دسته‌ها
اخبار

نقشه کشی ساختمان و اجرای طراحی ساختمان ، گروه معماری مسعودیان-سایبان سید

بتن ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به پروژه ساختمانی باید نوع مناسب آن انتخاب گردد. مکان دقیق ساختمان شما را نمایش می دهد، که از کدام سمت همسایگی داشته، از کدام سمت به کوچه و خیابان را دارد (دسترسی ساختمان). در پلان موقعیت محل ساختمان شما هاشور پر رنگ زده و همسایگی ها هاشور کم رنگ، همچنین طراحی حیاط و فضای سبز در پلان موقعیت نمایش داده می شود. که یک مقطع در طول و یک مقطع در عرض داریم، سپس با همین خطوط کمکی، مقطع ترسیم می شود.

  • حواستان باشد که حین ترسیم نقشه مجاری ارتباطی فضاهای مختلف ساختمان را در نظر بگیرید.
  • می دانیم که همه تا زمان پیری در خانه خود نمی مانند، برای همین توصیه می کنیم در هنگام طراحی پلان احتمال فروش خانه را هم در نظر بگیرید.
  • این نقشه منزل ویلاییدارای سطح دسترسی از شمال به عبارتی درب به ساختمان است.طراحی نقشه منزل به صورت دو طبقه و شامل زیرزمین و همکف است.
  • بنابراین به دلیل اهمیت بالای موضوع، طراحی خود را با مشخص کردن مکان پله ها در ساختمان شروع کنید.
  • بخش ناهارخوری نیز قسمتی است که لازم است در کنار آشپزخانه و فضای نشیمن و پذیرایی به گونه‌ای صورت بگیرد که مشرف به تمامی مناطق باشد.

اپلیکیشن از واحدهای متریک برای طراحی پلن پشتیبانی به عمل می آورد و برای سادگی پروسه طراحی، آیتم هایی همچون درب، پنجره، تخت خواب، سینک ظرفشویی و دیگر ضروریات یک خانه را به صورت آماده در خود دارد تا برای وارد کردنشان به نقشه احتیاجی به طراحی نداشته باشید. اگر از آن‌ها استفاده کنید، هزینه بسترسازی و پی‌سازی برای ساختمان‌های خود را بسیار کمتر کرده اید. به ‌عنوان نمونه اگر فضای مدنظر شما ۳۰۰ متر باشد و برای آن ۲ طبقه طراحی کرده‌اید که در ۱۵۰ متر پی‌سازی می ‌باشد، با در نظر گرفتن انتخاب ساختمان ‌های دوبلکس می ‌توانید ۲ ساختمان با ۳۰۰ متر زیربنا را طراحی کنید. پس از این که کلیات طراحی پلان صورت گرفت و پیش از این که اصلاحات و دیتیل ها را طراحی کنید، باید با در نظر داشتن شکل پلان طبقات و طراحی پارکینگ ساختمان، جهت ستون گذاری پلان اقدام کنید.

پلان مسکونی سه خواب+نما

علی رغم اینکه متأسفانه بعضاٌ به این موضوع اهمیت نمی دهند؛انتخاب طراحی نقشه ساختمان مسکونی می تواند روی وضعیت روانی و رفاهی خانواده شما تبعات مثبت یا منفی داشته باشد.پس در این امر نهایت دقت را داشته باشید. هنگام خرید، پلان زمین خود را همراه داشته باشید تا بررسی کنید که آیا فضای کافی برای مبلمان جدید وجود دارد یا خیر. ‏‏نرم افزار Floor Plan Creator این امکان را به شما می دهد تا شکل و شمایل اتاق خود را طراحی کنید . درها ، پنجره ها ، مبلمان ، تخت خواب و … را طوری طراحی کنید که به بهترین صورت ممکن در جای خود قرار بگیرند . طبق نقشه پیش بروید و اتاق خود را به بهترین صورت ممکن طراحی نمایید .

تقسیم‌بندی فضاهای عمومی و خصوصی در پلان:

این ساختمان دو واحدی است به گونه ای که در هر طبقه یک واحد سه خواب قرار گرفته است. سازه اسکلت بتنی و دسترسی از شمال به خلق طرح زیبای زیر انجامیده است.این نقشه هم دارای دو طرف نما سه بعدی و همچنین فایل های 3D دکوراسیون داخلی است. طراحان خانه معمار این نقشه ساختمان ویلایی را به صورت دو طبقه و با سازه اسکلت بنایی طراحی کرده اند.موقعیت خوب این زمین ،دسترسی از دو طرف شمال و جنوب را امکان پذیر ساخته است. موقعیت دسترسی ساختمان از شمال و در سه طبقه طراحی شده و نوع سازه ساختمان مصالح بنایی است . طراحی نقشه ساختمانیکی از مسائلی که حین طراحی نقشه ساختمان بسیار حائز اهمیت است توجه به مساحت فضای موجود است‌. باید ابعاد فضایی که در اختیارتان است را به صورت دقیق اندازه‌گیری کنید.

پلان یا نقشه ساختمان چیست؟

با توجه به محل قرارگیری پروژه و ارزش واحد های تجاری ، در نظر گرفتن حداکثر متراژ مفید تجاری و در عین حال زیبایی بصری بنا در فرم از نکات مهم در طراحی ساختمان های تجاری می باشد. قرار گیری محل دسترسی ها دستگاه پله اصلی، پله فرار و پله برقی از نکات مهم در پلان های تجاری است. داشتن وید در پلان می تواند فضا را دلباز تر و محیط را برای بازدید کننده جذاب تر نماید.

هر روز بارها بین اتاق خواب، آشپزخانه و سالن اصلی رفت و آمد می کنیم و به راحتی متوجه نکات مثبت و منفی فضایی که در آن زندگی می شویم. نقشه و پلان فضایی که در آن زندگی می کنیم، نقش به سزایی در کیفیت فضایی هر محیطی دارد. عملکردی بودن و در عین حال زیبا بودن فضای زندگی رابطه مستقیم با روحیه و احساسات انسان در بلند مدت دارد. روابط فضایی در طراحیپلان ساختمانتوجه بسیاری نیاز دارد تا به درستی شکل بگیرد زیرا تاثیر آندر طول زمان در زندگی ساکنین کاملا مشخص است. با گذر زمان نیازهای انسان ها تغییر کرده است و بهترین حالت طراحی نقشه خانه ( طراحی پلان) زمانی اتفاق می افتد که کاملا شخصی سازی شده و براساس نیاز فرد و یا افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. بعد از نقشه های معماری ، محاسبات سازه و برق و مکانیک و اتمام طراحی پلان ساختمان نوبت به طراحی تزئینات و ظاهر ساختمان می رسد.

نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند. در آرین پاراکس با وجود آرشیو گسترده نقشه های ساختمانی در ابعاد مختلف هیچ گونه نقشه آرشیوی به مالکین عزیز ارائه نمی گردد در واقع نقشه از ابتدا و طبق خواسته های کار فرما ترسیم می گردد. 3- هنگامی که یک پلان نادرست در محل پروژه شروع به ساخته شدن می‌شود و از اول به آن فکر نشده باعث می‌شود که در طول پروژه به فکر برطرف کردن نواقص و معایب آن بیفتید. این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود. 2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت.