دسته‌ها
اخبار

فصلنامه معماری و ساختمان ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-سایبان سید

اتاق های چرخان در این خانه به حداکثر استفاده از سازه در هنگام تغییرات دمایی محلی کمک می کنند و برای ایجاد اتاق های باز تابستانی به سمت بیرون می چرخد و در هوای سرد می توانند به سمت داخل بچرخند. شرکت توسعه مهندسی نیکان ارائه دهنده خدمات طراحی و اجرا سالن کنفرانس و همایش و خدمات مدیریت بهره برداری به صورت EPC که توسط طراحان و مشاوران گروه نیکان قدم به قدم در کنار شما هستیم. هوای مورد نیاز فضا های داخلی باید از طریق پنجره ها و یا باز و بسته شدن درها و سیستم تهویه مطبوع تامین شود .عدم تامین مناسب هوای داخل از کیفیت زندگی ساکنین می کاهد ،حق هر انسان است که از نور و هوای مناسب بهره مند باشد .

  • روکش آجری که از بالای پنجره های طبقه همکف امتدادیافته و به سمت خیابان ادامه می یابد، یک سطح قابل دسترسی را تشکیل می دهد.
  • داشتن فضایی فکر شده و مستقل باعث سلامت روان تک تک اعضای خانواده و کارمندان یک مجموعه کاری می شود.
  • برای همکاری با MMG Office اطلاعات شخصی و پیغام خود را در فرم زیر وارد کنید.
  • محیطی که با توجه به انتظاراتی که از آن می رود ویژگی هایی را مطلبد.

وجود لوله ها و سایر تجهیزات در بخش بیرونی ساختمان و نورپردازی بسیار زیاد از مشخصه های سبک هایتک می باشد. استفاده از کروم در نما، استفاده زیاد از نقوش هندسی و رنگ های زنده از مهم ترین ویژگی های سبک آرت دکو می باشند. ویژگی های این سبک ستون ها، سنگ فرش ها و گنبدهایی است که بسیار زیاد از معماری اصلی خود پیروی می کنند. کاخ ورسای در فرانسه، فواره تروی در رم و کلیسای جامع سنت پل در لندن نمونه هایی از این نوع سبک معماری هستند.

مسابقه‌ی طراحی پاویون اکسپو ایران، 2025؛ اُزاکو، کانسای، ژاپن بخش کانسپت پنجمین دو سالانه‌ی معماری و شهرسازی ایران، 1401

بعد نحوه قرارگیری این ستون ها را در نقشه طبق طبقات بررسی کنیم. معمولا دهانه بین ستون ها پنج تا شش متر در نظر گرفته می شود و تا جایی که امکان داشته باشد، ستون ها باید با هم موازی باشند. برج شانگهای چین با ارتفاع 632 متر در حال حاضر بلندترین ساختمان در چین و دومین ساختمان بلند جهان بعد از برج خلیفه در دبی با ارتفاع 828 متر می باشد که جهان، به ویژه رسانه ها و صنایع ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است. از آنجایی که تا کنون برج شانگهای چین بلندترین سکوی چینی است، افراد زیادی را جذب کرده است تا ارتفاع و ویژگی مدرن را احساس کنند، به خصوص اینکه سریع‌ترین آسانسور جهان را دارد و… بهترین نماهای کلاسیک دنیا برای سالهای بسیار دوری هستند.معماری هنر قصه گفتن است و معماران قصه گوی ما هستند.

روایت پنج معمار: نقدی بر آراء و آثار

در این قسمت از نقشه کشی طراح باید دقت خود را خیلی افزایش دهد و حالت های متنوع قرارگیری محل اتاق ها را مورد بررسی قرار دهد و در این باره بهترین تصمیم را بگیرد. خدمت به صنعت ساختمان کشور و ارتقای سطح کیفی و تخصصی معماری و ساختمان سازی کشور هدف و آرزوی ماست. وجود خلاقیت و نوآوری در هر زمینه ای موجب پیشرفت و ماندگاری می گردد. وجه تمایز تیم طراحی MMG OFFICE بواسطه همین طرحها و ارائه های خلاقانه می باشد.

ساختمان هایی که از این سبک پیروی می کردند با جزئیات بسیار زیاد و پر زرق و برق خود چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کردند. ایجاد فضاهای مفید و ایجاد فضاهایی که امکان تفکر را فراهم کند، دو هدف معماری باروک بودند. استفاده از فواره ها و آب نماها در معماری باروک بسیار متداول بوده است. تمامی نقشه‌های معماری، نقشه‌های سازه و نقشه‌های تأسیسات طراحی شده که در فاز یک انجام شده بود، در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرد. همفکری مهندس معماری، سازه و تأسیسات سبب انسجام، هماهنگی و افزایش کیفیت نقشه‌ها خواهد شد.