دسته‌ها
اخبار

نقشه ساختمان سه خوابه شیک بهترین نقشه ساختمانی-سایبان سید

در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. حتی در بازسازی ساختمان های کوچک و یا معماری داخلی نیز اشخاص ترجیح می دهند که حساب شده گام بردارند و قبل از هر گونه اقدام اجرایی از جزئیات آن با خبر باشند . معمولا طراحی قسمت آشپزخانه، به توجه و دقت خیلی زیاد و زمان بسیاری نیاز دارد. به طور کلی می توان گفت که برای انتخاب موقعیت بهتر و مناسب آشپزخانه، موقعیتی خوب و مناسب است که دارای نور و تهویه خوب باشد و تا جایی که امکان دارد باید به گونه ای طراحی شود که از آشپزخانه دسترسی مستقیم به تراس امکان پذیر باشد.

  • بدیهی است که در این صورت، اتاق‌خواب‌ها باید در ضلع جنوبی و مشرف به خیابان طراحی شود.
  • نمای ساختمان بسته به طراحی پلان، چیدمان فضاها و نحوه قرارگیری باز شوهای طراحی می شود (شکل گیری نمای ساختمان به این عوامل بستگی دارد).
  • میباشد لازم به ذکر است این اطلاعات در نقشه های مختلف بر اساس فاز ۱ و فاز دو بودن نقشه جزئی و یا دقیق خواهند بود.
  • طراحی نقشه ساختمان مسکونی از پیچیده ترین و سخت ترین خدمات در رشته معماری می باشد که اکثر کارشناسان و اساتید به آن اذعان دارند.طراحی نقشه ساختمان مسکونی برای هر شخصی بسته به وضعیت اجتماعی اقتصادی و فیزیکی خانوار متفاوت است.
  • با توجه به طرح معماری طبقات و شرایط قرارگیری ماشین ها در طرح پارکینگ بعد از آنکه تمام طراحی پلان انجام گرفت و قبل از آنکه نوبت به انجام کارهای جزئی و نهایی برسد باید ستون در پلان ساختمان قرار داده شود.

بتن ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به پروژه ساختمانی باید نوع مناسب آن انتخاب گردد. مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان). در پلان موقعیت محل ساختمان شما هاشور پر رنگ زده و همسایگی ها هاشور کم رنگ، همچنین طراحی حیاط و فضای سبز در پلان موقعیت نمایش داده می شود. که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود.

انتخاب تعداد طبقات برای نقشه ساختمان با در نظر گرفتن توان مالی حال یا آینده چگونه است؟برخی موارد ممکن است که کارفرما بدون این که میزان توان مالی خود را در نظر بگیرد، پیش‌بینی لازمی در رابطه با اضافه کردن طبقات برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر داشته باشد. ممکن است که این تصمیم سبب شود میزان مصالحی که برای استفاده این طبقات در نظر گرفته می شود، بسیار بیشتر شود. همین امر می ‌تواند بار اضافی منابع مالی را بر روی دوش کارفرما بیندازد.

مثلث کاری در آشپزخانه

علی رغم اینکه متأسفانه بعضاٌ به این موضوع اهمیت نمی دهند؛انتخاب طراحی نقشه ساختمان مسکونی می تواند روی وضعیت روانی و رفاهی خانواده شما تبعات مثبت یا منفی داشته باشد.پس در این امر نهایت دقت را داشته باشید. هنگام خرید، پلان زمین خود را همراه داشته باشید تا بررسی کنید که آیا فضای کافی برای مبلمان جدید وجود دارد یا خیر. ‏‏نرم افزار Floor Plan Creator این امکان را به شما می دهد تا شکل و شمایل اتاق خود را طراحی کنید . درها ، پنجره ها ، مبلمان ، تخت خواب و … را طوری طراحی کنید که به بهترین صورت ممکن در جای خود قرار بگیرند . طبق نقشه پیش بروید و اتاق خود را به بهترین صورت ممکن طراحی نمایید .

خبرنامه آزمون طراحی نظام‌مهندسی

نشانه ها و علامات زیاد و متنوعی در پلان های ساختمانی وجود دارد که هرکدام معنی خاصی را به ما نشان میدهد. یک پلان جامع و کامل میبایستی در هرفضا مبلمان مخصوص به خود را دارا باشد تا درک صحیحی از فضا به کارفرما القا کند. مبلمان هر فضا میبایستی طبق استاندارد ترسیم و طبق ضوابط جانمایی شود. فایل های اتوکد آماده وجود دارد که تمامی نشانه ها و مبلمان ها را بصورت دسته بندی شده در خود دارند و لازم است که پس از طراحی و ترسیم یک نقشه، جهت تکمیل و ارائه از این فایل ها استفاده و نسبت به کاربری و استفاده ی هر فضا از این مبلمان ها استفاده نماییم.

با توجه به محل قرارگیری پروژه و ارزش واحد های تجاری ، در نظر گرفتن حداکثر متراژ مفید تجاری و در عین حال زیبایی بصری بنا در فرم از نکات مهم در طراحی ساختمان های تجاری می باشد. قرار گیری محل دسترسی ها دستگاه پله اصلی، پله فرار و پله برقی از نکات مهم در پلان های تجاری است. داشتن وید در پلان می تواند فضا را دلباز تر و محیط را برای بازدید کننده جذاب تر نماید.

موارد ضروری در طراحی سازه

نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند. در آرین پاراکس با وجود آرشیو گسترده نقشه های ساختمانی در ابعاد مختلف هیچ گونه نقشه آرشیوی به مالکین عزیز ارائه نمی گردد در واقع نقشه از ابتدا و طبق خواسته های کار فرما ترسیم می گردد. 3- هنگامی که یک پلان نادرست در محل پروژه شروع به ساخته شدن می‌شود و از اول به آن فکر نشده باعث می‌شود که در طول پروژه به فکر برطرف کردن نواقص و معایب آن بیفتید. این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود. 2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت.

این ساختمان دو واحدی است به گونه ای که در هر طبقه یک واحد سه خواب قرار گرفته است. سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. موقعیت دسترسی ساختمان از شمال و در سه طبقه طراحی شده و نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است . طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

قبل از ساخت هر ساختمانی باید نقشه ای تهیه کنید که در آن گفته شود چه مقدار فضای در یک ساختمان ساخته می شود و چه مقدار از ساختمان برای چه منظوری استفاده می شود؟ یعنی چند اتاق در آن، چند حمام، چند سرویس بهداشتی و چند آشپزخانه و غیره وجود دارد. البته لازم است بدانید که در نظر گرفتن این موضوع برای برخی از فضاها همانند پذیرایی تا بخشی صحیح می‌ باشد. اما در نظر گرفتن این تعداد از نور برای تمامی فضاها مناسب شمرده نمی ‌شود و در برخی مواقع لازم است که از شدت نور بسیار زیاد و ورود آن به داخل فضا بکاهید تا مزاحمتی برای افراد نداشته باشد. به همین جهت لازم است بدانید که میزان سطح نورگیری اتاق نشیمن و اتاق خواب یکسان نمی ‌باشد.