دسته‌ها
اخبار

نکاتی برای سازماندهی کارآمد آشپزخانه


سازماندهی آشپزخانه شما برای اداره یک خانواده راحت بسیار مهم است – مکان یابی همه چیز، دسترسی سریع به مواد اولیه و حفظ پاکیزگی آسان تر است. ما می د،م که تلاش برای سازماندهی آشپزخانه شما می تواند طاقت فرسا باشد، بنابراین نکاتی برای آسان و کارآمد ، آن داریم.

با توجه به جایی که آشفتگی در آشپزخانه شما جمع می شود و از چه سطوح ذخیره سازی اغلب استفاده می کنید، شروع کنید. اینها معمولاً عبارتند از:

  • کشوهای آشپزخانه،
  • شمارنده،
  • در زیر سینک،
  • و شربت خانه

اطمینان از قرار گرفتن اشیا در مکان های تعیین شده خود در این مناطق باعث می شود آشپزخانه شما مانند ساعت کار کند!

چگونه کشوهای آشپزخانه را مرتب کنیم

سازماندهی کارآمد آشپزخانه شما

منبع: apartmenttherapy.info

اگر از حفاری در کشوهای بهم ریخته آشپزخانه و قرار دادن مداوم ظروف و ابزار به اشتباه خسته شده اید، وقت آن رسیده که فضای خود را کنترل کرده و سازماندهی کنید. تنها با چند مرحله ساده، می تو،د کشوهای نامرتب خود را به راه حل های ذخیره سازی کاربردی و کارآمد تبدیل کنید.

  1. ابتدا با بی نظمی شروع کنید. همه چیز را از کشوها بیرون بیاورید و هر مورد را مرتب کنید. تصمیم بگیرید که واقعاً چه چیزی را به طور منظم استفاده می کنید و چه چیزی را می توان پرتاب کرد یا اهدا کرد. در فرآیند تصمیم گیری خود بی رحم باشید – اگر در شش ماه گذشته از ابزار خاصی استفاده نکرده اید، احتمالاً می توان گفت که به آن نیازی ندارید.
  2. هنگامی که مجموعه خود را به موارد ضروری محدود کردید، وقت آن است که سازماندهی را شروع کنید. یکی از بهترین راه ها برای به حدا،ر رساندن فضای کشو استفاده از آن است ت،یم کننده کشوهای مختلف. می تو،د ت،یم کننده های قابل تنظیمی را ،یداری کنید که می توانند متن، با اندازه ظروف شما تنظیم شوند، یا می تو،د از اشیاء ساده مانند سبدهای کوچک یا حتی جعبه های مقوایی برای ایجاد ت،یم کننده های خود استفاده کنید.
  3. نکته دیگر این است که اقلام خود را بر اساس دسته بندی جدا کنید – به ،وان مثال، می تو،د یک کشو برای ابزار پخت، یکی دیگر برای ظروف پخت و پز و دیگری برای اقلام سرو و سرگرمی تعیین کنید. این نه تنها یافتن آنچه را که نیاز دارید آسان تر می کند، بلکه به جلوگیری از ازدحام بیش از حد کمک می کند. فراموش نکنید که نصب کنید سازمان دهندگان کشو – آنها 100٪ فضا را ذخیره می کنند!

در نهایت فضای بیرون کشوها را فراموش نکنید. قلاب‌ها یا قفسه‌ها را در داخل درهای کابینت یا فضای خالی دیوار نصب کنید تا وسایلی مانند فنجان‌های اندازه‌گیری، جا قابلمه‌ها و سایر ابزارهای پرکاربرد را آویزان کنید.

با صرف زمان برای شلوغ ،، سازماندهی و به حدا،ر رساندن فضای کشوی آشپزخانه خود، می تو،د از پخت و پز و آماده سازی غذا لذت ببرید، بدون اینکه از حفاری در کشوی نامرتب ناراحت شوید.

سازماندهی پیشخوان آشپزخانه

سازماندهی کارآمد آشپزخانه شما

منبع: sndimg.com

این مراحل ساده را دنبال کنید تا کانترهای آشپزخانه خود را مرتب و شلوغ کنید.

  1. اولین قدم برای سازماندهی پیشخوان آشپزخانه این است که همه چیز را از روی پیشخوان بردارید و آنها را به دسته هایی مانند لوازم خانگی، ظروف، اقلام غذایی و اقلام متفرقه دسته بندی کنید. هر مورد را مرور کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید نگه دارید، چه چیزی را باید دور انداخت و چه چیزی را می توان اهدا یا فروخت.
  2. هنگامی که اقلام خود را مرتب کردید، تعیین کنید که برای هر دسته به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید. برای هر دسته از اقلام یک فضای ذخیره سازی خاص اختصاص دهید. برای مثال از کابینت یا انباری برای نگهداری مواد غذایی و کشو برای ظروف استفاده کنید.
  3. روی برخی ابزارهای سازم، مانند قفسه ها، قلاب ها و سطل ها سرمایه گذاری کنید تا فضای ذخیره سازی خود را به حدا،ر برس،د. از قفسه ها برای نگهداری اقلامی مانند ادویه یا کتاب آشپزی، قلاب برای ظروف یا قابلمه و سطل برای نگهداری تنقلات یا لوازم کوچک استفاده کنید.
  4. برای نگهداری از پیشخوان های آشپزخانه که به تازگی سازماندهی شده اند، مطمئن شوید که آنها را تمیز و عاری از درهم و برهم نگه دارید. پیشخوان ها را روزانه پاک کنید و بعد از استفاده وسایل را کنار بگذارید.

با پیروی از این مراحل ساده، می تو،د در کمترین زمان کانترهای آشپزخانه منظم و بدون درهم ریختگی داشته باشید. نه تنها یک آشپزخانه سازمان یافته پخت و پز و آماده سازی غذا را آسان تر می کند، اما همچنین محیطی دلپذیر برای خانواده و مهمانان شما ایجاد می کند.

ایده های سازماندهی آشپزخانه زیر سینک

سازماندهی کارآمد آشپزخانه شما

منبع: bhg.com

در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند از فضای زیر سینک حدا،ر استفاده را ببرید.

  1. ابتدا مشخص کنید چه اقلامی را می خواهید زیر سینک نگه دارید. در مواردی که انتخاب می کنید در آنجا نگه دارید استراتژیک باشید – مواردی را که اغلب استفاده می شوند یا برای تمیز ، ضروری هستند در نظر بگیرید. پس از انتخاب اقلام خود، آنها را بر اساس هدفشان با هم گروه بندی کنید. به ،وان مثال، تمام لوازم ظرفشویی خود را با هم، تمام حوله ها و پارچه های آشپزخانه خود را با هم و غیره را گروه بندی کنید.
  2. بعد، روی برخی ابزارهای سازماندهی سرمایه گذاری کنید. می‌تو،د سطل‌ها، سبدها یا حتی یک قفسه کوچک ب،ید تا همه چیز را مرتب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که قبل از ،ید ابزارهای سازماندهی، فضای زیر سینک خود را اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که آنها به درستی جا می شوند.
  3. وقتی صحبت از قرار دادن به میان می آید، مواردی که اغلب استفاده می شوند را در مناطقی که دسترسی آسان به آنها وجود دارد نگهداری کنید. این می تواند به این م،ی باشد که صابون ظرف و اسفنج خود را در جلوی کابینت قرار دهید، در حالی که می توان لوازم تمیز ، پشتیبان و مواردی که کمتر استفاده می شود را در پشت آن ذخیره کرد.
  4. بر،ب‌گذاری همچنین می‌تواند در سازماندهی چیزها تغییری در بازی ایجاد کند. این به شما کمک می کند تا به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید و اطمینان حاصل کنید که اقلام به جای من، خود بازگردانده می شوند. می تو،د از بر،ب ساز استفاده کنید یا به سادگی روی یادداشت های ،بناک یا نوار ،ب بنویسید.

در نهایت، مطمئن شوید که فضای زیر سینک خود را به طور مرتب ارزیابی و سازماندهی کنید. اقلام خالی یا تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و ابزارهای سازماندهی خود را در صورت نیاز دوباره تنظیم کنید. با این نکات، کابینت زیر سینک شما یک استفاده منظم و کارآمد از فضا خواهد بود!

همچنین بخو،د: فاکتورهای مهمی که باید هنگام بازسازی آشپزخانه یا حمام در نظر گرفت

چگونه انباری آشپزخانه را مرتب کنیم

سازماندهی کارآمد آشپزخانه شما

منبع: familyhandyman.com

یک انباری آشپزخانه که به خوبی سازماندهی شده باشد می تواند تفاوت بزرگی در تهیه غذای روزمره ایجاد کند. در اینجا چند نکته و ترفند برای سازماندهی انباری به منظور ایجاد فضایی کارآمد و کاربردی آورده شده است.

  1. ابتدا، با شلوغ ، انباری خود شروع کنید. همه چیز را بیرون بیاورید و هر مورد را مرور کنید، تاریخ انقضا را بررسی کنید و هر چیزی را که دیگر خوراکی نیست دور بریزید. اقلام فاسد نشدنی را که می د،د از آنها استفاده نمی کنید اهدا کنید.
  2. سپس موارد مشابه را با هم گروه بندی کنید. همه کنسروها را با هم بچینید، همه ماکارونی ها و غلات را با هم بچینید و همه ادویه ها و مواد پخت را در ،مت های جداگانه بچینید. این نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید به سرعت پیدا کنید، بلکه به شما کمک می کند تا آنچه را دارید به خاطر بسپارید – احتمال ،ید اقلام تکراری را کاهش می دهد.
  3. روی ظروف شفاف و بدون هوا سرمایه گذاری کنید تا مواد اصلی انباری مانند آرد، شکر و پاستا را نگهداری کنید. آنها نه تنها طراوت را حفظ می کنند، بلکه از آفات نیز جلوگیری می کنند و زم، که در حال کم شدن هستید به راحتی دیده می شوند.
  4. به همه چیز بر،ب بزنید! ما در مورد آن گفته ایم و تکرار خواهیم کرد! با بر،ب زدن به هر ظرف، می‌تو،د بدون نیاز به باز ، هر ظرف به‌صورت جداگانه، به سرعت ببینید داخل آن چیست.

در نهایت، از تمام فضای موجود استفاده کنید. برای آویزان ، قفسه‌های ادویه، قلاب‌ها و سازمان‌دهنده‌ها از پشت درب انبار استفاده کنید. از سبدهای سیمی و کشوهای بیرون کش استفاده کنید فضا را در قفسه ها به حدا،ر برس،د.

با دنبال ، این مراحل، می‌تو،د آشپزخانه‌تان را بهینه کنید و آماده‌سازی غذا را راحت کنید. به‌علاوه، با آشپزخانه‌ای مرتب و منظم، کمتر در حین آشپزی احساس خستگی می‌کنید و زمان بیشتری برای لذت بردن از خلاقیت‌های آشپزی خوشمزه‌تان در اختیارتان قرار می‌گیرد.




منبع: https://architecturesideas.com/efficiently-،izing-your-kitchen