دسته‌ها
اخبار

معماري پزشكي توسط لين اورك براي هزينه‌هاي 18 ميليون پوندي شكايت كرد


با توجه به ،وان خواهر AJ اخبار ساخت و ساز، پیمانکار برای ساخت بیمارستان 15 بلوکی Roseberry Park به ،وان بخشی از قرارداد PFI منعقد شده در سال 2007 منصوب شده بود. این بیمارستان توسط Three Valleys Healthcare (TVH)، یک وسیله نقلیه ویژه که قراردادی با Tees، Esk و Wear داشت، به کار گرفته شد. بنیاد NHS Valleys برای ساخت و نگهداری ساختمان اعتماد دارد.

این بیمارستان که شامل 311 تخت بستری است، در سال 2010 تحویل داده شد. با این حال، از سال 2011، بیمارستان با مشکلاتی در مورد آسیب دیدگی و پوسیدگی سازه های چوبی سقف در اثر تراکم مواجه شد، در حالی که در سال 2018 مشخص شد که بیمارستان دارای نقص های ایمنی آتش نش، گسترده است.

Tees، Esk و Wear Valleys NHS Foundation Trust ادعایی علیه TVH به مبلغ بیش از 125 میلیون پوند ارائه ،د، در حالی که TVH علیه Laing O’Rourke به دلیل هرگونه ادعایی که ممکن است متحمل شود، ادعایی را مطرح کرد.

پس از یک فرآیند میانجیگری، لینگ اورورک با پرداخت 18 میلیون پوند غرامت در ژوئیه 2021 موافقت کرد. از سال 2011، همچنین 5 میلیون پوند برای اصلاح سقف های چوبی بیمارستان هزینه کرده است. به گفته این سازمان، 12.6 میلیون پوند از پرداخت غرامت مربوط به نقص ایمنی آتش نش، است.

Laing O’Rourke اکنون در حال تعقیب معماری پزشکی برای دریافت غرامت است و ادعا می کند که طراحی و توصیه های مربوط به مسائل ایمنی آتش سوزی و سایر نقص ها به منزله نقض قرارداد است و معمار مراقبت و مهارت معقولی را انجام نداده است.

در اسناد دادگاهی که تابستان گذشته ثبت شد اما به تازگی توسط اخبار ساخت و ساز، پیمانکار عیوب را فهرست می کند، از جمله اینکه یک «،نده خدمات» باید به ،وان یک اتاق خطر آتش تعیین می شد و به جای مواد قابل احتراق، در دیوارهای داخلی آن باید مواد مقاوم در برابر آتش وجود داشت.

Laing O’Rourke همچنین گفت که کمدهای خدمات طبقه همکف، اعضای فولادی و روشنایی طبقه همکف باید به گونه ای طراحی می شدند که در برابر آتش مقاوم باشند. که اتاق‌های بیمار دارای واحدهای روشویی هستند که خطرناک بودند زیرا به درستی ایمن نبودند. و این که چارچوب های چوبی درهای داخل اتاق از آب دوش محافظت نمی شدند.

همچنین گفت که مشکلات مربوط به قاب های چوبی مورد استفاده در 10 بلوک – که برخی از آنها رشد قارچی داشتند و با آب اشباع شده بودند – به این دلیل به وجود آمد که معماری پزشکی به اشتباه سقف های عرشه سرد را بدون تهویه مشخص کرد – یک “طراحی” [that] مستعد تراکم بینابینی بیش از حد خواهد بود.

معماری پزشکی این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید که مشکلات ساختمان‌های بیمارستان به دلیل ساخت و ساز بی کیفیت و «نقایص کار» است، مانند اتصالات ضعیف مهر و موم، پارچه مقاوم در برابر آتش ضعیف و به طور کلی کار نصب ضعیف.

این سازمان استدلال می‌کند که در حالی که بر ارائه استراتژی آتش‌سوزی توسط شرکت دیگری نظارت می‌کرد، تنها در صورتی مسئول هرگونه مشکلی بود که توسط یک معمار شایسته مشاهده می‌شد. این می افزاید که ،نده خدمات نیازی به تعیین اتاق خطر آتش سوزی ندارد.

در مورد دیگر جنبه‌های طراحی ایمنی آتش‌سوزی، معتقد است که طراحی آن «در صورت رعایت آن مطابقت داشت» و اضافه کرد که «بهترین [our] درک و باور آثار به گونه‌ای که ساخته شده‌اند، دنبال نمی‌شوند [our] طرح’.

همچنین می‌گوید که پیمانکار متخصص Deeside Timberframe مسئول مشکلات سقف است زیرا الوار مورد استفاده در ساخت‌وساز «در فضای باز و مرطوب نگهداری می‌شدند» و طراحی دقیق توسط Deeside شامل تهویه برای کاهش تجمع تراکم نمی‌شد.

Deeside Timberframe در دفاعیات خود که در اوایل سال جاری ارائه شد، ادعاهای مطرح شده توسط Medical Architecture را رد کرد.

می گوید ورود آب به دلیل مشکلات لایه کنترل بخار است که توسط پیمانکار فرعی دیگری نصب شده است و اضافه می کند که “بدون تست نشت الکترونیکی [the mem،ne] پس از نصب آن به ،وان روش استاندارد صنعت انجام شد.

این سازمان خیس شدن کاست‌های چوبی را رد می‌کند، اما می‌گوید که اگر خیس می‌شدند، لینگ اورورک نمی‌توانست زمان کافی برای خشک شدن کاست‌های چوبی قبل از نصب صبر کند. [the vapour control mem،ne]’.

دیسید می افزاید که کمبود تهویه دلیل مشکلات سازه های چوبی نبوده، اما اذعان می کند که اگر وجود داشت، مشکلات پیش نمی آمد. با این حال، می گوید که معماری پزشکی – به جای خودش – مسئول نبود تهویه در طراحی بوده است.

لینگ اورورک از اظهار نظر خودداری کرد. برای اظهار نظر با شرکت معماری پزشکی و Deeside Timberframe تماس گرفته شد. مشخص نیست چه زم، پرونده قضایی تشکیل می شود.


منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/news/medical-architecture-sued-by-laing-orourke-for-18m-remediation-costs