دسته‌ها
اخبار

پارک کریستال پالاس


برنده این قرارداد 1.2 میلیون پوندی، مجموعه ای از ارتقاء را در دو مکان کلیدی در پارک تاریخی طراحی و ارائه خواهد کرد – تراس ایتالیایی و محور پا،تون پایین، دروازه پنگه و دریاچه های جزر و مد.

این پروژه 17.45 میلیون پوندی که برای تکمیل در سال 2032 برنامه ریزی شده است، اولین مرحله بازسازی بزرگتر پارک است که در ابتدا برای احاطه ، کاخ کریستال طراحی شده توسط جوزف پ،تون در سال 1851 ساخته شد و اکنون میزبان ورزش های ملی درجه II است. مرکز.

جست‌وجو برای تیم طراحی سه سال پس از برنده شدن توماس فورد و شرکا در مسابقه‌ای برای بازسازی و ارتقاء متروی کریستال پا، درجه II* چار، بری انجام شد.

بر اساس این خلاصه: امروز پارک کریستال پا، شامل محوطه مرتفع و روباز قصر کریستال سابق (ت،یب شده در سال 1936)، تراس ها و پیاده روی وسیع مرکزی، پارک باز و مسیرها، جاده های دسترسی و پارکینگ ها و ساختمان ها و تاسیسات می باشد. مرکز ملی ورزش (NSC).

از دهه 1930 بسیاری از ویژگی های اصلی نادیده گرفته شده، گم شده، پنهان شده یا در وضعیت بحر، ،اب شده است. با گذشت زمان، مداخلات مرحله‌ای برای بازسازی و احیای پارک، همراه با معرفی NSC و ویژگی‌های جانبی آن منجر به ایجاد چشم‌انداز قابل توجهی تکه‌تکه شده است. با این حال پارک کریستال پا، پتانسیل تبدیل شدن به یک سرمایه ملی به نفع جامعه محلی را دارد.

قصر کریستال ابتدا در هاید پارک ساخته شد و سپس در سال 1854 به حومه سیدنهام منتقل شد. در سال 1936 در اثر آتش سوزی ویران شد و پارک اطراف بعداً برای میزب، مرکز ورزشی ملی طراحی شده توسط معماران LCC ارتقا یافت.

Aecom مجوز برنامه ریزی کلی را برای a طرح جامع بازسازی و ارتقاء کل پارک – به استثنای مرکز ملی ورزش که مورد توجه الف مطالعه گزینه های جداگانه توسط هاوکینز براون و تورلی – دو سال پیش. پروژه توسعه مجدد 41.7 میلیون پوندی هفت سال پس از آن انجام شد که شورای بروملی قرارداد توسعه مجدد قبلی را با توسعه دهنده چینی Z،ngRong Group منعقد کرد.

آ،ین پروژه 17.45 میلیون پوندی بر روی تراس های ایتالیایی متمرکز است که دامنه های زیر سایت خود کاخ کریستال سابق را اشغال می کند. اه، کلیدی شامل تعمیر نرده های ش،ته، بازگرداندن مجسمه ها و ایجاد مسیرها، رمپ ها و پله های جدید است.

این پروژه همچنین بر بهبود در محور پا،تون پایین، دروازه پنگه و منطقه دریاچه‌های جزر و مد – معروف به دلیل مجسمه‌های دایناسورهای درجه یک خود – که معماران کریس دایسون اخیراً یک کافه جدید را تکمیل ،د و تونکین لیو یک پل نوس، جدید ارائه کرد، تمرکز دارد.

،اصر کلیدی جدیدترین پروژه شامل ارتقاء دروازه پنگه، بازگرداندن نماهای پارک از محور پا،تون پایین، ارائه یک مرکز اطلاعات جدید با امکانات آشپزخانه و توالت، و ارتقاء ساختمان تعمیر و نگهداری خواهد بود.

پیشنهادات دور دوم 40 درصد از نظر کیفیت و 60 درصد از نظر هزینه ارزیابی خواهد شد. امتیازدهی قیمت بر اساس روش میانگین میانگین خواهد بود به این م،ی که مظنه هایی که به طور غیر واقعی بسیار پرهزینه یا بسیار ارزان هستند، علامت گذاری می شوند.


منبع: https://www.architectsjournal.co.uk/compe،ions/crystal-palace-park