دسته‌ها
اخبار

معماری و ساختمان معمارنتسایت معماری وشهرسازی معاصرایران-سایبان سید

هنگام طراحیِ ورودی‌ها و خروجی‌ها و تصمیم‌گیری در مورد طرح سطوح شیب‌دار، توجه کافی به خیابان‌های اطراف و جریان ترافیک آن‌ها صورت گیرد. تهیه گزارش مختصر و بعد از آن تعیین یک استراتژی مناسب برای هر پروژه، مستلزم جمع‌آوری یک سری اطلاعات است. اطلاعاتی نظیر شرایط پروژۀ مورد نظر و وضعیت آن نسبت به سایر پروژه‌ها، آگاهی از شرایط آب و هوایی و غیره. هرقدر این طلاعات جمع آوری شده کامل‌تر باشد، مراحل بعدی بهتر پیش خواهد رفت. ساخته شده و از سیستمی استفاده شده است که درصحنه های تئاتر و نمایشگاه های اتومبیل نیز به این سیستم اعتماد می شود.

فرم رفت و برگشتی و موج مانند سقف شکلی آجدار و چشمگیر برای فضای درونی سقف تشکیل می دهد که سطحی مزانزینی را در بالاترین نقطه خود جای می دهد. طراحی این ویلا مربوط به خانه هایی است که در زمینی مشترک به صورت شهرک واقع شده اند. این شهرک به ۱۷ قطعه زمین بین ۶۵۰-۷۵۰ متر مربع توسعه داده شده است.

  • هدف ما این است که پروژه شما را تا حد امکان سریع و بدون دردسر به پایان برسانیم، اما طول و هزینه این مرحله بسته به حوزه قضایی، پیچیدگی پروژه، و هر منطقه تاریخی خاص یا فرآیند بررسی طراحی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
  • کسی که محلی را برای سکونت یا کار مهیا می کند می بایست آن را بر پایه تمایلات و تأمین شادابی و نشاط انسان طراحی و اجرا نماید.
  • ما بر این باوریم که تنها در سایه همکاری و احترام متقابل ، می توانیم امکان رشد و نمو یکدیگر را فراهم نماییم چرا که خلق بستر مناسب برای هرگونه اصلاح و تغییر احتمالی تنها در گرو پذیرش ماهیت وجودی سایر دیدگاه ها و تلاش در جهت شناخت نسبی آنهاست .
  • وقتی که فضا به واسطۀ عناصر تشکیل دهندۀ فرم، حبس شده، محصور می‌شوند، شکل می‌گیرند و در نهایت سازماندهی می‌شوند، معماری به وجود می‌آید.
  • شرایط اقتصادی ساخت و ساز ها را به سوی خانه های آپارتمانی و کوچک سوق داده است و این مهارت و هنر معماران و طراحان را در ساخت فضایی بهینه و زیبا که نیازهای افراد را از مفهوم خانه پوشش دهد در معرض دید قرار می دهد.

تیم فنی و مهندسی ما در بخش طراحی معماری از مهندسان حرفه ای و متخصص در طراحی ویلاهای مدرن و کلاسیک و ویلای تلفیقی تشکیل شده است. همچنین تیم نظارتی و اجرایی گروه معماری معتمد و همکاران در استان های تهران، مازندران، گیلان، خوزستان و دیگر استان های کشور مسقر می باشند و همزمان مدیریت بر کارگاه های اجرایی را پیش می برند. گروه معماری معتمد و همکاران پروژه ها و ساختمان های بسیاری را در حوزه صنعتی و کارخانجات با بهترین کیفیت و در بهترین زمان به اتمام رسانده است. طراحی کارخانه و سایت صنعتی در گام اول شامل طراحی معماری و بخش های وابسته و در گام دوم شامل طراحی صنعتی و ساختاری کارخانه و سایت صنعتی می شود. تفاوت نمای کلاسیک و نمای مدرن کم و جزئی نیست و بسیار قابل بررسی… شرکت مهندسی آنلاین سازه پیمانکار و مجری انواع طراحی معماری ساختمان‌های مسکونی، ویلایی، اداری و غیره به صورت فنی و بکارگیری شیوه‌های نوین، آماده همکاری با کارفرمایان گرامی است.

هر ایده از طراحی نقشه معماری برای عملی شدن و پیاده سازی به ترسیمات خیلی دقیق اجرایی نیاز دارد که در دو گام فاز یک و دو اجرا می شود. طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. نمای ساختمان چیست؟ نمای ساختمان به طور کلی یکی از ضلع های… نمای مدرن برج مروارید دبی امارات متحده به دلیل معماری مدرنش معروف است، و… ویژگی های طراحی نمای کلاسیک برگرفته از معماری یونانی قرن پنجم و معماری رومی قرن سوم است.

در ساختمانهای قدیمی حتی برای استفاده از نور خورشید و یا عدم استفاده از آن در فصول مختلف به بخشهای تابستان نشین و زمستان نشین نقل مکان می کردند. اهداف فوق به دست آمده از هرم نیازهای مازلو تشکیل یک دایره کامل به نام دایره زندگی یا چرخ شانس را می دهد. در زندگی ما هریک از این اهداف و یا تلاش برای رسیدن به آن غایب باشد ، دایره ما از حالت کامل خارج شده و چرخ زندگی ما لنگ می زند. مهم نیست ما اهداف بزرگی را از یک یا چند دسته نشانه گرفته باشیم بلکه می بایست برای تمام این زمینه ها به راه حلی اندیشیده باشیم. چرخ شانس ما اگر کوچک باشد هم می چرخد و ما از زندگی لذت لازم را خواهیم برد اما با یک چرخ بزرگ لنگ به هیچ کجا نخواهیم رسید. ۵-توصیه می شود که یکی از کمد دیواری ها عمق آن بین هشتاد تا صد سانتی متر باشد و به منظور محل قرارگیری رختخواب درست شود.

هزینه مالیات و بیمه که به نیروهای تخصصی طراحی تعلق می گیرد مجموعا، بین 17 تا 23 درصد خواهند بود. در صورتیکه کافرما به دنبال یک برند طراحی باشد، ضریب بالاسری حتی به ضریب 20 هم خواهد رسید، این در حالی است که خدمات طراحی شاید در آن حالت حداکثر 2 یا 3 برابر شود، اما بواسطه برند مورد نظر کارفرما، هزینه کل بالا خواهد رفت. این سبک باید پاسخگوی بینش های آینده نگر و هم بینش های گذشته نگر باشد و هم باید همه سلایق در زمان حال را در نظر بگیرد. در این سبک عملکرد تابع تغییر شکل می شود برعکس مدرنیسم که فرم تابع عملکرد است.

طراحی ساختمان اداری

ویلاهای کوهستانی مکان های بسیار خوبی برای گذراندن تعطیلات هستند، جایی که دوستداران کوهستان می توانند در فضایی آرام زندگی کنند و وقت خود را با انجام فعالیت ها و… بازسازی دفترکار و ساختمان اداری و نوع فضای اداری که در آن کار می کنید می تواند تاثیر زیادی بر بهره وری کارمند شما و اولین تاثیر را بر مشتریان شما داشته باشد. چه در حال تغییر نام تجاری خود باشید یا صرفاً به دنبال ظاهری کاملاً جدید باشید، بازسازی دفترکار و ساختمان اداری یک فرصت عالی برای بازسازی کل فضای اداری شما است.

پس از یافتن ارزشهای زندگیمان در رابطه با خانه و محل کار که در افراد درون گرا و برون گرا می تواند کاملا متفاوت باشد ، باید به هدف گذاری برای تغییرات بپردازیم. البته این نکته قابل ذکر است که با توجه به این اصول می توان طراحی نقشه ساختمان های دوبلکس و ویلاها را نیز پیش برد. در این گام از طراحی، شکل کلی طراحی نقشه تقریبا به پایان رسیده است و فقط باید ریزه کاری ها و بعضی اصلاحات انجام شود. در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید.

(طراحی شده توسط موج جدید معماری)

این سبک از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت. این سبک هم همانند رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم پیروی می کرد با این تفاوت که عینا از قوانین و تناسبات معماری کلاسیک بهره می برد. این سبک در واقع اجرای معماری کلاسیک بر روی امکانات مدرن می باشد. این سبک با دوره باروک همزمان شد و بعد از معماری کلاسیک به وجود آمده است.

مجله معماری و ساختمان

داشتن فضایی فکر شده و مستقل باعث سلامت روان تک تک اعضای خانواده و کارمندان یک مجموعه کاری می شود. گروه معماری معتمد و همکاران بابیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی معماری و ساخت پروژه های لوکس ساختمانی توسط آقای مهندس محمد معتمد قرائی تاسیس گردیده است. تیم همکاران و شرکای این مجموعه همواره با حضور و فعالیت حرفه ای خود کیفیت ارائه خدمات را در سطح عالی و تراز اول بازار خدمات مشاوره و اجرای ساختمان و به ویژه پروژه های لوکس ساختمانی حفظ نموده اند. شعار ما ارائه خدمات به کارفرمایان خود فراتر از سطح تعهد و توقع ایشان می باشد. طراحی معماری فرآیند طراحی و ساخت ساختمان‌های مختلف و سایر سازه‌های مهندسی است که اغلب در زندگی روزمره خود مشاهده می‌کنید. طراحی معماری طیف وسیعی از علوم و رشته ها را در بر می گیرد، از جمله درک کامل تئوری و تاریخ معماری، زیبایی شناسی و فلسفه، عمل اجتماعی، مهندسی و برنامه ریزی شهری.مهمترین بخش طراحی معماری، طراحی ساختمانی است که هم ارزش کاربردی و هم زیبایی شناختی داشته باشد.