دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان ترسیم نقشه های سازه طراحی نقشه مدرن-سایبان سید

بنابراین کاملا مشخص است که نباید سطح نورگیری اتاق نشیمن با اتاق‌خواب یکسان باشد! به‌عنوان‌مثال، اتاق‌خوابی را در نظر بگیرید که عرض پنجره آن ۳ متر است. دسترسی به ساختمان از سمت شمال و غرب است .دارای بخش تجاری و دو واحد مستقل بر روی آن است که هر واحد در یک طبقه است. بنابراین هزینه ی طراحی پلان با این مشخصات به این ترتیب محاسبه می گردد.

به غیر از در نظر گرفتن اتاق خواب‌ ها و مساحت‌ های زیربنایی یک نقشه لازم است که استانداردهای مناسب را در طراحی نقشه ساختمان با عرض ۸ متر در نظر داشته باشید. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است . در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد.

اما هنگامی‌که در جوار آشپزخانه اصلی باشد، در امتداد کابینت‌های اصلی آشپزخانه کثیف تعبیه می ‌شود و برای نقشه ساختمان با عرض ۸ متر می تواند کاربردی مناسب را در نظر بگیرد. آشپزخانه کثیف چیست؟آشپزخانه کثیف فضایی است که با در نظر گرفتن فضای کلی ساختمان موجود شما لازم است که برای طبخ انواع غذا و یا سرخ پز خانه‌ها استفاده می‌ شود. این فضا خارج از دید ساکنین می باشد و برای پخت ‌و پز و راحتی می ‌توان از این آشپزخانه استفاده کرد. این آشپزخانه در کنار و یا انتهای آشپزخانه اصلی قرار می‌گیرد و تمامی پخت غذا ‌ها در این منطقه انجام می شود.

  • البته، طراحی ویلاها و خانه های دوبلکس نیز تقریبا همین گونه است و تفاوت زیادی را شامل نمی شود.
  • همان‌طور که می ‌دانید نقش حمام در فضای یک ساختمان مسکونی بسیار مهم شمرده می‌ شود و لازم است که برای حمام طراحی منحصر به ‌فردی در نظر گرفت.
  • مهم‌ترین هدف من در سایت رادآرشیتکت این است که علاوه بر آموزش اصول، تکنیک‌ها و ترفندهای طراحی معماری، تجربیات سال‌ها فعالیت حرفه‌ای خودم را به شکل کاملاً کاربردی و به زبانی بسیار ساده به شما آموزش بدهم.
  • اما پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر نیازمند خدمات عدهٔ زیادی از افراد حرفه‌ای و آموزش دیده که تحت نظارت یک معمار باشند، است.

سازه به کار رفته در آن سازه بتنی و به صورت دوبلکس طراحی شده است . نقشه این ساختمان از سمت جنوب دسترسی دارد .سازه به کار رفته در آن ،سازه بنایی است.در پایین ترین طبقه ،پارکینگ قرار دارد.در طبقه همکف،یک خواب به همراه نشیمن و پذیرایی بزرگ قرار دارد که توسط پله گرد زیبایی به طبقه بالا ارتباط پیدا می کند. نقشه دارای دو طبقه پارکینگ و همکف است .برای طبقه همکف سه خواب در نظر گرفته شده و مصالح به کار رفته در آن مصالح بنایی است.برای مشاهده نما زیبای این پلان اینجا کلیک کنید .

نقشه ویلایی شمالی

یک تصویر عمودی از فضای خارج ساختمان است ، که در آن جانمایی پنجره ها ،نوع مصالح طراحی شده و ورودی ها اعم از پیاده و سواره مشخص می شود. اگر پروژه ای دارید که می خواهید شروع کنید ، امروز با ما تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم طرح ها و ایده های خود را بگیرید و آنها را به ساختمانی که همیشه می خواستید تبدیل کنید. در ضمن ، نمونه های طراحی ساختمان و مطالعات موردی را بررسی کنید تا به شما کمک کند تا برخی از الهامات و ایده ها را برانگیزد.

طراحی پلان ساختمان مسکونی

با این حال برای عموم مردم، اهمیت و جایگاه طراحی در ساختمان سازی چندان واضح نیست! حتماً شما هم بارها ساختمان هایی با جلوه ناخوشایند را در سطح شهر دیده اید که با ایرادات کوچک و بزرگ خود، ظاهر زشتی به شهر داده اند. مهم است بدانید که در فاز صفر معماری ، توجیه فنی و اقتصادی نیز مورد بررسی قرار می گیرد . دریافت اطلاعات در فاز صفر معماری در بسیاری از موارد از طریق مصاحبه با کارفرما و شناخت کامل علایق و نیازهای مورد نظر کارفرما نیز حاصل می شود . در خصوص اینکه ساختمان در خارج از تهران است مشکلی وجود ندارد و نقشه ساختمان بر اساس ضوابط نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان ترسیم می گردد. در نقشه کشی اداری می توان با نور مصنوعی تامین نور داشت و همه فضاها نیاز به نور طبیعی ندارند.

عموماً برای مصالح حمام و توالت رنگ روشن در نظر می‌گیرند تا از این طریق نظافت آن‌ها همیشه برقرار باشد. برای ثبت سفارش و هر گونه انتقاد و پیشنهاد لطفا فرم مقابل را پر نمایید. مهندس نقشه بردار به جمع آوری، آماده سازی، ذخیره سازی، پردازش، مدیریت، تحلیل، تلفیق، بازیابی و انتقال داده های مکان مرجع می پردازد. سیستم های سازه های فولادی به دسته های سیستم قاب خمشی، قاب های ساده به همراه مهاربند و قاب ساده به همراه دیوار برشی، قاب خمشی به همراه مهاربند و قاب خمشی به همراه دیوار برشی بتنی، قاب خمشی به همراه دیوار برشی فولادی تقسیم بندی می شوند.

شاید این کار در طراحی ساختمان های دارای مساحت زیاد یا در طراحی خاص، کمی دشوار باشد و به زمان بیش تر نیازمند باشد، اما در طراحی پلان ساختمان های مسکونی چنین نیست و تقریبا به راحتی انجام می شود. مهم ترین بخش در نقشه خوانی و نقشه کشی ساختمان نقشه های معماری می باشد . پلان یک برش افقی از ساختمان در ارتفاعی مشخص که بیشترین اطلاعات را به ما بدهد،می باشد ، که در آن فضا ها و تیغه چینی ها، نمایش داده می شود. طبقاتی که به صورت تیپ اجرا می شوند می توان در یک پلان با عنوان پلان تیپ طبقات نمایش داد. این جزئیات شاملطراحی داخلی، دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان می شود. با توجه به نوع سبک معماری در نظر گرفته شده برای پروژه ساختمانی تعیین می گردند.