دسته‌ها
اخبار

نقشه ساختمان با عرض 8 متر گروه معماری بام-سایبان سید

انتخاب تعداد طبقات برای نقشه ساختمان با در نظر گرفتن توان مالی حال یا آینده چگونه است؟برخی موارد ممکن است که کارفرما بدون این که میزان توان مالی خود را در نظر بگیرد، پیش‌بینی لازمی در رابطه با اضافه کردن طبقات برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. ممکن است که این تصمیم سبب شود میزان مصالحی که برای استفاده این طبقات در نظر گرفته می شود، بسیار بیشتر شود. همین امر می ‌تواند بار اضافی منابع مالی را بر روی دوش کارفرما بیندازد.

  • معمولاً از فضاهای تلف شده در زیر زمین ها، برای طراحی انباری استفاده می شود.
  • حال ممکن است سوال داشته باشید که کدام یک از آشپزخانه هایی که پشت آشپزخانه در کنار آشپزخانه طراحی می‌گردند، برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر مناسب می باشد.
  • نکته پایانی در رابطه با بالکن ها و طراحی منحصر به‌ فرد آن‌ ها این است که برای ظاهری زیبای بالکن لازم است که نمای آن را هم‌اندازه با جداره اصلی نمای ساختمان در نظر نگرفت.

در ادامه، لکه‌گذاری پلان معماری در زمین‌های شمالی و جنوبی را با هم بررسی می‌کنیم. این طراحی نقشه ساختمان مسکونی شامل یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تیپ است.دسترسی به طبقات به وسیله راه پله و آسانسور میسر می شود. سخن پایانی در رابطه با نقشه ساختمان با عرض ۸ متردر مطالب بالا در نظر داشتیم در رابطه با موضوع نقشه ساختمان با عرض ۸ متر اطلاعات دقیقی برایشان به همراه داشته باشیم و در موارد بالا ذکر کردیم سادگی در طراحی داخلی بسیار مهم شمرده می شود.

قبل از ساخت هر ساختمانی باید نقشه ای تهیه کنید که در آن گفته شود چه مقدار فضای در یک ساختمان ساخته می شود و چه مقدار از ساختمان برای چه منظوری استفاده می شود؟ یعنی چند اتاق در آن، چند حمام، چند سرویس بهداشتی و چند آشپزخانه و غیره وجود دارد. البته لازم است بدانید که در نظر گرفتن این موضوع برای برخی از فضاها همانند پذیرایی تا بخشی صحیح می‌ باشد. اما در نظر گرفتن این تعداد از نور برای تمامی فضاها مناسب شمرده نمی ‌شود و در برخی مواقع لازم است که از شدت نور بسیار زیاد و ورود آن به داخل فضا بکاهید تا مزاحمتی برای افراد نداشته باشد. به همین جهت لازم است بدانید که میزان سطح نورگیری اتاق نشیمن و اتاق خواب یکسان نمی ‌باشد.

طراحی پلان معماری به همراه نما

زیرا در فرآیند ساختمان سازی باید مواردی از جمله، تعیین مکان تاسیسات برق و مکانیکی ساختمان، طراحی ساختمان و… مشخص باشد. طراحی نقشه های ساختمانی شامل انواع ساختمانها با کاربری های متنوع می باشد که می توان به فضاهای آموزشی ، اداری ، تجاری ، مسکونی ، فضاهای کودک ، فضاهای تفریحی و ورزشی اشاره کرد که هر کدام پیچیدگی ها و برآورده کردن نیازهای خاص خود را می طلبد . سلام برای طراحی و محاسبه ساختمانی ویلایی ( دوطبقه بالای پیلوت ) به متراژ هر طبقه 185 متر مربع ( جمعاً 550 متر مربع ) در شهر ارومیه با موقعیت استقرار شمالی و درصد اشغال اخذ شده برای تهیه نقشه 75 درصد چقدر هزینه می گیرید . در نقشه کشی ساختمان مسکونی به تزئینات و دکوراسیون داخلی توجه بیشتری می شود. اولین کاری که برای شروع طراحی نقشه ساختمان لازم است کروکی و مشخصات زمین است در ابتدا عوارض و مشخصات زمین مثل گذرها ( حدود اربعه) ، شیب زمین ، جهت شمال و جنوب ، محل قرارگیری ساختمان و همسایه ها مورد بررسی قرار می گیرند. در طراحی نقشه معماری مربوط به یک ساختمان، طراحی حجم و محیط ساختمان، استفاده کردن از طراحی های اولیه و شماتیک، کاربردی و سودمند خواهد بود.

اصول طراحی ساختمان[ویرایش]

در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز اشخاص ترجیح می دهند که حساب شده گام بردارند و قبل از هر گونه اقدام اجرایی از جزئیات آن با خبر باشند . معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

نشانه ها و علامات زیاد و متنوعی در پلان های ساختمانی وجود دارد که هرکدام معنی خاصی را به ما نشان میدهد. یک پلان جامع و کامل میبایستی در هرفضا مبلمان مخصوص به خود را دارا باشد تا درک صحیحی از فضا به کارفرما القا کند. مبلمان هر فضا میبایستی طبق استاندارد ترسیم و طبق ضوابط جانمایی شود. فایل های اتوکد آماده وجود دارد که تمامی نشانه ها و مبلمان ها را بصورت دسته بندی شده در خود دارند و لازم است که پس از طراحی و ترسیم یک نقشه، جهت تکمیل و ارائه از این فایل ها استفاده و نسبت به کاربری و استفاده ی هر فضا از این مبلمان ها استفاده نماییم.