دسته‌ها
اخبار

نقش معماری ساختمان در بهبود کیفیت زندگی وکار-سایبان سید

تحولات و پیشرفت های چند دهه اخیر موجب رشد سریع جمعیت جهان شده است و پیامدهای ناخوشایندی نیز برای محیط زیست داشته است. فعالیت های مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژی جوامع را مصرف می کند و به همین نسبت در آلودگی های زیست محیطی سهیم است. با توجه به اهداف معماری پایدار، با شناخت آثار مخرب این صنعت، می توان در هدایت پیشرفت های این عرصه و انطباق آن ها با ظرفیت های طبیعی تلاش کرد. در این راستا دانشگاه های معتبر دنیا با توجه به ماهیت فعالیت های خود وارد عمل شده و دوره های تحصیلات تکمیلی این تخصص را راه انداخته اند. موضوع این دستاوردها را می توان در قالب نظام های ارزیابی پایداری در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست. آیا “فصلنامه معماری و ساختمان” متعلق به شماست یا عضو تیم آن هستید؟ عضو شوید و اطلاعات آن را ویرایش نمایید.

شکل توصیف شود، توسط دفتر نکست آفیس طراحی شده است تا فضایی را در بخش بیرونی سازه به ساکنان بدهد که از بخش های هم جوار آن قابل مشاهده باشد. هر پنج طبقه فوقانی توسط نمای چوبی پوشانده شده که این نما در پنجره ها نیز امتداد دارد و به آسانی از ورود آفتاب ظهر به داخل بنا جلوگیری می کند. ، محسن کاظمیان فرد، ساختمان هفت طبقه مرتفعی را در سعادت آباد، محله ای در شمال غربی پایتخت ایران طراحی کرده است که روزبه روز پرجمعیت تر می شود. از پانل های دوار و بازشوهای فرورفته استفاده کرده است تا فضاهای منعطفی را برای این بلوک اداری در تهران، جایی که معماری معاصر در آن رونق دارد، ایجاد کند. مشتری بودجه متوسطی برای این پروژه داشت، بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای دستیابی به اثر دلخواه از نوعی آجر خشت محلی استفاده کنند و از کارگران محلی استفاده کنند. معماران ایرانی، خانه مشا را در یک زمین شیب دار و رو به دامنه کوه البرز، برای یک مهندس سازه و خانواده اش طراحی نموده اند.

  • هنر نو از فرم ها و ساختارهای طبیعی به ویژه خطوط منحنی و مواج گل ها و گیاهان متاثر بود.
  • با ایجاد شکافی در مرکز ساختمان، معماران توانستند یک تراس بزرگ با یک استخر کوچک در مرکز ساختمان را فراهم کنند.
  • ایجاد فضاهای مفید و ایجاد فضاهایی که امکان تفکر را فراهم کند، دو هدف معماری باروک بودند.
  • آب و هوای مرکب این مکان ایجاب می کند که ساختمان در اکثر فصول سال خنک تر باشد و در زمستان های سخت به نور کافی خورشید نیاز دارد.
  • پلان و شکل پروژه شروع به شکل گیری می کند، اما جزئیات در مورد مواد وسایر بخش ها بعداً مشخص می شود.

این سبک احیای معماری روم و یونان و احیای معماری پانتئون و پارتنون می باشد. شروع این سبک را در دهه چهاردهم در شمال ایتالیا می دانند و خاستگاه رنسانس شهر فلورانس می باشد. از ایتالیا شروع شد و در عرض سه قرن در سراسر اروپا انتشار یافت و در انگستان به پایان رسید.

طراحی و اجرای کارخانه صنعتی و واحد تولیدی توسط MMG Office

فضای کار مناسب برای صندوق‌دار و تجهیزات نظارتی کارکنان فراهم گردد. اگر طرح تأیید نشود، لازم است اصلاحات لازم صورت گیرد و مجدداً جهت تأیید به مرکز یا مراکز مربوطه ارسال شود. به طور کلی، دقت لازم در این مرحله کمک می‌کند تا از دوباره کاری‌هایی که ممکن است به دلیل وجود خطا در مرحلۀ بعد رخ دهد، پیشگیری شود.

نور مناسب

بخشی از عوامل تاثیر گزار بر کیفیت زندگی انسانها از طریق طراحی درست معماری ساختمان و چیدمان تجهیزات داخلی و تاسیسات قابل حصول هستند و با رعایت استانداردها وبهره گیری از مصالح مناسب می توان بدان دست یافت . طراحی برج های 150 متری به نام برج ها واحه در منطقه مالی جیانگ بی در نانجینگ چین با رویکرد کاربری مختلط توسط شرکت MVRDV که توسط مناظر سرسبز احاط شده اند طراحی شده است. طراحی معماری این دو برج به صورت L شکل که هر کدام 40 طبقه است از زاویه… در طراحی ساختمان به نحوی باشد که با نمای انتخاب شده ( مدرن یا کلاسیک) از طرف کارفرما، همخوانی کامل داشته باشد. نکته دیگری که باید در مورد سبک معماری مورد توجه قرار گیرد این است که معماری و دکوراسیون داخلی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

پروژهای طراحی نمای ساختمان

بناهای این سبک از تنوع و تعدد فراوانی برخوردارند و ساختمان ها بر اساس امکانات محلی دارای مصالح متفاوتی هستند. به عنوان مثال بناها در شمال غربی ایتالیا از آجر و در شهرهای ساحلی بر روی زمین های صخره ای مانند سوریه، فلسطین و ترکیه از سنگ ساخته شده اند. معماری روم شرقی یا بیزانس از موزاییک های براق و گنبدهای فراوان بهره می برد. قصرهای سلطنتی با جزئیات تجملاتی و خیره کننده و سقف های گنبدی فراوان این تصور را ایجاد می کرد که حاکمی که در این قصر زندگی می کند بسیار قدرتمند و ثروتمند است. نقشه‌های فاز دو معماری شامل مشخصات، نوع مصالح ساختمانی مورد کاربرد و جزئیات اجرایی پروژه است. این نقشه توسط مهندس معمار و معمولاً در مقیاس یک پنجاهم یا یک صدم طراحی و تهیه می‌شود.