دسته‌ها
اخبار

مراحل طراحی پلان ساختمان مسکونی به صورت گام به گام طراحی نقشه پویانو-سایبان سید

همین طور این هزینه‌ ها نیز ممکن است سبب به وجود آمدن مشکلاتی گردد. به دلیل این‌که لازم است شیب راه برای ارتباط خودروها به زیرزمین و داشتن پارکینگ برای شما نیز تعبیه گردد. موضوع مهم دیگری که در راستای حیاط برای ساختمان ‌های مسکونی در نظر گرفته می شود، این است که اغلب افراد حیاط را محیطی برای حس آرامش و این‌که بتوانند لحظات خوشی را در آن سپری کنند، در نظر می‌گیرند.

از سوی دیگر هزینه گرمایش و سرمایش قرنیزی بیشتر است، اما دسترسی و کارکردن با آنها در قسمت های مختلف ساختمان آسان است. یک برش افقی فرضی از ساختمان است که از ارتفاع تقریبا معادل ۲/۳ ارتفاع طبقه از کف انجام می گیرد تا طرح و جزئیات داخل ساختمان را نشان دهد. ویژگی های مهم یک پلان طبقه عالی زمانی که می خواهید خانه خود را طراحی کنید. حال نکته‌ در نظرگرفته ‌شده برای این موضوع این است که کشورهای اروپایی دارای حق برابری برای مرد و زن می باشند و همان ‌طور که می ‌دانید و مرد و زن در کنار یکدیگر می ‌توانند فعالیت ‌های کاری داشته باشند و به فرایند پخت ‌و پز در آشپزخانه نیز بپردازند.

  • لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.
  • آسانسور نیز می ‌تواند در ساختمان ‌هایی که طراحی دوبلکس دارند یک جزء جدا نشدنی باشد.
  • در حالی که برخی فضایی کلاسیک با حال و هوای معماری غربی را فضایی مجلل استنباط می کنند .
  • که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود.
  • به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد.

در شهر تهران طبق طرح تفصیلی مناطق مختلف شهرداری پهنه بندی شده اند و با حروف اختصاری R ,S , M, G تعریف می شوند به این معنا که در هر پهنه بندی تراکم ساختمان چقدر است یا اصلا امکان ساخت هست یا خیر. جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت دکوراسیون داخلی ، نمای ساختمان و یا قسمت دانستنی ها مراجعه نمایید همچنین جهت راهنمایی های بیشتر در قسمت تماس با ما پیام بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گیرند. در شرکت مهندسی آرین پاراکس طیف گسترده ای از خدمات مهندسی از تهیه نقشه تا نظارت و اجرای ساختمان ارائه می گردد بنابراین از برون سپاری هر قسمت از ساختمان به اشخاص دیگر بی نیار خواهید بود و از پیشرفت پروژه خود توسط یک تیم حرفه ای لذت خواهید برد. برای طراحی مطلوب، قبل از هر چیزی باید بدانیم که نیازهای ساختمانی که قرار است طراحی کنیم چیست.

چرا باید به نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان تسلط داشته باشیم؟

با در نظر گرفتن نوع جنسیت فرزندان لازم است که اتاق خواب آن‌ ها در فضای مناسبی از یک ساختمان قرار بگیرد و همانند اتاق خواب بزرگسالان دارای فضای خصوصی باشد. در رابطه با ابعاد و محل قرارگیری خوابه فرزندان لازم است بدانید که باید میزان کمی کوچک‌تر از اتاق خواب مستر در نظر گرفته شود و در نزدیکی اتاق خواب مستر نیز باشند. به‌ طور کلی بهترین مکانی که یک معمار برای آشپزخانه کثیف در نظر می‌گیرد، در کنار آشپزخانه اصلی می باشد. به دلیل این‌که در قسمت پشتی می‌تواند یک فضای جداشده از آشپزخانه در نظر بگیرد.

۲- کنترل کردن نور طبیعی

این نکته حائز اهمیت می‌باشد که اتاق خواب مهمان در عرصه عمومی ساختمان بنا شود و لازم است که حتماً سرویس و حمام در این مکان در نظر گرفته شود. ابعاد اتاق خواب مهمان حداقل ۱۴ متر می‌ باشد و در این ابعاد لازم است که کمد برای لباس و دیگر امکانات در نظر گرفته شود. از مهم‌ترین دلایل اصلی که طراحی اپن برای آشپزخانه‌ های ایرانی و نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر گرفته شد، این موضوع است که حیا و محافظه ‌کار بودن تمام ایرانیان سبب شد که آشپزخانه ‌های اپن جایگاه ویژه‌ای در طراحی‌های آشپزخانه ایرانیان داشته باشند.

طراحی نقشه ساختمان در مقاله‌ی پیش رو به نحوه‌ی ترسیم نقشه ساختمان در علم معماری می‌پردازیم. اولین نکته‌ای که برای طراحی نقشه باید بدانید این است که طراحی ها همه یک شکل نیستند. بنابراین پس از بدست آوردن اطلاعات درباره موقعیت زمین، ابعاد و اندازه ها، اقلیم و ضوابط مربوط به آن منطقه شروع به طراحی نقشه های فاز یک که همان پلان، نما و برش هست مینماییم. لازم است که حتماً ناهار خوری در مجاورت با آشپزخانه قرار بگیرد و از این طریق قابلیت دسترسی لازم را به اتاق نشیمن خصوصی داشته باشد.

مراحل طراحی پلان ساختمان مسکونی به صورت گام به گام

طی مشاوره تخصصی و قرار دادی که امضا خواهید کرد و با پرداخت هزینه، طراحی مورد نظر شما انجام خواهد شد. بایستی به این موضوع نیز اشاره کنیم که هنگام ساخت یک بنا با هر نوع کاربری به عنوان سازنده ی بنا به جوازهای مرتبط و برگه های تعهد نیاز دارید . نقشه های معماری جزییات دقیقی از سبک و زیبایی شناسی پروژه ارائه می دهد . © تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مهندسی آرین پاراکس می باشد.

شما عزیزان میتوانید در هر زمان سوالات خود را از ما بپرسید و مشاوره و راهنمایی های لازم در این مورد و سایر موارد دیگر را دریافت نمائید. هر استان نسبت به ضوابط شهرداری و شهرسازی خود درصد قابل ساختی را مشخص می نماید، که پروانه ی ساختمانی دقبقا طبق آن متراژ و مساحت صادر می گردد. ‏فرض کنید می خواهید در اتاق خوابتان یک کمد دیواری بسازید و برای این کار، بالطبع مجبورید که در دکوراسیون هم تغییر ایجاد کنید. برای اینکه کارتان دقیق و بی نقص از آب در بیاید، مسلما به یک پلن ساده برای تخمین اندازه ها و پیش نمایش تغییرات در منزل احتیاج خواهید داشت. خواب مستر به عنوان جایگاهی در نظر گرفته می شود که قابلیت استراحت والدین خانواده را در بخش خصوصی ساختمان در نظر می‌گیرد. ممکن است خواب مستر دارای زیرمجموعه ‌هایی همانند مستر، کلوززینگ روم، اتاق لباس، اتاق آیینه و دیگر موارد باشد.