دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان ، شرکت طراحی نقشه ساختمان آرین پاراکس-سایبان سید

نمای ساختمان از جمله مواردی است که باعث زیباتر جلوه دادن ساختمان شما می شود و برای مالک ساختمان ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد. برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد. از طرح تایید شده نهایی در پلان های فاز یک، برای تهیه مرحله های بعدی استفاده می شود.

طبقه همکف به پارکینگ اختصاص یافته .طبقه اول نیز توسط پله گرد مجللی با طبقه دوم ارتباط دارد. پلان مسکونی سه طبقه دارای دسترسی از جنوب ( ورودی از حیاط ) می باشد.سازه ی اجرا شده در این پروژه سازه بتنی است.این طراحی شامل طبقات زیرزمین،همکف و اول می باشد. سازه نقشه این آپارتمان اسکلت بتنی و سطح دسترسی آن از سمت غرب است .در طبقه ی اول شاهد دو واحد مستقل سه خوابه هستیم .همچنین همانطور که مشاهده می کنید برای این پلان آسانسور نیز در نظر گرفته شده است. نقشه ساختمان تجاری مسکونی چهار طبقه با موقعیت دسترسی از شمال و غرب است.طبقات زیر زمین و همکف این پلان با کاربری تجاری و دو طبقه بعد با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده اند. طراحی نقشه ساختمان مسکونی از پیچیده ترین و سخت ترین خدمات در رشته معماری می باشد که اکثر کارشناسان و اساتید به آن اذعان دارند.طراحی نقشه ساختمان مسکونی برای هر شخصی بسته به وضعیت اجتماعی اقتصادی و فیزیکی خانوار متفاوت است.

  • ساختمان‌هایی هستند که در اطراف خود، دارای محوطه‌ای باز بوده و از ساختمان‌های پیرامون خود فاصله دارند.
  • نقش اپن آشپزخانه در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر به چه صورت است؟بهتر است بدانید طراحی کردن اپن برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها ممکن است یک الگوی اشتباه و بی‌ مصرف در نظر گرفته شده باشد.
  • در ساخت و ساز شهری معمولا استفاده کنندگان از فضاها مشخص نمی باشد و پلان ساختمان ها بر اساس ضوابط شهرداری و نیاز مالکان اولیه طراحی می شود، پس بهتر است مهندسین مشاور با تجربه ی خود در عرصه ی طراحی پلان، مناسب ترین نقشه را برای هر پروژه تهیه کنند.
  • 8-یک طرح ویلا یا آپارتمان خوب باید کامل باشد و همه جانبه باید اصولی و خوب باشد یعنی هم باید پلان زیبا و هم نمای خوبی داشته باشد تا در نهایت پروژه‌ای کامل باشد.

نقشه خانه مشاهده شده در زیر دارای دو طبقه می باشد که به صورت دوبلکس طراحی شده است. دسترسی از شمال و جنوب باعث خاص بودن این نقشه شده است و نما و دکوراسیونی که برای این ساختمان طراحی شده بسیار به نقشه جذابیت بخشیده و صرفه جویی زیادی در هزینه ها در پی دارد. نقشه این ساختمان که در عرض 10 متر توسط تیم خانه معمار طراحی شده است ،دارای سه طبقه و اسکلت بتنی می باشد.

اگر پله در مناسب ترین موقعیت خود یعنی در وسط نقشه قرار بگیرد، یک سمت نفشه به قسمت خصوصی (سرویس بهداشتی و اتاق خواب ها) و طرف دیگر نقشه را به قسمت نیمه خصوصی و عمومی (نشیمن، هال، آشپزخانه) تعلق می گیرد. در این مرحله احتمال دارد نیاز باشد که کمی موقعیت پله را عوض کنیم که این امر طبیعی است. دقت داشته باشید که حتما لکه‌گذاری پلان معماری در ساختمان‌های جنوبی را به شکلی که گفته شد، انجام دهید. درغیراین‌صورت فضاهای اصلی ساختمان، مثل پذیرایی و آشپزخانه را از نور جنوب محروم کرده و اتاق‌خواب‌ها (که در طی روز که عملاً کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند) بیشترین و بهترین نور ورودی به ساختمان را به خود اختصاص خواهد داد. نقشه ای که مشاهده می کنید در سه طبقه به ترتیب ،پارکینگ ،همکف و اول طراحی شده است .این ساختمان اسکلت بتنی است و دارای فایل نما از دو طرف ساختمان است .

خدمات مرتبط : کابینت آشپزخانه

دسترسی این ساختمان بسیار عالیست به گونه ای که از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد. در آن از مصالح بتنی استفاده شده و شامل دو طبقه بر روی طبقه پارکینگ است.هر کدام از این طبقات نیز شامل یک واحد سه خواب هستند. نقشه با عرض 10 متر طراحی شده است .در طبقه ی همکف پارکینگ و یک واحد مستقل قرار دارد .طبقه اول به یک واحد دو خوابه و طبقه دوم به یک واحد سه خوابه اختصاص یافته است.

نقشه ساختمان دوبلکس سه طبقه

لازم است در نقشه ساختمان با عرض ۸ متری اتاق فرزندان دختر در فضای خصوصی‌تری قرار بگیرد. از مهم‌ترین مواردی که لازم است در اتاق خواب فرزندان در نقشه ساختمان با عرض ۸ متر تهیه شود، کمد لباس کمد برای لوازم تحریر و کامپیوتر می‌ باشد. سالن پذیرایی باید در یک ساختمان به گونه ای طراحی شود که همیشه آماده میزبانی برای میهمانان باشد. به‌ طور کلی فضاهای پذیرایی در دسته فضاهای عمومی اختصاص داده می باشند.

به‌طورمثال، در آپارتمانی با زیربنای مفید ۱۵۰ مترمربع، آشپزخانه باید مساحتی در حدود ۱۵ مترمربع داشته باشد. به‌عنوان نکته پایانی درباره تراس، برای زیباترشدن نمای ساختمان، بهتر است که دیواره جلویی تراس (دست‌انداز یا جان‌پناه تراس)، هم‌تراز با جداره اصلی نما نباشد. توصیه می‌کنم حتما این قسمت را کمی جلوتر یا عقب‌تر از پوسته اصلی نمای ساختمان طراحی کنید.