دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس

در این گام بر اساس ستون گذاری که در گام پیش انجام شد احتمالا نیاز باشد که تغییرات خیلی جزئی در طرح های طبقات به وجود بیاید. کار تفکیک محیط خصوصی و عمومی در نقشه ساختمان به خصوص ساختمان های مسکونی چندان پیچیده و سخت نیست ولی در نقشه های منحصر به فرد احتمال دارد که کمی زمان بر و پیچیده باشد. پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود.

طراحی پلان ساختمان اولین فاکتور مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد که اساس طرح ساختمان است.در طراحی نقشه معماری ساختمان فاکتورهای مختلفی تاثیر می گذارند از جمله تعداد و نوع و سن کاربران استفاده کننده از آن محیط و کاربری آن ساختمان. طراحی فضای سبز و محوطه در خانه های ویلایی بسیار رایج است البته طراحی نقشه محوطه در روف گاردن و حیاط ساختمان های شهری بسیار کاربرد دارد. طراحی محوطه و فضای سبز هم مانند نمای ساختمان به صورت سه بعدی و انیمیشن ارائه می گردد. برای شروع یک پروژه ساختمانی پس از مطالعات اولیه نیاز به طراحی نقشه معماری است امر نقشه کشی ساختمان آن قدر حائز اهمیت است که سابقه چند هزار ساله در تاریخ معماری ایران و جهان دارد. طراحی نقشه های ساختمانی و مسکونی لوکس برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای برخی ، یک سالن مینیمالیست و مدرن با مصالح مدرن و شیشه را لوکس می دانند .

  • هزینه‌های جاری نقشه کشی شرکت با توجه به تجربه تیم معماری و سابقه آن‌ها در طراحی و اجرای پروژه‌ها متفاوت می‌باشد.
  • کیفیت کار و چگونگی فضاهای داخلی تاثیر زیاد و عمیقی بر بهره وری فیزیکی و همچنین عملکرد روانی انسان خواهد داشت.
  • باید دقت کنید که فضای نشیمن از نور مستقیم و با شدت زیاد برخوردار نباشد و نور کاملاً کنترل‌شده به داخل این فضا بتابد.
  • همچنین این مورد نیز لازم به ذکر است که بهره وری خوب به معنی به کار بردن بیش از حد معقول مصالح ساختمانی نمیباشد، چون در هنگام وقوع زلزله امری اجتناب ناپذیر است.
  • مشخص می گردد انتخاب موقعیت مناسب برای پله‌ها و آسانسور تقریبا روی همه بخش‌ها از جمله؛ همکف، لابی، دسترسی، نقشه داخل واحدها و … تاثیر می‌گذارد.
  • شما در نما ارتفاع ساختمان، پیشامدگی، تورفتگی، بالکن، باز شوها (درب و پنجره ها)، پله خانه و غیره راه مشاهده می کنید.

طرح های جزئیات ساختمان به سازندگان بناها این امکان را می دهد که به طرح ذهنی معمار واقعیت ببخشند و با استفاده از مواد و متریال آن را قابل استفاده و ملموس کنند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و برنامه های زیادی که در این زمینه وجود دارد این کار با دقت و سرعت خیلی زیادی انجام می شود. پیشنهاد جدی من به شما این است که در طراحی نقشه ساختمان‌هایی که مساحت مفید آن‌ها کمتر از ۱۳۰ مترمربع است، به‌هیچ‌عنوان سه اتاق‌خواب طراحی نکنید.

انواع طراحی پلان آنلاین:

بنابراین باید حین انجام کار اصول مربوط به این تخصص مورد توجه طراح قرار گیرد. عرصه‌ در واقع به تعدادی از فضاهای موجود در یک بنا گفته می‌شود که در عین کاربردهای متفاوت بهم وابسته هستند و موقعیت هر کدام در طراحی پلان ساختمان مشخص می‌شود. تیم آرین پاراکس همواره برای عرصه بندی فضاها اهمیت ویژه ای قائل است . اگر فضای کافی برای محوطه سازی ندارید طراحی بام ساختمان گرینه مناسبی برای شما خواهد بود. بهترین محل قرارگیری تراس در پلان معماری، چه در ساختمان‌های شمالی و چه در ساختمان‌های جنوبی، مشرف به حیاط و در ارتباط مستقیم با آشپزخانه است. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد و کارایی تراس، زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً از فضای آشپزخانه قابل دسترسی باشد.

آیا به دنبال یکطراحی نقشه ساختمان مسکونی با عرض ۱۱ تا ۱۰ متر می گردید؟ در این بخش قصد معرفی طراحی نقشه ساختمان مسکونی را داریم که با عرض ۱۱.۸ متر طراحی شده است. این نقشه در زمین شمالی جنوبی به مساحت ۱۱.۹×۳۰.۲ موقعیت یابی شده که شما می توانید این پلان را در زمین هایی با مساحت بیشتر نیز اجرا نمایید. هرچند این نکته نیز را خاطرنشان می کنیم اصولا کپی برداری از هیچ پلانی درست نیست ، چرا که هر پلان معماری بسته به نیاز و خواسته های کارفرما می تواند طراحی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد.

دسترسی از شمال و جنوب باعث خاص بودن این نقشه شده است و نما و دکوراسیونی که برای این ساختمان طراحی شده بسیار به نقشه جذابیت بخشیده و صرفه جویی زیادی در هزینه ها در پی دارد. نقشه این ساختمان که در عرض 10 متر توسط تیم خانه معمار طراحی شده است ،دارای سه طبقه و اسکلت بتنی می باشد. طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد. پلان مسکونی سه طبقه دارای دسترسی از جنوب ( ورودی از حیاط ) می باشد.سازه ی اجرا شده در این پروژه سازه بتنی است.این طراحی شامل طبقات زیرزمین،همکف و اول می باشد.

ب- تفکیک محیط خصوصی و عمومی در طراحی (مرحله لکه گذاری)

7- خیلی از کارفرماها، ویلا ها و آپارتمان‌هایی که می‌سازند برای سکونت خودشان نیست بلکه قصد ساخت و سپس فروش آن را دارند. اگر از این منظر به ساخت بنا بنگریم هم باز به این نتیجه می‌رسیم که حتی در این شرایط هم باید طرح و نقشه خوب و اصولی را بسازند تا پس از اتمام پروژه بتوانند آن را به فروش برسانند. اگر یک ویلا و یا یک آپارتمان زیبا و با رعایت اصول معماری و ضوابط مهندسی بسازند هنگام فروش می‌توانند قدرت چانه زنی بیشتری با مشتری داشته باشند و معامله را به سرانجام برسانند.

نقشه ساختمان سه طبقه شمالی و غربی

در این بخش به نکات مهم و کاربردی که یک ویلای مسکونی را به فضایی دنج، آرام و زیبا تبدیل می کند بسنده می کنیم و چند مورد از طراحی ویلاهای لوکس گروه معماری هیرادانا را در تایید این موارد قرار داده ایم . برای آنکه که یک ویلا را به فضایی شاخص و خاص تبدیل کنید ، بایستی در طراحی نقشه های معماری، به عرصه های عمومی و خصوصی فضاها توجه ویژه ای شود . چیدمان فضاهای داخلی و مبلمان گذاری آخرین مراحل طراحی داخلی ساختمان است که در نوع استفاده از فضا اهمیت بسزایی دارد ، ممکن است در نگاه اول ساده به نظر بیاید ولی حتما نیاز هست که از یک کارشناس معماری در این زمینه مشورت بگیرید .

در مورد محل قرار گیری اتاق ها از ایشان سوال کنید که آیا اتاقی را برای مهمان مد نظر دارند و یا تمام اتاق ها برای استفاده ی شخصی می باشد زیرا اتاق های مهمان معمولا در نزدیکی ورودی قرار داده می شوند. مهندس ساختمان به طور معمول کارهای مربوط به خدمات الکتریکی، مکانیکی، سازه ای و مهندسی را بر عهده دارد. در نظر گرفتن محل پارکینگ ها و تعداد آن ها بسیار مهم است و تاثیر مستقیم در پلان ستون گذاری فضا دارد. در زمان تهیه نقشه های اداری باید شرایط تهویه هوای محیط را در نظر گرفت.