دسته‌ها
اخبار

نهال پسته پایه فندقی بذر بازار نهال پسته فندقی | nahalfa

نهال پسته پایه فندقی بذر بازار نهال پسته فندقی | nahalfa

میوه آن بادامی شکل بوده و مغز آن وزن کمتری نسبت به مغز دیگر اقلام داشته و قیمت بالایی در بازار ندارد. همچنین میزان پوکی و خالی بودن دانه ‌ها در این گونه بیشتر از مابقی است. این نوع نهال با توجه به مقاومت خود، بهترین نهال پسته، برای پایه پیوند است و معمولاً سایر اقلام را به آن پیوند می‌زنند.

  • علت این امر نیز اندازه های کوچک و گرد نسبت به پسته های بادامی همچون احمد آقایی می باشد.
  • یکی از ارقام دیگر بومی پسته در ایران، نهال پسته زرند می باشد.
  • از بازار فروش خوبی برخوردار است.میوه این درخت پسته ی،فرم زیبایی دارد و اندازه آن تقریبا درشت می باشد.

پسته قزوینی به دلیل چربی ای که دارد و همچنین ویژگی راحتی در ورقه‌شدن جهت خلال، برای صنایع شیرینی‌پزی و دیگر صنایع غذایی مصرف بیشتری دارد. ظاهر این رقم از عوامل مؤثر در بازار خوب آن است، به گونه‌ای که پوست سخت میوه بادامی شکل آن، سفید رنگ بوده و مغز آن که به صورت خندان قابل مشاهده و قرمز رنگ است. این رقم بازار خوب و ارزش تجاری بالایی دارد و قیمت بالایی دارد. پسته احمد آقایی از لحاظ ظاهر و همچنین مزه و طعم لذیذی که دارد جزء بهترین پسته، معرفی می­شود. بی شک یکی از بهترین پایه های درختان پسته،نهال پسته هیبریدی می باشد.

آفات و بیماری های بادمجان (صفر تا صد)

اخیرا از آبیاری قطره‌ای در بعضی از باغات پسته ایران استفاده می‌شود که با این روش میزان مصرف آب به یک سوم کاهش می‌یابد. در این روش، درخت در یک دوره ۳ روزه به‌صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود و دور آبیاری نیز ۱۵ روزه است. برای بهبود شرایط محیطی علاوه بر خاک و کود دهی استفاده از سموم نیز اهمیت دارد. البته که سمپاشی بیش از حد برای آفاتی نظیر پسیل باعث کاهش کیفیت محصولات می شود.

صفر تا صد آفات خرما و نحوه مبارزه با آنها

از آنجایی که درخت آن دارای نوعی ریشه است که به صورت ستونی و عمقی رشد نموده و توانایی آن را دارد که تا فاصله ۲ متر در اعماق خاک نیز نفوذ ‌کند، از این رو بهترین نهال پسته، نیز نسبت به شرایطی مانند کم ‌آبی و خشکی مقاومت بالایی دارد و مناسب مناطق خشک و کم‌ آب است. هرس نهال پسته پیوندی اکبری، در زمستان جهت فرم دهی و افزایش باردهی ضرورت دارد. چیدن شاخه های بیمار، پیر و مرده جان تازه ای به درخت در سال های بعدی رشد می بخشد. گال گیاهی از بیماری های باکتریایی که با هرس در زمان نامناسب در اجزای مختلف درخت اتفاق می افتد.

رقمی دیر گل بوده و در اواسط مردادماه قابل برداشت و از ارقام خیلی https://nahalfa.com زودرس می باشد. از ارقام تجاری پسته و از نظر اقتصادی دارای بالاترین ارزش می باشد، میوه های آن بادامی شکل، کشیده و درشت هستند، از خصوصیات این رقم رشد رویشی زیاد با رگبرگهای متراکم و سطح وسیع برگ، محصول خوب، دیرگل و دیررس بوده که در دهه سوم شهریور قابل برداشت می باشد و از گرمازدگی خسارت بیشتری را متحمل می شود. عملکرد نسبتا ًبالا، میوه فندقی و درشت از عوامل اصلی انتخاب وگسترش آن بوده است دارای شاخه های قوی و محکم تری نسبت به اوحدی می باشد. در اکثر سالها به علت زودگلدهی مخصوصاً در مناطق سردسیر در معرض خطر سرمای بهاره می باشد.