه های مرطوب یا گرمی را در کف شما ایجاد کند.

به گفته انجمن ملی سازندگان خانه، نشت دال یکی از رایج ترین مشکلات لوله کشی صاحبان خانه است.

بنابراین، اگر متوجه هر گونه رطوبت یا تغییرات دمای غیرعادی در کف خود شدید، ارزش بررسی بیشتر را دارد تا ببینید آیا نشتی دال نیاز به رسیدگی دارد یا خیر. این علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید – آنها می توانند منجر به مشکلات بزرگ تری شوند.

صدای روان آب

اگر در نیمه شب ناگهان با صدای آب جاری از خواب بیدار شدید، اگرچه همه شیرها بسته هستند، نگران نباشید. این یک روح نیست! اما به احتمال زیاد این نشت تخته است.

هنگامی که لوله ای در زیر فونداسیون خانه شما شروع به نشت می کند، می تواند باعث شود صدای آب جاری در سراسر خانه شما قابل شنیدن باشد.

علاوه بر این، نشتی دال اغلب به سختی قابل تشخیص است، زیرا در زیر دال بتنی پنهان است، اما صدای جاری شدن آب نشانه ای است که نشان می دهد چیزی اشتباه است.

بنابراین، اگر صدای جاری شدن آب را در زم، که نباید شنیدید، بهتر است با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا بیشتر بررسی کند و ببیند آیا نشتی دال نیاز به تعمیر دارد یا خیر.

، در دیوارها یا فونداسیون شما

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

معمولاً به ،‌های کوچک روی دیوار توجه نمی‌کنیم، اما این ،‌ها می‌تواند نشانه‌ای از نشتی دال باشد. هنگامی که آب یا فاضلاب از طریق فونداسیون شما نفوذ می کند، می تواند باعث جابجایی خاک و ایجاد شکاف در دیوارها یا فونداسیون شما شود.

با این حال، موارد مختلفی می تواند باعث نشت دال در اطراف خانه شما شود، از جمله جابجایی خاک، ساخت و ساز ضعیف، یا به سادگی پیری لوله ها.

بنابراین، اگر متوجه ،‌های غیرعادی در دیوارها یا فونداسیون خود شدید، ارزش بررسی را دارد تا ببینید آیا نشتی دال وجود دارد یا خیر. فقط این علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید – آنها می توانند منجر به مشکلات بزرگتری شوند.

فشار کم آب

چندین مشکل لوله کشی در اطراف خانه شما می تواند باعث کاهش فشار آب شود، از جمله نشت دال.

فشار کم آب در واقع یک نشانه بسیار رایج از نشتی دال است که زم، رخ می دهد که آب از لوله ای در زیر فونداسیون خانه شما نشت کند. شناسایی این نشت ها می تواند چالش برانگیز باشد زیرا در زیر آن پنهان هستند دال بتنی.

با این حال، اگر فشار آب کمتر از حد معمول را تجربه می‌کنید و نمی‌تو،د علت دیگری را شناسایی کنید، بهتر است با یک لوله‌کش حرفه‌ای تماس بگیرید تا بررسی شود. صبر نکنید تا مشکل بدتر شود – به محض اینکه متوجه علائم فشار آب پایین شدید با یک متخصص تماس بگیرید.

فرش یا کفپوش مرطوب

کفپوش یا فرش شما نباید مرطوب یا خیس باشد، اما اگر مرطوب باشد، به احتمال زیاد شما نشتی دال دارید.

همانطور که آب از فونداسیون شما و داخل خاک نفوذ می کند، می تواند فرش یا کفپوش شما را اشباع کند. همچنین ممکن است متوجه بوی کپک زدگی یا رشد کپک در ناحیه آسیب دیده شوید.

برای شناسایی نشتی دال، کنتور آب خود را برای هرگونه نشانه ای از مصرف آب در زم، که تمام شیرها و وسایل برقی شما خاموش هستند بررسی کنید. روش دیگر، یک لوله کش حرفه ای می تواند از تج،ات تخصصی مانند دوربین های مادون قرمز برای تعیین محل و رفع نشتی استفاده کند.

به یاد داشته باشید، رسیدگی سریع به نشتی دال برای جلوگیری از آسیب بیشتر و تعمیرات پرهزینه ضروری است.

کپک یا کپک

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

اگر متوجه رشد کپک یا کپک در خانه خود شدید، به خصوص در نزدیکی قرنیزها یا گوشه ها، ممکن است نشانه نشت دال باشد. شرایط مرطوب در دیوار، کفپوش یا فونداسیون شما می تواند محیطی من، برای رشد کپک و کپک ایجاد کند.

بنابراین، به دنبال علائم قابل مشاهده رشد کپک مانند لکه های سیاه یا سبز یا بوی کپک زدگی در ناحیه آسیب دیده باشید. همچنین ممکن است متوجه پوسته شدن، پوسته شدن رنگ یا لکه های مرطوب روی دیوارها یا سقف خود شوید.

علاوه بر این، اگر مشکوک هستید که نشت دال دلیل کپک است، ضروری است که به سرعت به آن رسیدگی کنید تا از آسیب بیشتر و خطرات سلامتی بالقوه مرتبط با قرار گرفتن در معرض قالب جلوگیری کنید.

کارهایی که در صورت مشکوک شدن به نشت اسلب باید انجام دهید

به حداقل رساندن زمان عمل و انجام اقدامات فوری همیشه به نشت اسلب کمک می کند. این به کاهش آسیب کلی کمک می کند و طول عمر خانه شما را افزایش می دهد.

اگر فکر می کنید نشتی دال دارید می تو،د اقداماتی را انجام دهید.

منبع آب خانه خود را خاموش کنید

با بستن شیر اصلی آب می تو،د از آسیب بیشتر آب و سیل در خانه خود جلوگیری کنید.

محل دریچه اصلی آب ممکن است بسته به سن و ساخت خانه شما متفاوت باشد، اما معمولاً در نزدیکی کنتور آب یا جایی که خط اصلی آب وارد خانه شما می شود قرار دارد.

با این حال، ضروری است که قبل از موعد با موقعیت سوپاپ آشنا شوید تا در مواقع اضطراری سریع عمل کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که قبل از بستن شیر اصلی، برق هر آبگرمکن یا وسایلی را که از آب استفاده می کنند، خاموش کنید.

با یک حرفه ای تماس بگیرید

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

نشتی اسلب یک پروژه DIY نیست، زیرا تشخیص و تعمیر آنها دشوار است و به تج،ات و تخصص تخصصی نیاز دارد. بنابراین، لازم است با یک لوله کش حرفه ای متخصص در تشخیص و تعمیر نشتی دال تماس بگیرید.

یک لوله کش ماهر می تواند از تکنیک هایی مانند نشت یابی الکترونیکی یا نفوذ دال برای تعیین محل نشتی و تعیین بهترین اقدامات تعمیر استفاده کند.

علاوه بر این، تلاش برای رفع نشتی دال می تواند خطرناک باشد و باعث آسیب بیشتر به خانه شما شود.

با تماس با یک لوله کش حرفه ای، می تو،د اطمینان حاصل کنید که این مشکل به اندازه کافی و ایمن رسیدگی می شود و از تعمیرات پرهزینه و خطرات بالقوه سلامتی مرتبط با آسیب آب و رشد کپک جلوگیری می کند.

یک تست تشخیص نشت دریافت کنید

اگر به نشتی دال در خانه خود مشکوک هستید اما نمی تو،د مکان را مشخص کنید، آزمایش تشخیص نشت توسط یک متخصص می تواند ابزار ارزشمندی باشد.

یک لوله کش حرفه ای می تواند از تج،ات تخصصی مانند نشت یاب های الکترونیکی، میکروفون های زمینی و دوربین های تصویربرداری حرارتی برای شناسایی نشتی های پنهان در فونداسیون خانه شما استفاده کند.

علاوه بر این، این ابزار به لوله‌کش اجازه می‌دهد تا در صورت نگر،، محل دقیق نشتی را بدون آسیب رساندن به اموال شما مشخص کند.

بنابراین، تست نشت یابی را انجام دهید، زیرا می تواند با اجتناب از حفاری و تعمیرات غیر ضروری در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند و در عین حال به جلوگیری از آسیب بیشتر ناشی از نشت کمک کند.

نشتی و آسیب ها را تعمیر کنید

تعمیر نشتی دال شامل رفع نشتی و هرگونه آسیب ناشی از آن است.

یک لوله کش حرفه ای محل و شدت نشتی را ارزیابی می کند تا بهترین اقدام را برای تعمیرات تعیین کند. بسته به اندازه و محل نشتی، تعمیرات ممکن است شامل برداشتن بخش‌هایی از فونداسیون خانه، تعمیر یا تعویض لوله آسیب‌دیده، و آب‌بندی ناحیه آسیب‌دیده برای جلوگیری از آسیب بیشتر آب یا رشد کپک باشد.

پس از ترمیم نشتی، هر گونه آسیب ناشی از آن، مانند کفپوش یا دیوارهای آسیب دیده نیز باید برطرف شود. یک شرکت تعمیرات حرفه ای می تواند در تعمیرات و تمیز ، خانه شما کمک کند تا خانه شما را به شرایط قبل از نشتی بازگرداند.

چگونه از نشت اسلب جلوگیری کنیم؟

علائم نشت اسلب

منبع: pinterest.com

در حالی که همیشه نمی توان از وقوع نشت دال جلوگیری کرد، برخی اقدامات وجود دارد که می تو،د برای به حداقل رساندن خطر انجام دهید. بیایید در آنها شیرجه بزنیم!

لوله کشی خود را حفظ کنید: تعمیر و نگهداری منظم لوله کشی می تواند با شناسایی و رسیدگی به مسائل احتمالی قبل از تبدیل شدن به مشکلات مهم، به جلوگیری از نشت دال کمک کند.

قبض آب خود را کنترل کنید: مراقب قبض‌های آب خود باشید و به دنبال هر نقطه‌ای باشید که می‌تواند نشان دهنده نشتی باشد.

از هرگونه تغییر در فونداسیون خانه خود آگاه باشید: اگر متوجه ، ها یا تغییرات دیگری در فونداسیون خانه خود شدید، ضروری است که در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنید تا از نشتی دال جلوگیری شود.

یک نرم کننده آب نصب کنید: آب سخت می تواند باعث خوردگی در لوله های شما شود و خطر نشت دال را افزایش دهد. نصب یک نرم کننده آب می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

سطوح رطوبت ثابت را حفظ کنید: اگر خاک اطراف فونداسیون خانه شما خیلی خشک یا خیلی مرطوب باشد، می تواند باعث جابجایی فونداسیون شود و منجر به نشت دال شود. حفظ سطح رطوبت ثابت در اطراف پایه خانه شما ضروری است.

نتیجه

نشتی دال یک مشکل جدی لوله کشی است که می تواند آسیب زیادی به خانه شما وارد کند. شناخت علائم برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و حفظ ایمنی و راحتی خانه شما بسیار مهم است.

بنابراین، با تماس با یک لوله کش حرفه ای برای تشخیص و تعمیر مشکل، سریعا اقدام کنید. زیرا با توجه سریع و تعمیرات من،، می تو،د از خانه خود در برابر آسیب های ناشی از آب محافظت کنید و با دانستن اینکه لوله کشی شما در وضعیت خوبی قرار دارد، از آرامش خاطر لذت ببرید.


منبع: https://thearchitecturedesigns.com/signs-of-a-slab-leak-and-what-to-do/