دسته‌ها
اخبار

فصلنامه معماری و ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-سایبان سید

یکی از مهمترین وظایف یک معمار، شناخت جامعه و فرهنگ سازی برای آن جامعه است. این شناخت در گروه متعهد و جوان معتمد و همکاران به بهترین شکل صورت گرفته و نمود آنرا در طراحی های ارائه شده از سویشان می توان ملاحظه کرد. شرکت MMG Office تخصص در طراحی و اجرای کارخانه و مجموعه های صنعتی دارد و از این رو برای صنف ما مشاور همکار بسیار مطلوبی می باشد. طراحی برج واحه چین به منظور ایجاد یک محیط مسکونی و تجاری در لبه منطقه مالی جیانگ‌بی آغاز شد.کلان شهر نانجینگ چین به سرعت در حال رشد است.

اگر آن را دوست داشته باشیم نفس کار به بزرگترین تفریح و مایه لذت ما بدل خواهد شد. کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید. حال اگر در فضایی کار کنیم که به جای تقویت ، موجب کاهش روحیه و پتانسیلهایمان گردد یا در خانه ای زندگی کنیم که احساسات و عواطف ما را تحریک نکند ، به هیچ هیجان و شعفی دست نیابیم ، آن دفترکار یا خانه تنها یک چهاردیواری است.

  • طراحی داخلی مدرن چیست؟ طراحی داخلی مدرن یک سبک است، که با پالت رنگی تک…
  • ویژگی های طراحی نمای کلاسیک برگرفته از معماری یونانی قرن پنجم و معماری رومی قرن سوم است.
  • معرفی امروز رسانه خط معمار به پروژه ای اختصاص دارد که مصالح اصلی آن را آجر قرمز و بتن لخت تشکیل داده است.
  • بر اساس این دیدگاه معماری در کنار افزودن هنر به ساختمان به جنبه عملی و کاربردی آن هم احترام می‌ گذارد.

از یک طرف همه ی خواسته های کارفرما باید اعمال گردد و از یک طرف دیگر باید ضوابط و قوانین و مقررات شهرداری، آتش نشانی و تمام استانداردهای دیگر باید لحاظ شود. در آخر بعد از چند بار اصلاح و ارسال کردن طرح به دفتر خدمات به شیوه اینترنتی و یا حضوری، بالاخره طرح نهایی تصویب می شود که قابل تایید شهرداری، آتش نشانی، کارفرما و دیگر نهادهای ذیربط می باشد. پیشنهاد می شود در این گام کناره های نما نیز طراحی شود و همچنین مواردی مانند بخش قرار گیری داکت های مربوط به تاسیسات ساختمان نیز در طرح های معماری به نمایش گذاشته شود. در این گام از اصول طراحی نقشه اول باید پلان پارکینگ را ارزیابی کرد و با توجه به تعداد و نحوه قرارگیری ماشین ها در پارکینگ، باید ستون گذاری را انجام دهیم.

(طراحی شده توسط فرشاد مهدی زاده و احمد بطحایی)

هر ساختمان به تناسب فعالیتی که در قسمتهای مختلف آن انجام می شود نیاز به نور مناسب دارد ،تامین نور کافی از طریق نور طبیعی برای ساختمان بسیار مفید است زیرا نور خورشید علاوه بر روشنایی ،در از بین بردن میکرب ها وگرم کردن فضا نیز موثر است. همانطور که ملاحظه می فرمایید علاوه بر ردیف نخست ، برای برآورده شدن سایر نیازها هم داشتن سرپناه مناسب ، لازم است. داشتن سر پناه که از چادر شروع شده و به ساختمانهای با شکوه می رسد ، در این مورد معماری مستقیما باید استانداردهای لازم را تامین کند . آخرین کاری که برای تمام کردن و تکمیل طراحی نقشه باید انجام شود، مبلمان کردن پلان به روش صحیح و اصولی است. مبلمان کردن صحیح و اصولی پلان، به طراحان کمک می کند که ایراداتی را که پلان آن ها دارد بینند و آن ها را اصلاح کنند.

نقدی بر طرح شماتیک مسجد النبی در کتاب باغ و منظر اسلامی

نکته بعدی این است که گاهی اوقات معماران و یا کارفرماها ترجیح می دهند که چند سبک معماری یا دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب کنند و این به خلاقیت و سلیقه معمار یا کارفرما بستگی دارد که چه هدفی را دنبال می کند. معماری های تک یا تکنولوژی پیشرفته، عناصر پیشرفته تکنولوژی و صنعت را با هم ترکیب کرد. معماری های تک سبکی از معماری است که تمامی تجهیزات و ابزار پیشرفته ای که قبلا در درون ساختمان بودند را بیرون کشید و به ظاهر بیرونی ساختمان منتقل کرد و در درون سازه هم فرم های انعطاف پذیری را قرار داد. این دوره به عنوان پلی بین مدرنیسم و پست مدرنیسم عمل می کند. ساختمان ها در این سبک بیشتر در اروپا و شمال آمریکا ساخته شدند. از موارد مهمی که در زمان طراحی معماری پارکینگ های طبقاتی می‌بایست لحاظ شود، هندسه پارکینگ است.

این چوب ها در پنجره ها و بالکن ها ادامه یافته و سایه و حریم خصوصی پخش نور و تهویه داخل آن را برای افراد فراهم می کند. طبق گفته معماران محلی، ایران “در آستانه دوره جدیدی معماری ” قرار دارد، زیرا تغییر در جمهوری اسلامی پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی فلج کننده صورت می گیرد. کاظمیان فرد با ایجاد یک ملک تجاری که شامل مغازه ها، دفاتر و پارکینگ است، نمایه ای را طراحی کرد که انواع مواد و مصالح، بازشوها و سطوح شفاف را در هم می آمیزند. بالکن های عمیق با جعبه های گل کوچک، به صورت فضای سبزی است که نمای پشتی ساختمان را پوشش می دهد و با استفاده از آب باران که در مخازن روی بام ذخیره می شود، آبیاری می شوند. اما معماران ایرانی این پروژه معتقدند نوع ملکی که برای این منطقه طراحی شده است نامناسب است. دو اتاق خواب در کنار سالن ورودی و یک گاراژ در طبقه بالاتر قرار دارند، درحالی که سالن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری در طبقه زیرین قرار دارند.

هر خانواده می تواند در قطعه زمین خود پروژه خود را در چارچوب مقررات شهرک توسعه دهد. از شاخصهای آسایش حرارتی ثابت بودن دمای مناسب محیط است ،تغییر مداوم دمای داخلی حس خوبی را در کاربرا ن ایجاد نمی کند. شبکه صدای بین‌المللی و ۲۴ ساعته IVOAA (فارسی) در موضوعات تخصصی شهر- معماری و هنر و زیر نظر IVOAA بین المللی () ارائه می‌گردد. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود. ۲-فیلتر ورودی را برای اتاق خواب ها فراموش نکنید و دقت کنید که درب اتاق ها از دیگر قسمت های خانه به صورت مستقیم دیده نشود. در این مرحله باید محیط های خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی تقسیم بندی شوند.

مقالات مرتبط با اصول و مراحل طراحی معماری ساختمان

نقشه‌های اولیه فاز یک شامل پلان‌ها و مقاطع طراحی معماری، ترسیم مقاطع و غیره می‌باشد. همه طرح‌هایی که در این مرحله تولید می‌شود، می‌بایست با کارفرما به اشتراک گذاشته شود تا نظر او نیز در صورت امکان، در طرح‌ها پیاده‌سازی شده و تغییرات لازم اعمال شود. طرحی که نتیجۀ کار طراح و کارفرما است، برای دریافت مجوز به سازمان‌های مربوطه ارجاع داده می‌شود. برای هرچه دقیق تر و درست تر طراحی نقشه معماری باید پیش از هر چیز دیگری از نیازهای سازه مورد نظر اطلاع پیدا کنید و آن ها را در طراحی نقشه معماری فراموش نکنید.

اجرای صحیح و اصولی بازسازی داخلی ساختمان نیز نیازمند تخصص، مهارت‌های فنی و تجربه و دانش می‌باشد و اگر این کار بر طبق اصول و استانداردهای معماری انجام نشود، موجب بروز خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد شد. با استفاده از خدمات طراحی ساختمان شرکت خط و خاک می‌توانید به مجموعه‌ای از به‌روزترین و کاربردی‌ترین استراتژی‌های اجرای نقشه و پلان دسترسی داشته باشید. طراحی فضای سبز یکی از بخش های مهم طراحی معماری است که هدف آن ادغام ویلا، ساختمان با مناظر طبیعی، آب و گیاهان می باشد. طراحی فضای سبز برای زیبایی و جلوه دادن به یک ساختمان و یا ویلا است. این نوع معماری، زیبایی شناختی های سنتی و اولیه را نپذیرفته و روش های نوینی را مطرح کرده است. معماران مصمم بودند که از گذشته فاصله بگیرند و علاقمند به فناوری بودند.